Бесіда за творами В.Сухомлинського "Як грибові захотілося побачити сонце"

Про матеріал
Казка- це маленьке життя казкових гнроїв, які спонукають дітей проявлять свої емоції на події, висловлювати своє відношення на події в казці. через казку діти мають змогу поповнювати свої знання про живу природу.
Перегляд файлу

 Бесіда

за творами В.Сухомлинського

(для дітей молодшого дошкільного віку, 3-4 років)

Тема: Казка В.Сухомлинського “Як  грибові захотілося побачити сонце”

Мета: познайомити дітей з казкою В.Сухомлинського “Як грибові захотілося побачити сонце”, розширити знання про живу природу; викликати бажання дітей емоційно відгукуватися на події у казці та висловлювати власну думку.

Матеріал: книга В.Сухомлинського “Квітка сонця”, кошик з грибом, загадка “Гриб”, маска-наголівник до рухливої гри “У ведмедя, у бору”.

Хід  

І етап - мотивація

- Малята, скажіть мені будь-ласка, чи подобається вам слухати казки? (відповіді дітей)

- А скажіть, хто пише казки для дітей? (дорослі люди, діти)

- Сьогодні, послухайте цікаву казочку, яку написав письменник-чоловік, а звали його Василем. Він дуже любив дітей, його ще, називали - казкарем. А про кого ця казка, ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.

 Загадка:

Лиш нога та голова,

Ані рук , ні ніг нема.

Щоб на нього подивитись

Треба низько уклонитись. (гриб)

- Молодці! Відгадали загадку.

ІІ етап - пізнавальна  діяльність

- Дітки, а яка пора року багата грибами? (осінь)

- Так, осінь.

- А хто із вас знає, де ростуть гриби? ( в лісі)

- Я дітки, була в лісі, знайшла грибочок. Подивіться, він у кошику. (Біля вихователя стоїть кошик, а в ньому гриб. Вихователь дістає з кошика і показує дітям). Цей гриб  зростав у темному місці, так мало бачив світла. Йому так хотілося побачити… А що саме, ви дізнаєтеся, коли уважно слухайте казку про нього, тож  сідайте тісненько. слухайте уважненько (Вихователь читає казку В.Сухомлинського “Як грибові захотілося побачити сонце”.)

Казка  “Як грибові захотілося побачити сонце”

У темному лісі, під гіллястим деревом ріс у траві гриб. Прилетіла на дерево сорока, сіла на гілку та  й каже:

  • Грибу, який ти нещасний. Живеш у траві, ніколи не бачиш сонця.
  • Яке ж воно - сонце? - запитує гриб.
  • О, сонце прекрасне, - відповідає сорока. - Ясне, тепле.
  • Хочу побачити сонце, - закричав гриб і визирнув із трави.

А в цей час лісом йшли діти. Побачили гриб, зірвали - і в кошик. Дивися тепер, грибу, на сонце.

Запитання за змістом  твору:

  • Про кого розповідається в казці?
  • Хто із героїв казки розповів про сонце?
  • Що сказала сорока грибові?
  • Як у казці змальовується сонце. Яке воно?
  • Яке бажання було у гриба?
  • Що зробили діти?

- Ось ви послухали казку, скажіть, як називають людей, які збирають гриби у лісі? (грибниками)

- Давайте і ми будемо грибниками. Підемо до лісу та назбираємо грибів.

Рухлива гра “У ведмедя, у бору” (діти-грибники, імітують збирання грибів)

У ведмедя,  у бору, гриби ягоди беру,

А ведмідь не спить, і на нас ричить. (одна дитина-ведмідь, ловить  грибників)

ІІІ етап - перетворювальна діяльність

- Ой, як весело ми збирали гриби.

- Дітки, а чи можна у лісі, коли збираєш гриби голосно розмовляти, кричати? (ні не можна)

- Вірно. Існують правила поводження у лісі, бо ліс є домівкою для тварин, птахів, комах, усього живого. Треба  пам'ятати, що гриби бувають їстівними та отруйними для здоров'я, тому гриби потрібно збирати тільки з батьками і дорослими  людьми. Збираючи гриби у лісі, завжди пам'ятайте:

- Голосно не розмовляйте.

- Не збивай гриби.

- Не топчи траву, квіти.

- Не  руйнуй пташині гнізда.

- Не паліть вогнище.

- Не кривдь мураху.

- Діти пам'ятайте, якщо кожна людина буде знати ці правила  і дотримуватися їх в природі, то природа завжди віддячить своєю щедрістю, красотою, багатством.

Дидактична гра  “Склади ціле”

- Діти, ми з вами знаємо багато про гриби, тож пропоную пограти. Вітерець-пустунець залетів і переплутав всі картинки. Вам потрібно скласти цілу картинку з 4-6-ти елементів і назвати, який це гриб!

ІV етап - оцінно-контрольна діяльність

  • Назвіть головного героя казки?
  • Що не бачив гриб?
  • Про що він мріяв?
  • Як допомогли діти грибові?

- Дітки, ніколи не забувайте про те, що  природі, так як і людині буває і сумно, і боляче, тож відносьтеся до неї  по-людськи, по-доброму, з великою відповідальністю.

docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
31 травня 2021
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку