Бесіда: "Вогонь — добрий слуга, але поганий господар"

Про матеріал
Бесіда до дня цивільного захисту, метою якої є розширювати уявлення учнів про причини виникнення пожежі, учити передбачати наслідки своїх дій, спонукати до виконання правил протипожежної безпеки, навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я й життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Бесіда на тему:

 

«Вогонь — добрий слуга,

але поганий господар»

 

Картинки для детей пожарный (31 фото) ⭐ Юмор, картинки и забавные фото |  Пожарный, Дети, Для детей

 

 

Мета:

  • розширювати  уявлення  учнів про причини виникнення пожежі;
  • учити передбачати наслідки своїх дій;
  • спонукати до виконання правил протипожежної  безпеки;
  • навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров'я  й  життя;
  • розвивати  пам'ять, мислення,  зв’язне  мовлення;
  • виховувати співчутливе ставлення до людей, бажання прийти на допомогу, вміння працювати в парах і групах, прислухатись до думки інших.

 

Форми роботи:

  • бесіда
  • обговорення
  • гра
  • парна робота
  • робота в групах

 

Обладнання: презентація, фото пам’ятника сірнику в Києві, мультфільм «Вперед, вогнеборці!», картки із завданнями,  пам’ятка «Як поводитися під час пожежі».

 

Очікувані результати: на кінець заняття учні зможуть назвати :

- правила пожежної безпеки;

- як запобігти виникненню пожежі;

- як діяти у випадку виникнення пожежі.

                                                Бережіть життя

Хід роботи:

 

І. Організаційна частина. 

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розтоплює лід.

А може і ліс велетенський спалити,

Майно і будинок – усе спопелити.

(Вогонь.)

 

ІI. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 

1. - Про що йтиме мова на нашому уроці?

- Так , ми сьогодні з вами ознайомимось  з правилами пожежної безпеки та наслідками з причин порушення цих правил . Дізнаємось, коли вогонь – друг, а коли – ворог.

 

2. Гра «Інтерв’ю».

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

 

3. Скласти правила роботи у класі та у групах.

 

4. Запитання для обговорення: 

1. Які найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж? 

2. Яких елементарних правил треба дотримуватись, щоб вберегти своє житло від пожеж? 

3. Що треба робити при виявленні пожежі? 

4. Чого не можна робити під час пожежі? 

Є таке прислів’я: «Вогонь — добрий слуга, але поганий господар». Це означає, що вогонь вірно служить людям у побуті й на виробництві, за його допомогою здійснюється безліч корисних справ. Він — давній помічник людини. Однак трапляється, що вогонь з вірного слуги, друга та помічника перетворюється на «поганого господаря» — безжального ворога і руйнівника, який знищує за лічені хвилини те, що створювала природа або людина довгими роками наполегливої праці. Причини пожеж різні. Але найчастіше пожежа виникає тому, що з вогнем поводилися необережно або залишили його без нагляду. Щоб вогонь з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки.

 

 

ІІІ. Основна частина 

1. Вправа  «Асоціативний кущ».

 

     вогнегасник             пожежник                  опіки

 

       сірник                     ПОЖЕЖА                пустощі

 

       вогнище                       біль                       небезпека

2. Перегляд презентації

https://naurok.com.ua/prezentaciya-vogon---drug-chi-vorog-27917.html

 

3. Бесіда

 Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. Іноді він виходить з-під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить? Сьогодні ми про це і поговоримо. Назвіть найбільш розповсюджені причини виникнення пожеж. 

Орієнтовані відповіді учнів: 

1) необережне поводження з вогнем; 

2) порушення правил будови та користування електричних приладів; 

3) пустощі дітей з вогнем; 

4) недотримання правил пожежної безпеки при користуванні газом; 

5) підпалювання через необережність або через незнання правил пожежної безпеки. 

4. Перегляд мультфільму

 -До вашої уваги кумедний, але дуже інформативний мультфільм «Вперед, вогнеборці!». Під час перегляду будьте уважні, адже після перегляду на вас чекають завдання.

https://youtu.be/WFPlxcF_SiI

-Давайте спробуємо  інсценувати надзвичайну ситуацію, про яку йшлося у мультфільмі.

5. Робота в парах

-А зараз я пропоную вам попрацювати у парах і утворити речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини. 

Не розпалюй сам багаття, а не в лісі, а ні в хаті.

З грубки жару не беріть -жар в собі вогонь таїть.

Плитку, праску умикати нам не слід.

Коли йдеш з квартири, то вимкни всі електроприлади.

Не грайся з вогнем - це небезпечно.

Не грайся запальничкою, користуйся ліхтариком.

Для розваги і для гри сірників ти не бери.

- Ви чудово виконали завдання! А для допитливих: як ви думаєте,

скільки років сірникам?

Сірники винайшли нещодавно, у ХІХ столітті. У цьому році виповнилося 187 років першій фабриці, що виготовляє сірники. А Києві ще 2009р. було встановлено пам’ятник сірнику.

 

5. Руханка

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

Ось вогонь у нас горить,

Будемо його гасить.

Ось так, ось так, будемо його гасить.

А тепер ми присідаємо,

Під дивани заглядаємо.

Ось так, ось так, під дивани заглядаємо.

Ось вогонь ми загасили,

І за парти дружно  сіли.

Все як треба ми зробили –

Відпочинок заслужили.

6. Гра. Вказати властивості кожної речовини.

                     бензин                                            гасить вогонь

                       пісок                                                 спалахує

                      дерево                                                 вибухає

                       порох                                                  горить

                          сніг                                            сприяє горінню

                       кисень                                                  тане

                      парафін                                             плавиться

 

7. Вирішення проблемних ситуацій

 Прочитайте 2 ситуації і дайте оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101»

1. Оленка схвильовано кричить у трубку:

- Алло,  пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!

2. Сашко набирає номер «101» і  швидко повідомляє:

- Алло,  виникла пожежа на вулиці Сумській, будинок14, квартира №8. Повідомив: Олександр  Мельник.

8.Ознайомлення з  пам’яткою.

 Щорічно внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. Прочитайте пам’ятку.

 

Пам'ятка:  «Як поводитися під час пожежі?»

 

Правила пожежної безпеки вдома.

1. Не грайся із сірниками та запальничками. 

2. Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду дорослих. 

3. Не  залишай  іграшки, книжки, одяг   біля увімкнених   обігрівачів,  не суши  речі  над газовою плитою.

4. Не пали багать у хлівах, підвалах, на горищах.

5. Не вмикай багато електроприладів одночасно, електромережа може не витримати перенавантаження. 

6. Обов'язково  вимикай  електроприлади, коли  ідеш із дому. Але не тягни  за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки. 

7. Не відкривай грубку — від маленької вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа.

Якщо виникла пожежа, а дорослих немає вдома 

1. Ніколи не треба  лякатись і  ховатись, треба кликати дорослих на допомогу, негайно телефонувати  «101»

2. Якщо вогонь маленький  і  зайнявся не від електроприладу чи газової плити, накинь на нього товсту ковдру або швидко залийте його водою так, щоб не залишилося жодної іскринки. Полум’я можете гасити піском, землею, мокрим одягом.

3. Якщо горить шнур електроприладу, перш ніж  залити  полум'я водою, вийми штепсель електроприладу з розетки. Гасити увімкнені електроприлади водою не можна! 

3. Якщо   тобі   не   вдалося    самостійно   загасити   вогонь, вибігай  з  будинку  і клич на допомогу або дзвони за номером «101».

4. Зателефонувавши до пожежної  частини, чітко  називай   свої   прізвище та адресу і повідом, що горить. 

5. Якщо в приміщенні з’явилося  багато диму, накрийте обличчя вологою тканиною і пробирайтеся до виходу поповзом. Не  намагайся  врятуватися  від  пожежі  у  шафі, кладовці  або іншому тісному місці — можеш учадіти там від газів, що виділяються під час горіння.

6. Не можна  відкривати  вікно — свіже  повітря   підживить   його  і  полум'я  спалахне з новою силою. 

7. Доки   чекаєш   на   пожежників, не   панікуй, шукай  вихід  із кімнати.
8. Довірся пожежним, виконуй усе, що вони накажуть тобі. 

9. Якщо  ти  знаєш, що  хтось  не  може  вийти  з  будинку, який  горить, повідом  про  це дорослих або пожежних. 

 

ІV. Заключна частина

1. Гра «Так чи ні!» 

- Можна гратися із сірниками?(НІ) 

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК) 

- Рятувальну службу викликай за номером 102!(НІ) 

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК) 

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ) 

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК) 

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ) 

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

3. В гостях у казки. Відгадай героїв казок.

1.     Ой лишенько!Оце запросила на свою біду Змія Горинича в гості. А він надумав посеред хати вогнем дихати…

2.     Ох, не потрібно було висипати попіл біля порогу. У попелі залишилась жаринка…

3.     Навіщо ж було палити мою жаб’ячу шкурку? А тепер ні шкурки, ні печі, ні домівки…

4.     Казав же тобі , бабо, коли мене випікаєш, то будь обережна з вогнем. А тепер де ви будете з дідом жити?

ІV. Підсумок. Рефлексія.

 - Чи справдились ваші очікування?

 - Яких правил пожежної безпеки  слід дотримуватись?

- Як запобігти виникненню пожежі?

- Як діяти у випадку виникнення пожежі?

 - Згадайте назви книжок , мультфільмів, герої яких приборкували пожежу. Як це їм вдалося?

 

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
2245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку