Виховний захід «КАЗКИ ЧИТАЙТЕ Й ПРО БЕЗПЕКУ ДБАЙТЕ!»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із найбільш характерними надзвичайними ситуаціями; формувати в дітей безпеч¬ну для особистого здоров'я і здоров'я оточуючих пове¬дінку вдома; вчити розуміти мораль казки; розвивати пізнавальні інтереси;виховувати бережливе ставлення до сво¬го здоров'я; ви-ховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки; привернути увагу дітей до казок, формувати бажання читати книжки.
Перегляд файлу

 

 

               КАЗКИ ЧИТАЙТЕ Й ПРО БЕЗПЕКУ ДБАЙТЕ!

 

 Мета: ознайомити учнів із найбільш характерними надзвичайними ситуаціями; формувати в дітей безпеч­ну для особистого здоров'я і здоров'я оточуючих пове­дінку вдома; вчити розуміти мораль казки; розвивати пізнавальні інтереси;виховувати бережливе ставлення до сво­го здоров'я; ви­ховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки; привернути увагу  дітей до казок, формувати бажання читати книжки.

 

Хід свята

 

Вчитель.

           Сьогодні свято в нас звичайне,

              Та вчить, багато нас чого,

              Бо такі ось -  небезпеки,

              Можуть бути недалеко.

              Тож рушаємо всі разом

              До Казкової країни.

 

  Бібліотекар.

 

           Тут не раз ми вже бували,

           І нові книжки читали.

           Скільки тут доріг сходили,

           Правила безпеки вчили.

           Але ж свято в нас казкове

           Тільки вимовити слово,

           Казка прийде вмить до нас

           І безпеці навчить нас

   То ж всі разом кажем слово  Аба-Мала-Мага.

 

 ВЧИТЕЛЬ.

 

             І у цю чарівну мить

            Ми покажемо вам казку,

           А ви діти, висновки робіть!

 

Діти виконують пісню «Чарівний світ» муз. М.Ведмедері.

 

 Вистава. «Троє поросят»


Оповідач

  • Давно колись
  • У гарному лісочку
  • Три поросятка грілись на пеньочку.
  • Кругом була краса!
  • Духмяно пахли квіти,
  • Неначе рай! Радіти б і радіти!
  • Та ось одне, зітхнувши, проказало...
  • 1-ше поросятко
  • Щось сонце пражити
  • Сильніше ніби стало...
  • Сьогодні тепло й гарно,
  • Все квітує, а завтра
  • Люта стужа запанує...
  • І де ж тоді зігріть холодні рильця?
  • Летіли в вирій, коли мали б крильця.
  • 2-ге поросятко
  • Що ж, браття,
  • Може, хатку збудувати?
  • Тоді й не страшно зимувати!
  • І тепло, затишно,
  • І вовк нам не страшний,
  • А то такий він взимку навісний!

3-тс поросятко

  • Ой, годі, любі,наперед гадати! Коли ще та зима! Ще ж можна літувати!

Оповідач

  • А час минав.
  • Лісок вже золотіє,
  • І жар горобини
  • Вже не горить,
  • А тліє.
  • І сонце ніби вже не так пече,
  • Зими чекає кожне деревце...
  • Ось мишка в нірку
  • Збіжжя жменьку принесла,
  • І білочка горішків припасла

 

 


 

         І зайчик білу шубку приміряє,

         В барліг ведмедик спати поспішає...

         2-ге поросятко

         Щось холодніше ніби стало...  Збудую хатку добру, кам'яну,       Щоб вистояла навіть у війну! Навколо неї посаджу садочок.     

        (Йде.)

          1-ше поросятко

      І ото треба тяжко працювати?       

      Не краще б ще часиночку поспати?

 

          Я краще хатку з хмизу побудую,

          І це ж недовго — за два дні  змайструю.

      (Йде.)

         3-тє поросятко

     Ну що ж... Нехай!... Зосталось я саме. Але ж я в лісі не одне! Зайду           до Зайця, в Білки погостюю, їх свіжими грибами почастую. А потім десь соломки роздобуду і побудую з неї... теплу буду. Житло хоч ненадійне, та затишне. То й що? Я пан не дуже пишний.

(Йде. Зміна декорацій. Зима.)

 Оповідач

Зима прийшла. 

     Навколо побіліло,

    Мороз скував річки          


І небо обважніло.

У лісі тиша —

Він замовк і спить.

І тільки зголоднілий вовк

Спокійно не сидить.

    Вовк

Так хочу їсти!

Свіжої б свинини!

Не можу вже!

Живіт прилип до спини!

Ох, з'їв би зараз я смачне телятко!..

(Принюхується.)

Ой, що це?

Пахне поросятко!

Пообідаю на славу!

От знайти б ще десь приправу...

Трохи перцю, часничок...

З'їм свиню без кісточок!

Звідки ж запах цей смачненький?

Зараз буде вовк ситенький!

(Підходить до солом'яної хатки.)

   3-Тє поросятко (з хатки) Ой! Вовчисько! Страшно як! Де подітися — не знаю! Утікаю! Утікаю!

   Оповідач

А вовчисько як дмухнув — хатку із соломки здув! Порося із неї геть —і до брата навпростець.

(3-те поросятко втікає, за ним женеться вовк.)

  3-тє поросятко (під хаткою 1-го поросятка) Любий братику, впусти! І від вовка вбережи! Хоче, лютий, мене з'їсти, Ой, куди ж мені залізти?

(Впускає до хатки 3-го поросятка.)

  Вовк (під хаткою 1-го поросятка) І ця хатка не страшна! Раз дмухнути!

 

  Сміхота! А свиней у хаті дві. От наїмся! Від душі!

  Оповідач

А вовчисько як дмухнув, хатку вмить із хмизу здув!

Поросята з неї геть — і до брата навпростець.

 

  3-те та 1-ше поросятка (під хаткою 2-го поросятка) Любий братику, впусти! Нас від вовка вбережи! Хоче, лютий, обох з'їсти. Ой, куди ж би нам залізти?

(2-ге поросятко впускає до хатки 3-го та 1-го поросятка.)

 

Вовк

 

І це ж треба! Ну й дива! В свинки хата кам'яна! Ну і як її дістати? Як фортецю здобувати? Вікна міцно всі забиті, двері на засув закриті. Як дістати їх — не знаю... їжу іншу пошукаю.

   Оповідач

 

І пішов вовчисько лісом. Десь голодний там блукає, а розумний брат тим часом нерозумних научає...

 

   2-ге поросятко

Робиш щось — роби на совість, не на день, а на віки. Доклади усюди руки, щоб пишалися батьки. Будь завзятим, вірним, добрим, друзям радо помагай, а знедолених і бідних, завжди щиро утішай.

 


 (Діти виконують пісню про поросят)


Заєць зшиє нам жакет,

І штанята, і берет.

Поросят дружніш нема,

Знають всі – так!

 

Потанцюєм – плиг та скік,

Плиг та скік, плиг та скік!

Сірий Вовк із лісу втік,

Не страшний він – так!

ВЧИТЕЛЬ

Чи сподобалась  вам казка? Подібна небезпека може чекати вас і вдома.

Коли ви залишаєтесь самі ніколи не відчиняйте двері квартири незнайомим людям.

Але буває так, що ми самі провокуємо небез­печну ситуацію, поводячись безтурботно вдома або на вулиці. Тут дуже багато що залежить від нас самих і деяких нещасних випадків можна за­побігти.

Інформація «Обережно – незнайомець».

  •  А зараз ми пригадаємо і інші казки, що вчать нас бути уважними та обережними вдома, та за його межами.
  •  

Бібліотекар.

►► 1-ша казка

  Діти, відгадайте, хто це?

Що втекло від баби з дідом,—

Не сиділось на вікні.

А зустрілось з зайченятком —

Й ну співать йому пісні? (Колобок)

Вчитель.

Ось перший, хто зустрівся нам у Казковій країні.

 Пригадайте,  чим закінчилася ця казка?
(Лисиця з’їла Колобка.)

  • Де це все відбувалося? (У лісі)
  •         Колобок народився та жив у лісі? (Ні, його спекла баба.)
  •         Як  Колобок потрапив у ліс до лап ли­сиці? (Він утік від баби, сам пішов у ліс.)
  •         Зробіть висновок. Чи можна самому ходити до лісу? (Не можна ходити до лісу без дорослих.)

Бібліотекар

» 2-га казка

 До нас завітала інша казка. Послухайте за­гадку та відгадайте.

«Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Вовк— не наша мати.» («Вовк і семеро козенят»)


     Вчитель        

  • Скажіть, будь ласка, чи послухалися маму козенята? (Ні)
  • Кому вони відчинили двері? (Вовкові)
  • Що з ними трапилося? (Він їх з'їв)

 Яке правило безпечної поведінки вдома
можна скласти? (Не відчиняти двері  незнайомцям)

Бібліотекар.

►► 3-тя казка

 До якої казки належать ці рядки?

Маша додому прийшла,

Та ось біда, брата не знайшла.

Почала плакати, ридати.

Іванка скрізь шукати. («Гуси-лебеді»)


 


   Вчитель.  

 Як трапилося, що Іванка схопили гуси? (  Сестричка не послухала батьків,   залишила брата самого)               Чого вчить ця казка? (Потрібно завжди слухати батьків, вчителів та вихователів.
                                                                                                                                                                                                                                     Бібліотекар.

►► 4-та казка

 Наступна казка, що ми зустріли у Казковій країні
« Хазяйка і Василь,

Вусатий старий кіт,

Не швидко проводили

Сусідів до воріт.» («Кицькин дім*)

Вчитель.


  •     Пригадайте, яка біда сталася у цій казці. (Пожежа)
  • Чому трапилося таке лихо? (Кіт і кішка за­лишили полум'я без нагляду.)
  •  Отже, діти, чого вчить ця казка? (Вогонь це не іграшки, а причина пожежі.)

Він може зігріти, зварити обід. Він плавить метал і розтоплює лід. А може і ліс велетенський спалити, Майно і будинок — усе спопелити.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

На галявині вогнище,

Полум'я стелиться низько-низько.

(Присідають.)

Далі багаття розгоряється

(піднімаються)

І полум'я коливається.

(Показують руками.)

Ми взяли водичку прямо із кринички.

(Нахиляються.)

Полили, загребли (імітують руками)

І з галявини пішли. (Крокують.)

Бібліотекар.

►► 5-та казка

— Відгадайте, з якої казки ці рядки.

 Врятуйте мене від лиски, яка занесла мене за зелені ліси, за жовті піски,

за бистрії води, за високі гори. («Лисиця, Кіт і Півник»)

Вчитель.

  • Як поводився Півник, коли Лисиця несла його лісом? (Голосно кликав на допомогу.)
  • Якби він кликав на допомогу тихим голо­сом, його почув би Котик? (Ні)

- Люди також у незвичайних ситуаціях повинні голосно кликати на допомоги.


 Бібліотекар (книжкова виставка)

Пісня про книжку (виконують діти)

 

Вчитель

Життя нам дає щоденний урок,

Тож памятайте кожен свій крок,

Азбуку безпеки вивчайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

 Користуйтесь телефоном -

Гарний засіб від біди.

Ці важливі номери

Добре вивчить  й повторіть.

101 – пожежна частина;

102 – міліція;

103 – швидка медична допомога;

104 – аварійна служба газу.

 

 Бібліотекар.

Годі, друзі, мандрувати,

Час до дому нам вертати,

Сподіваюсь, ця мандрівка

(Хоч була вона й далека)

Вас навчить азам безпеки.

І в біду,  як поросята,

Ви не втрапите ніколи.

Час прийде – зустрінемось знову.

Будьте всі завжди здорові!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 



 


 

 

 

 

 

 


 


 


 

docx
Додав(-ла)
Иванова Алла
Додано
12 березня 2019
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку