Мета (формувати компетентності): предметні – вміння аналізувати зміст твору, визначати його художні особливості, характеризувати героя, висловлювати власне враження стосовно прочитаного;ключові – спонукати учнів до самостійного пошуку; розвивати навички самостійної роботи, роботи з підручником, уміння критично оцінювати матеріал; інформаційну – уміння знаходити потрібну інформацію та презентувати її; загальнокультурну – вчитися поважати загальнолюдські чесноти, героїзм, виховувати почуття патріотизму та гуманізму.
ЗАВДАННЯСКЛАСТИ СЕНКАН “ІЛЛЯ МУРОМЕЦЬ”1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Робота в середовищі Classtime: 1. Із якого міста виїжджав Ілля? 2. В якому селі жив Ілля? 3. Де зустрів він багато ворогів? 4. Яку посаду пропонують йому люди, коли він переміг ворогів? 5. Хто заблокував коротку дорогу до Києва? 6. Скільки років не їздили люди прямою дорогою до Києва? 7. Як свистів Соловей? 8. Якою зброєю переміг Ілля Солов’я? 9. Ім’я київського князя. 10. Чому приїхав Ілля в Київ? 11. Як покарав Ілля Солов’я? 12. Де відбулось покарання? www.classtime.com
Робота в групах:1 група – виписати епітети2 група – виписати гіперболи Епітет – художнє означення, що виділяє, підкреслює характерну рису, визначальну якість предмета, явища, поняття, героя. Гіпербола – засіб художнього зображення, що полягає в надмірному перебільшенні характерних властивостей чи ознак певного предмета, явища або дії.
Епітети: добрий молодець, славний город, чисте поле, сонця красного, місяця ясного, старий козак, стольний славний Київ – город, стрілу калену, тятиву шовкову, широкий двір, стременя булатного, палати княжії, князь стольнокиївський, славний молодче, Русь святую, буйну голову, славному козаку. Гіперболи: озера – річки перепливав, ліс ламав; на семи дубах сидів; усі трави – мурави в’януть, усі квіти обсипаються; всі мертві лежать