БЕЗ ВІРНОГО ДРУГА — ВЕЛИКА ТУГА. «ЯК СЕРЕД ПТАХІВ ВИНИКЛА ДРУЖБА»

Про матеріал
Мета цього уроку: продовжити ознайомлення учнів з казками народів світу; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, робити висновки; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати колективізм.
Перегляд файлу

Урок 10

Тема. БЕЗ ВІРНОГО ДРУГА — ВЕЛИКА ТУГА. «ЯК СЕРЕД ПТАХІВ ВИНИКЛА ДРУЖБА» (бірманськаказка)

Мета: продовжити ознайомлення учнів з казками народів світу; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, робити висновки; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати колективізм.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Дихальні вправи

— Різко вдихніть і зведіть руки вгору.

— Повільно видихніть і опустіть руки.

— Набрати повітря у легені: вдих — видих.

— Надуваємо кульку (імітація).

2. Робота над скоромовкою

А я вчора був у діда, Та сама вона не їде,

Дід купив мені машину. Бо немає в ній бензину.

3. Прочитайте, посміхніться!

МУХА- ЦОКОТУХА

Сіра муха-цокотуха

Сіла Грицеві на вухо.

Грицик чує — щось дзижчить,

Та як крикне: «Звір гарчить!».

І сміються всі з тих пір,

Що для Гриця й муха звір. П. Воронько

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в парі. Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного і переказують болгарську казку «Сильний лев і маленьке мишеня».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми продовжимо нашу подорож країнами світу. На нашому шляху — Бірма, держава в Південно-Східній Азії на півострові Індокитай. У Бірмі є незвичайне озеро Інле, де люди живуть прямо на воді, споруджуючи будинки із бамбука на сваях. Овочі і квіти вирощують на городах, що плавають. У місті Амарапура є найбільший у світі дерев’яний міст Убейн, що був побудований

у XVIII столітті з тікового дерева.

Прочитаємо бірманську казку «Як серед птахів виникла дружба».

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ БІРМАНСЬКОЇ КАЗКИ «ЯК СЕРЕД ПТАХІВ ВИНИКЛА ДРУЖБА» (с. 18- 20)

1. Виразне читання казки вчителем

— Назвіть персонажів прочитаного твору.

— Доведіть, що він належить до казок про тварин.

2. Словникова робота

Читання стовпчиків слів (згори вниз і навпаки)

Честь сваритися

дедалі ставленням

вражені

нікчемним

міцнішала

зацікавлено

випробувати

задоволений

— Прочитайте односкладове слово, потім — три- і чотирискладові слова.

— Доберіть синоніми до слів жалюгідним (нікчемним), перевірити (випробувати),

сперечатися (сваритися).

Фізкультхвилинка

3. Повторне читання казки учнями «ланцюжком»

4. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

— Чому між птахами не було дружби?

— Як Фазану вдалося потоваришувати з Вороном?

— Яке випробування влаштували друзям птахи?

— Чи витримала дружба Ворона й Фазана перевірку на міцність?

— Доберіть слова, якими можна охарактеризувати Фазана й Ворона: розумні, ввічливі...

— Чого навчає бірманська казка?

— Які прислів’я про дружбу ви знаєте?

— Складіть прислів’я зі слів: поведеш, дружбу, яку, й, заведеш, життя,

таке. Чи відповідає воно основній думці казки?

5. Гра «Віднови прислів'я»

Дружба та братство —           що дерево без коріння.

Скажи мені, хто твій друг,     старих не забувай.

Без вірного друга —              що їжа без солі.

Людина без друзів —           і я скажу тобі, хто ти.

Нових друзів май,                 велика туга.

Чоловік без друга —             найбільше багатство.

6. Гра«Хвиля»

Ведучий задає «топ* і «темп» гри. Вірш читається так, як хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

7. Гра «Голосування ногами»

Діти стають у дві шеренги: права шеренга «я вважаю, що твердження правильне »; ліва шеренга: «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку казку читали на сьогоднішньому уроці?

— Яка країна подарувала нам цю казку?

— Чого навчає нас казка? ,

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати казку.

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку