Контрольна робота: "Пряма і непряма мова"

Про матеріал
матеріал допоможе оцінити рівень пунктуаційної грамотності дев’ятикласників з розділу «Пряма і непряма мова»; розвивати уважність, вдумливість, мислення; виховувати найкращі риси національного характеру
Перегляд файлу

Контрольна робота . «Пряма і непряма мова як засіб передачі чужого мовлення»

Мета: оцінити рівень пунктуаційної грамотності дев’ятикласників з розділу «Пряма і непряма мова»; розвивати уважність, вдумливість, мислення; виховувати найкращі риси національного характеру

  1. Пряма мова – це…

А) речення написане з нового рядка;

Б) точно відтворене чуже мовлення;

В) взята у лапки частина речення;

Г) слова або цілі речення, які наводяться буквально з чийогось висловлювання.

     2. Правильно вжито речення при прямій мові в реченні…

         А) «Я тобі, Марусенько, цю книжку дарую, сказав раптом Тарас: І вірші напам’ять про нашу першу зустріч».

         Б) «Дай зірку, дай…» - крізь сон дитя белькоче.

         В) «Крім того ми вже так запаморочені. – Сказав суддя. – що ще не з’ясували , а чи були у неї в тому злочині помічники…»

          Г) Ньютон говорив – «Уся моя геніальність у тому, що я можу більше за інших висидіти за роботою».

     3. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).
         A) Коли дивлюсь туди он, на захід, іноді чомусь так сумно-сумно стає, говорила Маша.                                                                                                                   

          Б) Чого зажурився, мій любий козаче – питає дівчина вродлива .

          B) Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву: у неї там занедужала мати .

           Г) Яка ти розкішна, Земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами.

      4. Позначити рядок з непрямою мовою (розділові знаки пропущено).

          А) Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна.

          Б) Ці каже дяк хоч легко умирають.

          В) Доводила одна нікчемність що підлабузництво – це чемність.

          Г) Ти все запам’ятала спитав він і додав зустрінемося завтра.

      5. Виберіть рядок, у якому цитату записано неправильно.

        A) «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», – закликав великий поет.

        Б) Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:
…І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: – Так багато на світі горя, Люди, будьте взаємно красивими!

        B  Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не сумне провалля».

      Г) «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в історії духовного розвитку українського народу.

       6. Визначити , якій схемі відповідає подане речення. Лиш боротись значить жить зауважив І.Франко.

       А) «П», - а: - П!                            Б) «П, - а, - п!»

       В)А: «П».                                      Г) «П», - а!

      7. За поданими схемами скласти речення.

       1. «П», - а.          2. «П, - а, - п».         3. А: «П!»        4. «П! – а. – П».

       8.  Установіть відповідність між реченням із прямою мовою та його схемою.

1. А: «П».

А І мені згадалися дідові слова: «Будеш іти межи люди і вибивати іскри».

2 «П(?!)» — а.

В «Ну чого ж тебе понесло в поле? Чого?» допитувалась мати.

3 «П,— а,— п».

Г «Бачу,— каже,— сину, що з вас трьох тільки ти сам не розминувся з правдою».

4 «П(?!) — а.— П(?!)»

Б «Гей, гей, поміч іде! — несподівано озвався з монастирської дзвіниці вартовий.— Цілий полк іде... Аж два!»

 

      9. Подані цитати уведіть у різні за структурою речення з прямою мовою.

        1. З усіх утрат втрата часу найтяжча (Г.Сковорода)

         2. Створює людину природа, проте розвиває та освічує її суспільство.

                                      

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фоменко Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 вересня 2021
Переглядів
21548
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку