Літературне читання, 3 клас, В. Коломієць, "Шануємо бабусю.Сиве сонечко"

Про матеріал

КУ Сумський НВК № 41 «Райдуга»

м. Суми, Сумської області

Літературне читання

3 клас

Шануємо бабусю. Володимир Коломієць

« Сиве сонечко »

Підготувала

вчитель початкових класів

Кучер Ірина Василівна

2017 рік

Кучер Ірина Василівна,

вчитель початкових класів

КУ Сумський НВК № 41 «Райдуга»

м. Суми, Сумської області

ТЕМА. Шануємо бабусю. Володимир Коломієць « Сиве сонечко»

Мета: познайомити з життям і творчістю Володимира Коломійця; розкрити учням красу і своєрідність його поезій; навчати розуміти поетичну мову, уявляти описані картини; формувати оцінні судження, вміння визначати головну думку твору; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність сприймати звукові, словесні образи, емоційно реагувати на поетичне слово; виховувати любов і повагу до бабусі, старших членів сім'ї .

Обладнання. Презентація до уроку; пошукова таблиця (інд.).

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.Психологічний настрій.

-До якого уроку приготувались?

2.Девіз уроку : « Хто багато читає, той багато знає» ( СЛАЙД)

3.Бесіда за питаннями.

- Яку тему вивчаємо? ( Світ поезії)

ІІ. Мовленнєва розминка.

1.Чистомовка» (СЛАЙД)

Ло – ло - ло – сонце зайшло,

Се – се – се – сутінки обгорнуть все.

Уг – уг – уг – тихо стало навкруг.

Ка – ка – ка – місяць світить з висока

Ять – ять – ять – зірки миготять.

Ець – ець – ець – стихнув вітерець.

2.Робота над скоромовкою. (СЛАЙД)

3.Гра «Плутанка» (СЛАЙД)

-Складіть «Плутанку» слів у прислів'я

1)вітер. Не слів на кидай

(Не кидай слів на вітер)

2)що день. Ласкаве весняний слово,

(Ласкаве слово, що весняний день)

3)словечко Гостре сердечко. коле

(Гостре словечко – коле сердечко).

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

-Який твір читали на попередньому уроці? Хто його автор?

-Читання вірша « На щастя» Д. Павличка.

-Чому цей вірш називається «білий вірш»?

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Послухайте вірш.

Вареники


Лада ліпить вареники –

помага бабусі.

Вареники – стуленики…

Тістечко й на вусі!

Лада ліпить вареники.

Та так – бо вже щиро!

Вареники – стуленики

з вишнями, із сиром.

Лада ліпить вареники,

вся в борошні й тісті.

Вареники – стуленики, -

Хто ж їх буде їсти?

А їстимуть їх три подружки:

кішка Мурка,

курка Кокотушка,

ну, а третя –

свинка Хрюшка.

Їстимуть і проситимуть:

-Ще, Ладо, ще!


-Який він за настроєм?

-З яким почуттям автор пише про Ладу?

-Автор цього вірша – український поет Володимир Радіонович Коломієць. З його творчістю ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці. (СЛАЙД)

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання біографічної довідки « В.Коломієць» (с.120). Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. ( СЛАЙД В.КОЛОМІЄЦЬ)

- У якій сім'ї народився Володимир Коломієць?

- Коли він написав свій перший вірш?

- Як він про це згадує?

Робота з пошуковою таблицею.

ПОШУКОВА ТАБЛИЦЯ

ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ

оселя

родина

мама

син

будинок

ялинка

глід

ліс

ведмідь

пасіка

пісні

прислів'я

казки

спадок

загадки

українська

вірменська

російська

білоруська

англійська

«Зозулині черевики»

«Ярмарок див»

«Весела оселя»

«Лесикова сопілка»

- Які поетичні збірки для дітей видав поет?

(«Зозулині черевички», «Мирослав і Любомир»)

(СЛАЙД)

2. Опрацювання вірша В. Коломійця «Сиве сонечко»

1) Гра «Передбачення».

- Прочитайте назву вірша і спробуйте здогадатися, про кого в ньому йтиметься.

( СЛАЙД -´ СОНЕЧКО)

4. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Потім весело всміхнулось ,

Кругом себе повернулось.

Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

Будем дружно присідати, сонечко розвеселяти.

- Яке сонечко? Що ви назвали, характеризуючи його? ( ЕПІТЕТИ)

- А сиве сонечко. Знаєте про таке?

4. Гра « Передбачення»

- Послухайте вірш В.Коломійця « Сиве сонечко» і спробуйте здогадатися, про кого в ньому йдеться. ( Після прослуховування відповідей учнів –

(СЛАЙД - БАБУСЯ )

2) Виразне читання вірша вчителем

- Чи сподобався вам вірш?

- Які почуття він у вас викликав?

- Кого поет назвав сивим сонечком?

5. Словникова робота. ( СЛАЙД )

- Читання слів уголос «луною» за вчителем, потім – напівголосно в парі одне одному.

дітлахи робото ніжаться

постелі турбото уранці

гриби лежанка зранку

тісто клопочеться корзина

ночви тупочеться соромно

магазин потягусеньки сива

Довідкове бюро

ночви – посудина домашнього вжитку:для прання білизни, для тіста, для купання;

лежанка – низька піч у вигляді тапчана для лежання

6.Читання вірша учнями:

-«ланцюжком»;

-тихо і швидко;

-вибіркове читання

7.Бесіда за прочитаним.

-Як поет говорить про дітлахів?

-Якими словами передає нескінченні турботи бабусі?

-Як ви гадаєте, чи зміниться щось наступного дня в поведінці дітей і бабусі? Що саме?

-Чи звертається поет до кожного з нас? Доведіть свою відповідь.

8.Гра «Знайди риму»

VІ. Підсумок уроку

-Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?

-Хто його автор?

-Який висновок зробили з прочитаного?

Самооцінка роботи на уроці

-Я – навчився…

-Я- дізнався…

V. Домашнє завдання:

- Читати виразно вірш;

- Підготувати розповідь про свою бабусю.

Перегляд файлу

КУ Сумський НВК № 41 «Райдуга»

м. Суми, Сумської області

 

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\kolomijets.jpg

 

Літературне читання

                     3 клас

 

      Шануємо бабусю.  Володимир Коломієць

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\1269235.jpg« Сиве сонечко »

 

 

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\17865.jpg

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Кучер Ірина Василівна

2017 рік

Кучер Ірина Василівна,

вчитель початкових класів

КУ Сумський НВК № 41 «Райдуга»

м. Суми, Сумської області

 

ТЕМА.   Шануємо бабусю.  Володимир Коломієць « Сиве сонечко»

Мета:  познайомити з життям і творчістю Володимира Коломійця; розкрити                  учням красу і своєрідність його поезій;  навчати  розуміти поетичну мову, уявляти описані картини;  формувати оцінні судження, вміння визначати головну думку твору;  розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність сприймати  звукові, словесні образи, емоційно реагувати на поетичне слово; виховувати любов і повагу до бабусі, старших членів сім’ї .

Обладнання. Презентація до уроку; пошукова таблиця (інд.).                                                            

Хід уроку

I.  Організаційний момент

  1. Психологічний настрій.
  • До якого уроку приготувались?

 

  1. Девіз уроку : « Хто багато читає, той багато знає» ( СЛАЙД)  

 

  1. Бесіда за питаннями.
  •  Яку тему вивчаємо? ( Світ поезії)

 

ІІ.   Мовленнєва розминка.

 

  1. Чистомовка» (СЛАЙД)

Ло – ло - ло – сонце зайшло,

Се – се – се – сутінки обгорнуть все.

Уг – уг – уг – тихо стало  навкруг.

Ка – ка – ка – місяць світить з висока

Ять – ять – ять – зірки миготять.

Ець – ець – ець – стихнув вітерець.

 

  1. Робота над скоромовкою. (СЛАЙД)

C:\Users\User\Desktop\i (1).jpg

 

 

  1. Гра «Плутанка» (СЛАЙД)
  • Складіть «Плутанку» слів у прислівя
  1. вітер. Не слів на кидай

      (Не кидай слів на вітер)

  1. що день. Ласкаве весняний слово,

      (Ласкаве слово, що весняний день)

  1. словечко Гостре сердечко. коле

(Гостре словечко – коле сердечко).

ІІІ.    Перевірка домашнього завдання

  • Який твір читали на попередньому уроці? Хто його автор?
  • Читання вірша « На щастя»  Д. Павличка.
  • Чому цей вірш називається «білий вірш»?

 

ІV.   Мотивація навчальної діяльності.

         Повідомлення теми і мети уроку.

 

  1. Послухайте вірш.

                 Вареники


Лада ліпить вареники –

 помага бабусі.

Вареники – стуленики…

Тістечко й на вусі!

Лада ліпить вареники.

Та так – бо вже щиро!

Вареники – стуленики

з вишнями, із сиром.

Лада ліпить вареники,

вся в борошні й тісті.

Вареники – стуленики, -

Хто ж їх буде їсти?

А їстимуть їх три подружки:

кішка Мурка,

курка Кокотушка,

ну, а третя –

свинка Хрюшка.

Їстимуть і проситимуть:

  • Ще, Ладо, ще!

 

  • Який він за настроєм?
  • З яким почуттям автор пише про Ладу?
  • Автор цього вірша – український поет Володимир Радіонович Коломієць. З його творчістю ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці. (СЛАЙД)

 

V.    Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\kolomijets.jpg1. Опрацювання біографічної довідки « В.Коломієць» (с.120). Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями. ( СЛАЙД  В.КОЛОМІЄЦЬ)

- У якій сім’ї народився Володимир Коломієць?

- Коли він написав свій перший вірш?

- Як він про це згадує?

 

Робота з пошуковою таблицею.  

                                              ПОШУКОВА ТАБЛИЦЯ                                                                                                                       

                               ВОЛОДИМИР КОЛОМІЄЦЬ

domik.gif

0_9176a_9664628f_L.png

clipboard08.jpg

Квітка-тюльпан-крок-6.jpg

скачанные файлы.jpg

оселя

родина

мама

син

будинок

ялинка

глід

ліс

ведмідь

пасіка

 

пісні

прислів’я

казки

спадок

загадки

українська

вірменська

російська

білоруська

англійська

«Зозулині черевики»

«Ярмарок див»

«Весела оселя»

«Лесикова сопілка»

 

- Які поетичні збірки для дітей видав поет?

(«Зозулині черевички», «Мирослав і Любомир»)

(СЛАЙД)

 

2. Опрацювання вірша В. Коломійця «Сиве сонечко»

      1) Гра «Передбачення».

- Прочитайте назву вірша і спробуйте здогадатися, про кого в ньому йтиметься.

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\1269235.jpg    

( СЛАЙД -´ СОНЕЧКО)

4.  Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Потім весело всміхнулось  ,

Кругом себе повернулось.

Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

Будем дружно присідати, сонечко розвеселяти.

 

- Яке сонечко? Що ви назвали, характеризуючи його? ( ЕПІТЕТИ)

- А сиве сонечко. Знаєте про таке?

 

4. Гра « Передбачення»

-  Послухайте вірш В.Коломійця « Сиве сонечко» і спробуйте здогадатися, про кого в ньому йдеться. ( Після прослуховування відповідей учнів –

C:\Users\Шувчук\Documents\АИС\Декабрь\Отчеты\Opel\17865.jpg  (СЛАЙД - БАБУСЯ )

 

     2) Виразне читання вірша вчителем

- Чи сподобався вам вірш?

- Які почуття він у вас викликав?

- Кого поет назвав сивим сонечком?

 

5. Словникова робота. ( СЛАЙД )

- Читання слів уголос «луною» за вчителем, потім – напівголосно в парі одне одному.

 

дітлахи                   робото                      ніжаться

постелі                   турбото                     уранці

гриби                      лежанка                    зранку

тісто                        клопочеться             корзина

ночви                      тупочеться               соромно  

магазин                   потягусеньки           сива

Довідкове бюро

ночви посудина домашнього вжитку:для прання білизни, для тіста, для купання;

лежанка – низька піч у вигляді тапчана для лежання

 

Wooden_washtub.jpg

c299266673c11d1f6e2f13f185efbcc3.jpg

  1. Читання вірша учнями:
  • «ланцюжком»;
  • тихо і швидко;
  • вибіркове читання

 

  1. Бесіда за прочитаним.
  • Як поет говорить про дітлахів?
  • Якими словами передає нескінченні турботи бабусі?
  • Як ви гадаєте, чи зміниться щось наступного дня в поведінці дітей і бабусі? Що саме?
  • Чи звертається поет до кожного з нас? Доведіть свою відповідь.
  1. Гра «Знайди риму»

VІ. Підсумок уроку

  • Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?
  • Хто його автор?
  • Який висновок зробили з прочитаного?

 

Самооцінка роботи на уроці

  • Я – навчився…
  • Я- дізнався…

 

V. Домашнє завдання:

-  Читати виразно вірш;

- Підготувати розповідь  про свою бабусю.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ющук Иванна
    А де можна скачати презентацію?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
5559
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку