АУДІЮВАННЯ у 9 класі. "Інтернет: реальні небезпеки віртуального світу"

Про матеріал
Аудіювання за методичними рекомендаціями для 9 класу: тематика "Інтернет", 765 слів, 12 тестових запитань. До уроку з розвитку зв'язного мовлення за темою "Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості спілкування в інтернет-просторі. Уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам"
Перегляд файлу

9 клас.  А У Д І Ю В А Н Н Я

«ІНТЕРНЕТ : реальні небезпеки віртуального світу»

Спочатку Інтернет викликав у нас асоціації з криницею знань, де наші нащадки могли б знайти величезну кількість інформації. Потім ми стали сприймати Інтернет як всесвітню бібліотеку: діти почали більше читати, а це чудово. Люди стали розвиватися усебічно і знаходили в Інтернеті відповіді на практично усі свої питання. Також останніми роками Інтернет став об’єднувати людей з абсолютно різних точок світу.

Але ці плюси Інтернету з часом почали пропадати. З’явилися ігри, пабліки та інші розважальні ресурси, які ніяк не сприяли розвитку дітей. Сучасні дослідження говорять про те, що люди, що сидять в Інтернеті цілодобово, зовсім не отримують з нього корисної інформації – в основному вони просто витрачають свій час. Також люди все більше і більше викачують з Інтернету музику, програми і фільми.

Діти практично не бувають на свіжому повітрі і скрізь ходять з телефонами, планшетами, ноутбуками. Кожен безкоштовний Wi-fi в торгових центрах, забігайлівках або в гостях стає для дітей щастям, і не тому, що можна упізнати щось корисне і цікаве, а тому, що тепер можна зайнятися своїми звичними справами, замінюючи реальне спілкування з людьми на віртуальне, інтерактивне.

Інтернет, як не дивно, може привести навіть до ожиріння, адже їсти діти продовжують, а рухатися – ні. Виникають проблеми із спілкуванням, особливо коли це стосується родичів або більш старших людей: мова в Інтернеті стала занадто примітивно і діти розучилися будувати речення правильно. Усі ці чинники потім впливають на особисте життя дитини, “заганяючи її в кут”.

Крім того Глобальна Мережа вже давно стала героєм страшилок для дітей і жахливих новинних повідомлень. «Хакери одержали доступ до мільйона доларів», «педофіли атакують мережу», «дівчинка повісилася через соціальну мережу», «вбивця шукав своїх жертв у «Фейсбуці». Знайомо, чи не так?

Почитавши це, будь-яка розсудлива людина, не знайома з нюансами інтернет-спілкування, буде щонайменше стривожена. Інформація наляканих користувачів підтверджується статистикою. Фахівці компанії Microsoft визначили, що 44% неповнолітніх інтернет-користувачів хоч би раз наражалися на сексуальні домагання в онлайні, а 11% зустрічалися з цим неодноразово.

Кожен п’ятий українець – користувач Інтернету. Серед них і шахраї, які є дуже гарними психологами: представляючись давніми знайомими, вони дізнаються про конфі­денційну інформацію, як, наприклад, коли вдома нікого немає, майновий стан тощо. Квартирні крадіжки, вчинені за наводками, отрима­ними шляхом спілкування шахрая з постраждалим через мережу, на жаль, вже не рідкість. 27% дітей підтвердили, що з ними вже контактували незнайомі люди в мережі Інтернет та 30% із числа цих дітей пішли на контакт. Більш того, діти не лише охоче йдуть на контакти із незнайомими людьми із мережі Інтернет, а й розкривають особисту інформацію про себе. 28% — пересилали свої фотографії, 17% — інформацію про родину.

Часто діти не знайомі з правилами поведінки в Інтернеті й не лише починають розмову з незнайомцями, а ще й погоджуються з ними зустрітися в реальному житті. Близько 14,5% підлітків призначали зустрічі з незнайомцями через Інтернет, при цьому 10% із них ходили на зустрічі самі, а 7% нікому не повідомили, що з кимось зустрічаються.

Інші небезпеки Інтернету для юних користувачів - це вільний доступ до будь-якої інформації - тут можна знайти статті про наркотики, контент для дорослих (порнографію), інформацію про те, як у домашніх умовах зробити бомбу. Згідно з сучасними дослідженнями, кожен п'ятий школяр заходив на порносайти, а кожен десятий - намагався купити наркотики.

Сумна статистика криміналістів свідчить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов'язана із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми в найдрібніших деталях). Самостійний перегляд матеріалу такого змісту міцно осідає в психіці молодої людини і які висновки вона зробить після перегляду - ніхто не знає.

Серед молоді стало дуже популярним таке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті.

Якщо в реальному житті підліткові важко знайти однодумців щодо якогось «незручного» питання, то в мережі охочих обговорити будь-які незручності можна знайти швидко і багато. Якщо телевізійні фільми з насиллям, мультфільми з монстрами та усілякими жахами (якими, на жаль, також переповнений ефір телебачення) переглядаються усіма членами родини і хоч якось обговорюються, засуджуються, то блукання Інтернетом відбуваються усамітнено і таємничо, без будь-якого стороннього втручання на правильність розуміння та тлумачення змісту переглянутого. Тут підліток сам формує свої уподобання щодо будь-яких проявів людської поведінки.

І, нажаль, від вірусів страждають не тільки люди, а й техніка, яка підключена до Інтернету. Якщо не користуватися антивірусними програмами та переходити по сумнівних посиланнях, завантажувати матеріали з сайтів з низьким рейтингом, то користувач ризикує завдати шкоди жорсткому диску комп’ютера або телефону.

Незважаючи на всі недоліки Інтернету і ризики, пов'язані з його використанням, тим не менш, переваги Інтернету при грамотному підході і безпечному веб серфінгу набагато переважують їх, і мільйони людей щодня використовують Інтернет для роботи і для задоволення. Отже користь чи шкода Інтернету цілком залежить від того як людина його використовує.

(765 слів)


П И Т А Н Н Я

за текстом:

 

  1. Яку асоціацію у людей викликав Інтернет с самого початку?

(оберіть усі правильні відповіді)

а) Інтернет – це криниця знань;

б) Інтернет – це небезпечне віртуальне середовище;

в) Інтернет – це робочий простір майбутнього;

г) Інтернет ­– це всесвітня бібліотека.

  1. До чого з часом призвело наростання популярності Інтернету?

а) люди стали проводити свій вільний час з користю;

б) життя стало більш захищеним та безпечним;

в) люди старшого покоління стали більше розбиратися в техніці;

г) діти практично не бувають на вулиці і майже весь час проводять з гаджетами;

  1.  Оберіть твердження, яке НЕ зустрічається у тексті.

Чинники, які впливають на особисте життя дитини, «заганяючи її у кут»:

а) ожиріння через малу рухову активність;

б) відособленість від реального світу;

в) примітивна і неправильно побудована мова;

г) проблеми у спілкування з рідними старшого віку.

  1. Згідно зі статистикою компанії Microsoft з чим стикалися 44% неповнолітніх дітей?

А 11% ще й неодноразово?

а) спам;

в) сексуальні домагання;

б) шахрайство;

г) віруси.

  1. Оберіть вірну статистику користування Інтернетом серед українців:

а) кожний третій українець;

в) кожний четвертий;

б) кожний шостий;

г) кожний п’ятий.

  1. Яка помилка дітей відносно стосунків з інтернет-незнайомцями НЕ зазначається у тексті?

а) зустрічі з незнайомцями;

б) запрошення дітьми незнайомців до свого дому;

в) тримання у секреті від батьків спілкування з незнайомцями;

г) пересилання незнайомцям своїх фотографій.

  1. Що намагається зробити кожний десятий школяр за допомогою Інтернету?

а) заробляти на сумнівних сайтах;

б) подивитися контент для дорослих (18+);

в) купити наркотики;

г) витратити гроші батьків на онлайн-ігри.

 

  1. Яка поведінка, за свідченням криміналістів, зростає серед молодого покоління?

а) агресивна;

в) скритна;

б) суїцидальна;

г) збуджена.

  1. Яке заняття стає дедалі популярнішим серед підлітків?

а) викладання інтимних фото у соц.мережі;

б) знімання та постінг відео з побиттям та знущаннями;

в) участь у дивних флешобах та челенджах;

г) тролінг.

  1.          Чому саме через Інтернет діти схильні до обговорення «незручних» питань?

а) бо звикли проводити час в онлайн;

б) легше знайти однодумців;

в) вони знають до яких онлайн-служб звернутися;

г) бо так їм радять інші.

  1.          Чому у зрівнянні з телебаченням Інтернет вважаться небезпечним?

а) ТБ-контент частіше пояснюється батьками;

б) на телевізор неможливо накликати вірус;

в) на ТБ є цензура, тому його можна дивитися дітям;

г) Інтернет викликає ожиріння.

  1.          Головна думка тексту полягає у тому, що:

а) Інтернет – це небезпека, тому не варто їм користуватися;

б) Якщо користуватися антивірусом, то Інтернет стає безпечним;

в) Інтернет має як користь, так і шкоду, і лише від людини залежить, як вона його використовує;

г) Треба слідкувати за своєю поведінкою, щоб зрозуміти, чи не шкодить тобі Інтернет.

 

 

ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ:

1 – а, г;  2 – г;  3 – б;  4 – в;  5 – г;  6 – б;  7 – в;  8 – а;  9 – б;  10 – б;  11 – а;  12 – в.

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку