Друга Світова війна у європейській поезії...К.І.Галчинський,А.Маргул-Шпербер,Б.Ш.Окуджава

Про матеріал
Друга Світова війна у європейській поезії.... Поезія К.І.Галчинського, А.Маргул-Шпербера,Б.Ш.Окуджави.... Головна мета уроку- зобразити жорстокість війни, відобразити величезну трагедію народів, опалених війною... Показати неймовірні жертви, які принесла страшенна війна та фашизм на землю....Виховати неприйняття війн та фашизму, та велику шану до всіх, хто загинув, захищаючи нашу землю або, хто пройшов через всі ті страхіття. Пам’ятати , що це потрібно не мертвим, це потрібно живим.......... Ця презентація стала прикладом стислого, проте достатньо конкретного плану-конспекту уроку. Протягом уроку можна представити відразу трьох поетів, з прикладами виразного читання їхніх творів та створенням візитної картки /творчего аналізу/ кожного вірша.... Під час уроку, використовуючи сучасні засобі ІКТ, можна прослухати творче вступне подання вчителем нового материалу та опитати деяких учнів на предмет сприйняття ними нової інформації. Приклади гарного озвучення віршів з інтернету....: 1.https://youtu.be/hH0hrAY7lm8 2.https://youtu.be/jnsJPB-4mW4 3.https://youtu.be/vHQS3ih52W0 НА ДОМ. ЗАВДАННЯ... учням пропонується вивчити та представити візитні картки віршів трьох поетів або на вибір, можна запропонувати вивчення напам’ять , якщо дозволяє час....
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Друга Світова війна у європейській поезіїК. І. Галчинський, А. Маргул-Шпербер, Б. Окуджава

Номер слайду 2

Константи Ідельфонс Галчинський - польський поет(1905-1953) «Пісня про солдатів Вестерплятте»

Номер слайду 3

1 вересня 1939 року німецькі війська вдерлись до Польщі. До цього часу Німеччина вже приєднала до своєї території Австрію, частину Чехії , однак до цього часу не зустрічала серйозного опору своїм агресивним діям. В перший рік війни перед німцями стояло завдання: взяти воєнно – транзитний склад на півострові в Гданьскій бухті. Стійкість оборони нечисленного контингенту польських солдат стала несподіванкою для німецького командування. З 1 по 7 вересня 1939 року тривала оборона. Дві сотні поляків протистояли 3, 5 тисячам німецьких солдат. Німці направили в Гданьську бухту навчальний лінкор, після перших невдач застосували важку артилерію та авіацію. Лише 2 вересня з 18:05 по 18:45 47 бомбардувальників скинули загалом 26,5 тонн бомб. В історію ця подія ввійшла під назвою оборона півострова Вестерплятте.

Номер слайду 4

У автора цієї поезії було два імені, одне видумане, жартівливе – Ільдефонс, інше, дане при народженні – Константи. Два імені для читача з’єднались воєдино. Спочатку небагатьом було зрозуміло, що в польську літературу прийшов поет, котрому визначено було сказати в ній нове слово. Нове слово було почуте, коли Галчинського не стало. Через кілька років по смерті він став любов’ю Польщі. Він з’явився на світ в Варшаві, в сім’ї залізничника, 23 січня 1905 року. Батька його звали Константи, а матір Ванда. Константи Галчинський народився талантом і став поетом. Його доля трагічна не тільки тому, що він поет, але і тому, що він поляк І половини ХХ століття. Він пройшов через всі кола пекла польської національної катастрофи 1939 року. Писав вірші, де були місяць, скрипка і музика Баха. Всі заплутані вузли його життя розрубала війна. 24 серпня 1939 року Константи Галчинський отримує мобілізаційну повістку. А вже 17 вересня він потрапляє в полон. Два вірші, датовані 16 вересня, - «Пісня про солдатів Вестерплятте » і «Сон солдата» - дружині поета Наталії передає один із друзів. А потім шестирічне табірне життя поета. Інколи до дружини, Наталії Галчинської, доходять вірші її чоловіка… Кінець війни Галчинський зустрічає на кордоні Голандії. В літературних колах вже ходять чутки про його загибель. Знайомі в Італії по пам’яті збирають і видають том його віршів. В 1946 році Константи Галчинський повертається на батьківщину та разом з родиною оселяється в Кракові.

Номер слайду 5

Пісня про солдатів з Вестерплатте (1939) Констати Ідельфонс Галчинський (аналіз вірша)Рік написання – 1939 Жанр: патріотичний вірш. Цей вірш розповідає про бій польських солдатів з німцями під містом Вестерплятте. Автор показує як один за одним вмирали солдати, але вони з оптимізмом дивилися у майбутнє, і навіть на небі вони захисники Варшави. Тема: розповідь про героїчний опір захисників з Вестерплятте. Ідея: возвеличення солдатського подвигу захисників від загарбників. Основна думка: захист своєї землі – святий обов’язок кожного громадянина. “Пісня про солдатів з Вестерплятте” та художні засоби: Епітети: весела путь, на осяйні поляни, даль бездонну, рівний крок, час чудесний, теплі дні, вересі небеснім. Порівняння: «стояли…, як мур». Персоніфікація: путь веде, зір плине, слух сяга зірок, стане сніг кружляти. Метафора: «дні спинили плин», «до неба лавами ішли солдати з Вестерплятте», «ми в хмарах після бур», «не брали нас гармати». Інверсія: пішли солдати, боліли рани, стояли ми, в даль бездонну, не згаять час чудесний, подмуть вітри Антитеза: «вітри зими – теплі дні «боліли рани – весела путь», повторення «Солдати з Вестерплятте»

Номер слайду 6

Альфред Маргул-Шпербер – (23.09.1896 - 03.01.1967)румунський німецькомовний поет єврейського походження, родом з Буковинивірш «Про назву концтабору Бухенвальд»

Номер слайду 7

Німецькомовний поет Румунії був, як це визначено часом, євреєм. В якості псевдоніма він додав до свого простого прізвища ім’я матері (Маргула) і став Маргул – Шпербером. В 20-і роки його вже друкують в Німеччині, Австрії – скрізь, де читають німецькою. Думка всіх була єдиною – з’явився класик. А те, що він живе в Трансильванії – мало хто, де живе? Та прийшли 30-і роки, його друзі поступово потрапляють в місця, про які сьогодні людство згадує з болем і жахом. Чистота його німецької мови не могла зрівнятися ні з чиєю, але… Все ж таки, завдяки друзям, його не зачепили. До кінця війни східноєвропейський єврей Маргул – Шпербер жив приватними уроками … німецької мови. Бухенвальд (з нім. Buchen Wald — буковий ліс) — один із найбільших концтаборів на території фашистської Німеччини, що був розташований неподалік м. Веймара. З 1937 по 1945 р. у таборі перебувало майже чверть мільйона людей. Кількість жертв становить близько 60 тисяч чоловік. Цій темі Шпербер присвятив і вірш «Про назву концтабору Бухенвальд». Згаданий у назві твору концтабір знаходився неподалік від міста Веймара — одного з найважливіших культурних осередків Німеччини. Гітлер любив і шанував Веймар як символ національної культури, тому прагнув перетворити його на взірцеве місто нової Німеччини.

Номер слайду 8

1 Пацифістський — спрямований проти війни та насильства. У своєму вірші Маргул-Шпербер натякає не лише на ганебну близькість Веймара та Бухенвальда, а й на певні перегуки між назвами концтабору і його рідної землі: дослівно «Бухенвальд» перекладається як «буковий ліс»; Буковина — край буків. Через такі перегуки поет висвітлює свою особисту дотичність до Німеччини, її історії, культури, зрештою — до тих трагедій, що відбувалися на німецькій землі за часів нацизму й Другої світової війни.

Номер слайду 9

Жанр: патріотична лірика. Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію.Ідея: заклик не забувати жахи фашизму. Мета: засудження фашизму, застерегти людство від страждань та лиха війни. Художні засоби. Епітети: невимовний гнів, з ніжних трав, біляві хмари, лютий час, біляве пасмо. Персоніфікація: «Веймар гомонів», «мовкли голоси», «пливли хмари», «вповзе кошмар». Метафора: «лютий час, що сон дитячий стер», «виймає серце із грудей», «біляве пасмо хмар». Риторичне запитання : «А чи оте біляве пасмо хмар Було не димом спалених людей?». Контраст: «Як близько звідси Веймар гомонів! А тут — навіки мовкли голоси». Про назву концтабору Бухенвальд. Альфред Марґул-Шпербер (аналіз вірша)

Номер слайду 10

Народився Булат Окуджава 9 травня 1924 року в Москві в сім’ї, яка емігрувала з Грузії. Першу освіту отримав в школі Тбілісі, але в російськомовному класі. У 1940 році став працювати учнем токаря в Тбілісі. Під час Великої Вітчизняної війни добровільно відправився на фронт, де був поранений.

Номер слайду 11

“До побачення, хлопчики” Автор – Булат Окуджава /1958/ Тема- протест проти війні. Вірш можна розділити на дві частини: перша – це звернення до хлопчиків, друга – звернення до дівчаток. Автор звертається до війни, використовуючи уособлення – улюблений художній прийом поета. Війна для нього щось живе, тому автор починає зі звернення до неї і дає їй людську характеристику: «підла». Художні засоби, як Антоніми: «весілля» – «розлука», «білі сукні» – «чоботи, зелені крила погон», Антитеза: дівчинка, краса непорочна, любов … і війна. Метафора «зелені крила погон»  Епітети :  «подлая, тихими, белые, высокими, зеленые» Вірш наповнений гіркотою і болем. Поет прощається з хлопчиками, ледве стримуючи сльози. Але, прощаючись, він дає їм напуття. І за цими карбованими рядками знову звучить щиро і ніжно найбільше прохання поета , яку, на жаль, виконають не всі хлопці, які пішли на фронт:… Постарайтеся повернутися назад. Всі ніжне, гармонійне приноситься в жертву війні, тому з особливим завмиранням серця читаються останні рядки, в яких автор проводжає дівчаток на війну..

pptx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
7530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку