Батьківські збори за темою
«Усвідомлення мотивації до навчання впродовж життя»
Доброго дня, раді вітати вас шановні батьки!
1-2 слайд
Усесвітня освіта «викрикує в гучномовець», що її потрібно терміново модернізувати. Школярі без ентузіазму йдуть на навчання й заздалегідь очікують на заняття в нудному форматі.
Та чи буде ефективним такий підхід до викладання матеріалу?
3 слайд
А зараз – панельна дискусія!!!
Давайте зараз об'єднаємося у шість груп. Будемо працювати активно, толерантно, підтримувати і допомагати один одному, не перебивати, а уважно слухати співрозмовника.
Ви готові? Тоді поїхали!
Запрошуємо представників кожної групи.
Дамо відповіді на деякі запитання:
3 слайд
Серед 10-и ключових компетентностей випускника НУШ ми визначаємо «уміння навчатися впродовж життя».
4 слайд
Концепція освіти впродовж життя набула ключового значення, адже сучасний світ стоїть перед викликами (економічними, соціальними та інформаційними), які дуже впливові на різні сфери життя.
5 слайд
Нині іде переосмислення цільових функцій освіти як системи, перегляд її стратегічних напрямків. Неперервна освіта розвивалась з одного боку, як педагогічна концепція, а з іншого – як феномен практики. Сучасна освіта вже не є метою, завданням, привілеєм лише частини суспільства – молоді.
6 слайд
Треба формувати стійку позитивну мотивацію, яка необхідна учням для творчої, пошукової, дослідницької діяльності, вмінь працювати у інформаційному просторі.
7 слайд
Важливим є – усвідомлення неперервності навчання як головного завдання сьогодення і суспільства загалом, а освіта впродовж життя має забезпечити кожній особистості гармонійний розвиток, виховуючи в кожній людині свідому потребу в підвищенні знань. І в цьому важливий сенс формування позитивної мотивації.
8 слайд
Темою сьогоднішньої нашої зустрічі є: «Усвідомлення мотивації до навчання впродовж життя».
10 слайд
Якщо ви готові до нашої співпраці, то можливо допоможете знайти відповідь на запитання?
Хто автор цього вислову?
«Натхнення існує, але воно приходить під час роботи?»
11 слайд
(Пабло Пікассо)
12 слайд
Вправа «Чемпіони», знайомство.
Мета: представити учасників один одному в позитивному, оптимістичному ключі, який підкреслює цінність учасника групи.
1. Учасники стають у пари.
2. Протягом хвилини учасники опитують один одного і краще пізнають.
3. Потім кожен учасник представляє групі свого партнера.
4. Представити треба людину в найкращому вигляді, «продати» його, показати його цінність.
Виходить з кожної групи 1 представник і сідають на стільці парою, представляючи один одного по черзі (неформальна освіта).
13 слайд
Впевнена, що ми сьогодні дуже добре налаштовані до спільної, цікавої роботи…
І як говорив Конфуцій, що світ змінять ті, хто зміг змінити себе, усвідомлюючи, що найбільша майстерність розпочинається з контролю, а саме контролю власного розуму. Коли розум стає слухняним і слугою людини – весь світ лягає біля її ніг.
Якщо до нового гаджету ми отримуємо інструкцію, як ним користуватися, то для нашого прекрасного мозку, нам ніхто не видав інструкцію і не розповів який процес в ньому відбувається і як ним керувати.
14 слайд
Тому слід розпочати з теорії, посилаючись на теорії. Триєдиного мозку… Три частини мозку: 1- рептильний мозок (відповідає за органи чуттів, керує фундаментальними функціями; 2 розшарування мозку – лімбічна система (емоції, поведінкові рекції, мотивація, яка сьогодні розглядається) – ця частина мозку є генератором емоцій; вершина еволюції мозку – неохортекс, наймолодша його складова – це наш розум (здатність до аналізу, роздуми, логічне мислення).
Відтак наша лімбічна система відповідає за всі наші «ХОЧУ» - за наші бажання.
Неохортекс відповідає за все, що «ТРЕБА» зробити. Важливим є те, що неохортекс споживає величезну кількість енергії, тому організм зацікавлений менше думати, оскільки це – енергозатратно.
Ось звідки з’являється – ЛІНЬ.
15 слайд
Взагалі під час прийому будь-якого рішення борються 2 начала: біологічне та соціальне.
Основою будь-якого вибору є баланс між хочу і треба. Мотив 1 або 2. Взагалі, що таке мотив – це причина, що є підґрунтям для обрання певних дій і вчинків, сукупність зовнішніх і внутрішніх умов, що активізують суб’єкта.
16 слайд
до дій.
спрямованості.
17 слайд
Є два різновиди мотивації: негативна (від) і позитивна (до).
Коли ми хочемо когось «мотивувати» інакше кажучи викликати бажання у когось «щось зробити» ми найчастіше вдаємось методу заохочень або методу покарань.
Мотивація справа виключно контекстуальна: людина в одній сфері свого життя може мотивуватися позитивно, в іншій негативно. Тому треба дізнатися, що більше мотивує її «треба» чи «хочу».
Мотивація «ВІД»: якщо ти ще раз не виконаєш домашнє завдання, …
Мотивація «ВІД» - короткотривала. Спочатку учні змотивовані, але доволі швидко мотивація гасне (навести приклад).
Пишемо дитині зауваження і цього вистачає на 1, 2 уроки…
18 слайд
Позитивна мотивація (мотивація «ДО» чогось:
Ключове слово «ХОЧУ». Мотивуючи когось до чогось, ми немовби обіцяємо, що він, впораючись з якимось завданням отримає щось та вартісне у результаті.
Характерні слова для такої мотивації:
……
Позитивна мотивація в контексті навчання: ми мотивуємо учнів хорошими оцінками, рейтингом школи, наліпками, подарунками, змінами формату уроків…
Позитивна мотивація - довготривала «ХОЧУ». Коли люди успішні в своїй діяльності вони завжди позитивно вмотивовані.
19 слайд
І МОТИВАЦІЯ «ВІД» і мотивація «ДО» прекрасно працюють, але є один момент:
Мотивація «ВІД» - як бенгальський вогонь, спалахує швидко і яскраво, так і згасає. А мотивація «ДО» як маяк, на довготривалу дистанцію світить вдалині і вказує нам шлях.
Тобі «ТРЕБА» на наступний урок вивчити терміни, бо незабаром контрольна і ти-ж «ХОЧЕШ» гарно опанувати тему і легко впоратись з контрольною. Дитина зовсім по-різному сприймає ці фрази.
20 слайд
Для розв’язання проблеми розвитку ключових компетентностей у навчанні впродовж життя підтримка повинна бути на всіх рівнях освіти: якість дошкільної освіти, шкільної освіти (початкової, базової та повної) з метою спрямування і підтримання людей у вдосконаленні їхніх навичок і вмінь з раннього віку й упродовж життя. Серйозне прагнення будь-якої мети - уже половина успiху в її досягненнi. Вільгельм Гумбольдт
21 слайд
Переглядаючи мультфільм, надзвичайно захопливо занурюєшся у казковий світ дитинства, разом з героями, подорожуєш з ними, відчуваючи таємничу атмосферу казки… Пропонуємо нашим третьокласникам мультфільми, які були доволі цікавими, змістовними, мультфільми про мотивацію, про досягнення мети, навчання та самостійність!
22-23 слайди
Перетворюємо обтяжливе і нудне «ТРЕБА» У ВЕСЕЛЕ І ЛЕГКЕ «ХОЧУ» і тоді ми досягнемо успіху у житті.
Якщо ми хочемо когось мотивувати, варто це робити, з Любов’ю, лагідно, трансформаційно.
24 слайд
Мотивуючий флексагон
25 слайд
Вправа «Вершина».
Мета: відобразити причини та шляхи підвищення мотивації учнів до навчання.
Завдання:
На малюнок із зображенням гори (вершини) як символічне подолання труднощів наклейте кольорові аркуші із записами:
Що важливіше «освіта» чи «о світ»?
У стосунках учителів, батьків та учнів є багато «вічних» проблем: мотивація, поведінка, спільна мова. Як досягти балансу? Як знайти спільну мову? Зрозуміло, що вчитель має бути добрим і щирим, але не «добреньким», який завойовує авторитет дешевими прийомами (підтримування учня в ситуації, коли правда не на його боці, незаслужене завищення оцінки тощо).
Давайте налагоджувати доброзичливі, родинні та стосунки з нашими дітками і при цьому бути справедливими.