м.Дніпропетровськ
Розробка уроку читання
в 3-А класі
“Інтелект України”
Фещенко Л.Д.
Тема. Біблійна легенда “Вавилонська вежа”.
Мета: формувати уміння ділити текст на частини, ставити до них запитання; доводити свою думку словами з тексту, стисло переказувати зміст прочитаного; вчити передавати почуття, викликані легендою.
Обладнання: відео, таблиця з чистомовками, картина П.Брейгеля “Вавилонська вежа”.
План уроку
І. Тренування дихального апарату. 1 хв
1. Читання чистомовки (3 рази):
Ітних-ітних-ітних- ітних –
сторінки книжок завітних
ать-ать-ать, ать-ать-ать –
всіх нас доброму навчать.
ІІ. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 5 хв
1. Вступне слово учителя.
Серед різноманітних жанрів фольклору особливе місце належить легендам. У них відображені історія, світогляд і культура людства. Легенда – це твір-переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою. Із покоління в покоління народи передавали легенди, вірячи, що описані події були колись насправді.
2. Слухання довідки про Біблію (відкрити файл 5_1.mp3).
Діти слухають довідку, яку читає диктор і слідкують.
3. Виконання вправи “Фотоапарат” (відкрити файл 5_2.avi).
Прочитуємо по телевізору речення, обговорюємо, самостійно записуємо з пам’яті.
Легенда про Всесвітній потоп найбільш розповсюджена у світовому фольклорі.
4. Хвилинка Знайка (відкрити файл 5_3.mp3).
Самостійне читання тексту і виконання завдання (зошит 3, ст.21 №3).
ІІІ. Словникова робота. 3 хв
IV. Фізхвилинка (відкрити файл centa.avi) 1 хв
V. Робота над легендою. 22 хв
1. Первинне ознайомлення з текстом (відкрити файл 5_7.mp3).
Читання легенди диктором, діти слідкують (зошит 3, ст.22-25).
2. Робота над змістом легенди.
– Які причини спонукали людей до будівництва вежі?
(Як про це сказано в тексті - прочитати, - підкреслити).
3. Відновлення послідовності подій в уривку.
(Поставити цифри в порожні клітинки).
_ Почалася робота.
_ Кожен уступ вежі фарбували в іншій колір.
_ Наслав Бог на землю страшенну бурю.
_ Поміж людей з’являється сам Бог.
_ Люди вирішили збудувати вежу до неба.
_ Навколо гори виросло місто Вавилон.
_ Вітер поніс усі слова.
4. Переказ легенди за планом.
VI. Перегляд фрагменту мультфільму (відкрити файл 5_8.avi) 6 хв
Знайти і підкреслити в тексті речення про переглянуте.
1. “Озвучення” мультфільму.
2. Учнями поставити запитання до переглянутого.
3. Робота над картиною П.Брейгеля “Вавилонська вежа”.
VII. Підсумок уроку. 2 хв
– Поміркуй, чи можливо звести Вавилонську вежу в наш час?