Бесіда
за творами В. Сухомлинського
(для дітей молодшого дошкільного віку, 3-4 років)
Тема: Казка В.Сухомлинського “Курчата”
Мета: ознайомити дітей з казкою В.Сухомлинського “Курчата”, розширити знання дітей про свійську птицю (курка, курчата); формувати пізнавальний інтерес щодо поведінки свійської птиці; виховувати на прикладі казкових героїв моральні якості.
Матеріал: сюжетна картина “Дівчинка годує курчат”, іграшка “Квочка і курчатами”, рухлива гра “Квочка”, шапочки-наголівники - курчатка.
Хід
І етап - мотивація
- Діти, пропоную вам подивитися на картину. (вихователь виставляє на мольберті сюжетну картину “Дівчинка годує курчат”)
Запитання:
ІІ етап - пізнавальна діяльність
- Ось послухайте цікаву казочку про те, як на світ з'являються малесенькі курчатка. Тож сідайте рядком та слухайте ладком! (вихователь читає казку “Курчата”)
Казка “Курчата”
Сиділа Квочка на яйцях. Довго сиділа. Невесело їй було. Та ось яйця одне за одним стали лопатись. Зі шкаралупи висунулись малесенькі голівки, вилізли курчатка. Вилізли та й пищать: “Пік.. пік…”
- Кво, кво - кличе їх за собою Квочка. Повела на подвір'я. Побігли за нею курчатка, мов жовті м'ячики.
Здивовано дивилися курчатка на всі боки й говорять:
Запитання за змістом твору:
- Маленькі курчатка слухаються свою маму. Від мами Квочки не відходять. Давайте я буду мамою Квочкою, а ви моїми курчатами. Пограємо в гру ”Квочка” (дітям одягають наголівники, рухи виконуються згідно тексту)
Ходить Квочка коло кілочка
Водить своїх діток
Квок-квок-квок
ІІІ етап - перетворювальна діяльність
- Діти, Квочка - це мама, маленькі курчатка - її дітки. А разом - вони сім'я. А ми знаємо пальчикову гру “Сім'я”.
Оцей пальчик - дідусь.
Оцей пальчик - бабуся.
Оцей пальчик - татусь.
Оцей пальчик - матуся.
А малюк, звичайно я,
Ось і вся моя сім'я.
ІV етап - оцінно-контрольна діяльність
- Малята, скажіть про кого я читала казку?
- Яку назву має вона?
- Кого за собою водить квочка?
- А хто така квочка?
- Діти, у вас у кожного є мама. Пригадайте її, усміхніться. І пам'ятайте “На сонці тепло, а біля мами добре”.