Бінарний урок з літературного читання та музичного мистецтва на тему: "Музична історія" Ю.Ярмиш

Про матеріал

Розробка допоможе вчителям початкових класів ефективніше розвивати пізнавальний інтерес до читання молодших школярів та показати зв'язок читання з іншим предметом – музичним мистецтвом. Нехай навчальний процес вдається легше Вам та Вашим вихованцям!

Перегляд файлу

Урок  літературного читання та музичного мистецтва в 3-Б класі

Тема: У світі літературної казки. Ю. Ярмиш «Музична  історія».           Узагальнення знань про музичні інструменти.

 Мета: Продовжувати  знайомити з авторськими казками;

            узагальнити та поглибити знання учнів про музичні інструменти;

            виробляти артикуляційні вміння,  вчити слухати музику ;             

          формувати вміння вдумливого читання, учити аналізувати вчинки героїв;

            збагачувати словник учнів.

            Розвивати мовлення, увагу, творчу уяву, музичні здібності, слух та ритм;

            розвивати вміння співпрацювати у групі,  

            Виховувати  пізнавальний інтерес до читання та показати зв’язок читання з іншим  предметом – музичним мистецтвом;

            сприяти підвищенню показника колективоутворення.

 

Вид уроку:  бінарний

 

 

Обладнання:

Тип уроку: бінарний

Хід уроку

І. Організація класу

1. Музичне вітання

- Добрий день, вам діти!

-Добрий день!

- Добрий день вам,  гості!

-Добрий день!

Починаємо урок,

Щоб дістатись до зірок

Ми по сходинках підемо

З піснею до них дійдемо.

Сходинка за сходинкою,

А за кроком крок,

І з цієї пісеньки почнемо урок

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

     -Так гарно ви співали, аж самій захотілося. Щось я не можу зрозуміти, у нас що, урок музики?  До якого уроку ви підготувались?

Можливо хтось з вас правильно здогадався, що сьогоднішній урок читання ми поєднаємо з музикою і проведемо його разом з вашим улюбленим вчителем музики Ю.Олекс. А чому? Ви дізнаєтесь трішки пізніше.

  1. Слухання музики

  - То який настрій у вас перед уроком? А точніше настрій допоможуть визначити мелодії, які ви зараз послухаєте і скажете, яка відповідає вашому настрою

1)

2)

Чому?

(Ще один раз веселу……………грає тихенько……….)

-Які, на вашу думку муз. інструменти створили дану композицію?

-Що таке оркестр?

-Що робить диригент?

- А які музичні інструменти найкращі?

- А  наш Марк чомусь полюбляє бандуру, зараз він вас переконає в цьому……………..Якименко грає на бандурі.

- Краса музики відкриється лиш тим, хто вміє слухати і чути

 

- А тим, хто буде допитливим, уважним, старанним і наполегливим відкриється і вся краса нашого життя. А сьогоднішній урок буде лише невеличкою сходинкою до майбутньої вершини. (Перевірна робота  на підсумок уроку)

ІІІ. Підведення до сприйняття нового твору

-Це ви слухали музичний твір, а літературний твір, який ми будемо сьогодні читати, називається, ви дізнаєтесь коли прочитаєте ось цю переплутанку  ЧАНИМУЗ  СІТРІЯО, а написав іі автор «Міста дружніх майстрі, яку ми читали на минулих уроках.

-Що ви знаєте про Ю.Ярмиша?

-Якщо цю казку написав автор, то яка ця казка?

-А чи хочете ви бути казкарями в писати казки? Тож спробуйте.(екран)

  1. Робота над заголовком. Вправа «Передбачення»

Музична історія

Звуки музики

Було прекрасно

Музичні інструменти

Облиште сваритися

Інструменти отямились

(Слухання декількох казок)

-Ваші казки цікаві, а зараз ми дізнаємось, що ж нам пропонує Ю.Ярмиш, а щоб нам читати краще, треба, щоб гарно працювали очі, легені і язички.

2. Вправи для очей

3. Дихальна вправа

4. Музична розспівка

     5. Словникова робота

 -Орфоепічна розминка

-Лексична розминка (Робота в парах)

 

ІV. Робота з казкою

  1. Читання з зупинками (Запитання перед читанням)

 

До 1 зупинки читає вчитель (поставили крапочку)

-Про що дізнались з 1 частини?

-Чи можна назвати інструменти дружніми?

-Як ви думаєте, чи будуть вони дружні далі?

 

 До 2 зупинки читають учні (Поставили крапочку)

(Запитання перед читанням)

-Як на вашу думку можна оцінити поведінку інструментів?

-Чи буде звучати оркестр, якщо не буде злагоди?

-Як думаєте чим закінчиться казка?

 

До кінця читають учні мовчки

(Запитання перед читанням)

-Як закінчилася казка?

-Що вас найбільше здивувало?

 

Фізкультхвилинка

 

V. Розвиток читацьких навичок

1. Вибіркове читання

-Знайдіть і зачитайте в тексті, який інструмент з’явився першим

 

Кларнет (презентація)- звук

Барабан

Флейта

Гелікон

Скрипка

Сурми

Мідні тарілки

Валторни

Фагот

Труба

-Хто не хотів вступати в суперечку?

 

  1. Саморефлексія

- Перед  вами безліч музичних інструментів, різних, розійдіться по класу, об’єднайтеся в групи, пари, огляньте їх, потримайте в руках, спробуйте відтворити якісь звуки. А потім скажете, що для вас було новим, а що ви знали раніше. Звертайтеся за консультацією до вчителя музики.

 

  • Що дізналися нового?
  • Які музичні інструменти вам відомі раніше?
  • На які групи можна поділити представлені експонати?
  • Які сподобались найбільше? Чому?
  • Чому урок читання поєднався з музичним мистецтвом?
  • А зараз повернемось до нашої музичної історії.
  1. Читання……………………
  2. Гра «Заборонене слово»
  3. Тестування (перевірка, самоцінювання)

 

VI. Підсумок уроку

  • Домашнє завдання (На екрані з інтернет посиланням)
  • З якою казкою познайомились на уроці? Хто її написав?
  • Сподобалась вам ця казка? Чим?
  • Які  нові музичні інструменти запам’ятали?
  • Уявіть, що наш клас – це оркестр, а кожен з вас – музичний інструмент, особливий по своєму, які ми повинні бути в своєму класі- оркестрі? Спробуємо?

Оркестр

  • Яка головна думка сьогоднішнього твору. Виберіть прислів’я на екрані

 У КУЛАЦІ ВСІ ПАЛЬЦІ РІВНІ

  • З’єднайте свої кулачки до купи. Запам’ятайте, діти, що сила ваша, не в одному кулаці, а в їх купі. Але одного кулачка у нас все таки не вистачає, здогадались чийого?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондарчук Наталія Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
2983
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку