Більшовицько-радянська окупація

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: • визначати хронологічну послідовність подій періоду встановлення радянської влади в Україні; • на основі аналізу різних джерел інформації: а) визначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями, явищами та процесами періоду визвольних змагань; б) характеризувати внутрішню та зовнішню політику радянського уряду у 1919 р.; в) описувати соціально-економічне становище, повсякденне життя населення в даний період.
Перегляд файлу

 

10 клас, історія України

Тема уроку: Більшовицько-радянська окупація

Урок-практикум

Мета:  охарактеризувати процес запровадження радянської державності на території України у 1919 р. та її характер; визначити основні складові політики радянського уряду на українських землях;

проаналізувати основні ознаки «воєнного комунізму» та « червоного терору»;

розвивати навички роботи з джерелами інформації, вміння характеризувати історичні явища та діяльність історичних осіб, робити висновки, порівняння, висловлювати свою точку зору та аргументувати її; формувати в учнів негативне ставлення до насильницьких методів боротьби та управління державою;

розвивати в учнів навчальні, пізнавальні, хронологічні, аксеологічні, просторові компетентності;

виховувати в учнів почуття патріотизму та національної свідомості,; виховувати в учнів негативне ставлення до насильницьких методів боротьби та управління державою.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок практикум.


Після цього уроку учні зможуть:
• визначати хронологічну послідовність подій періоду встановлення радянської влади в Україні;
• на основі аналізу різних джерел інформації:
а) визначати причинно-наслідкові зв’язки між подіями, явищами та процесами періоду визвольних змагань;
б) характеризувати внутрішню та зовнішню політику радянського уряду у 1919 р.;
в) описувати соціально-економічне становище, повсякденне життя населення в даний період.
Обладнання: картки з надрукованими документами.

1. Формування комуністичного режиму в Україні.

2. Антибільшовицькі виступи 1919 років.

3. Денікінський режим та політичне становище України з осені та зими 1919 року. Червоний терор.

Метод проведення : лабораторно-практична робота.

 Хід уроку

1. Організаційний момент. (1-2 хв.).

2. Актуалізація опорних знань (3-5 хв.).

- Над якою темою ми працювали? Який період в історії України вона охоплює?

2. Мотивація навчальної діяльності (1-2 хв.).

Перед тим як почати, я хочу щоб ви глянули  на цей плакат і сказали яку тему уроку ми з вами будемо вивчати?  Так  Це більшовицько - радянська окупація України. Сьогодні на уроці ми повинні розібрати:

1. Формування комуністичного режиму в Україні.

2. Антибільшовицькі виступи 1919 років.

3. Денікінський режим та політичне становище України з осені та зими 1919 року. Червоний терор.

(Роздати картки з надрукованими документами.)

Сьогодні у нас буде урок практикум. Уважно розглянемо запропоновані вам історичні джерела. Ви повинні дослідити їх, виконати певні завдання і зробити відповідні висновки.

А. Робота з класом.

 План

1. Уважно ознайомтеся з усіма запропонованими вам джерелами.

2. Визначте їхню основну думку і сформулюйте її у вигляді тези або гасла.

3. Зіставте провідні  положення цих джерел і зробіть висновки.

4. Висновки обґрунтуйте і узагальніть.

А. Учитель: А зараз ви почнете лабораторно практичні дослідження. Перед вами документи і план, за яким ви будете працювати. Ось вам картки з таблицею, куди ви маєте занотовувати свої висновки. Будемо працювати за двома варіантами.

Перший варіант буде зіставляти політику формування комуністичного режиму в Україні.

Другий варіант має визначити сутність антибільшовицьких виступів 1919 років.

Третій варіант має охарактеризувати Денікінський режим та політичне становище України з осені та зими 1919 року. Червоний терор.

Самостійна робота учнів з історичними документами і заповнення таблиці.

Підсумок роботи.

  1. Бесіда з класом про виконання завдань на основі записів, зроблених у таблиці.

2.Аналіз проведеної роботи і оцінка діяльності учнів.

Доречі сьогодні 6 грудня 1991 року («День Збройних Сил України»), Але сучасний українець має знати, що є ще 6 грудня 1919 року – початок однієї із славетних сторінок української армії – Першого Зимового походу. Тут нам дійсно є чим пишатися.

Волею випадку чи збігом обставин саме у дату початку Першого зимового походу в 1991 році парламент вже незалежної України прийняв закони «Про оборону України» і «Про Збройні Сили України», які мали стати продовжувачами славних бойових традицій українського війська, зокрема і Армії УНР. У цей же день було затверджено текст військової присяги, яку урочисто склав у Верховній Раді перший міністр оборони України генерал-полковник Костянтин Морозов, а також денонсовано союзний договір від 30 грудня 1922 року, чим, фактично, було завершено героїчний чин вояків Армії УНР 102 роки туму.

Гра кахут.

Домашнє завдання.

Скласти сенкан на тему» Воєнний комунізм», Нестор Махно. Сенкан - написання невеликого слогана у формі «білого вірша».

Сенкан синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему.

Перший рядок – предмет (1 іменник).

Другий рядок – означення предмета (2 прикметника).

Третій рядок – дія предмета (3 дієслова).

Четвертий рядок – сконцентрована думка у вигляді речення(речення з 4 слів).

П`ятий рядок – висновок у формі іменника (висновок до предмету)

 

 

docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку