Особливістю інтерактивного навчання є підготовка молодої людини до життя і громадянської активності в громадянському суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з будь-якого предмета шкільної програми. Це вимагає активізації навчальних можливостей учня замість переказування абстрактної, готової інформації, відірваної від їхнього життя і суспільного досвіду.
До вашої уваги я пропоную урок бізнес-гру як урок систематизації знань, умінь, навичок при вивченні теми «Рівняння» з алгебри в 7 класі.
Тема:Розв`язування цікавих задач
Форма проведення: бізнес-гра
Мета: систематизувати і поглибити знання і вміння щодо розв`язування задач за допомогою рівнянь; поширювати кругозір учнів, стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення математики; вчити самооцінці; сприяти самостійної діяльності учнів.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Клас поділяється на декілька команд кожна з них представляє правління банку. Члени кожної команди обирають президента банку ( тобто капітана команди) Команди продають свої задачі, чи купують задачі інших команд, попередньо домовившись про вартість завдання. Якщо задачу розв`язано вірно, тоді капітал банку збільшується, якщо завдання не виконано, то капітал банку зменшується на вартість завдання.
ІІІ. Робота в групах.
Клас розбитий на групи. Питання для обговорення в групах:
В процесі роботи консультанти заносять результати у таблицю:
Картка контролю
№ з/п |
П.І. учня |
Теоретичні питання |
||||||||
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Додаткові завдання |
ІV. Активізація пізнавальної діяльності.
Командам було запропоновано такі задачі.
Гуси з вирію летіли
І в зеленім лузі сіли
Їх побачив Єлисей
Найповажніший гусак.
Якщо нас порахувати,
А скільки є ще раз додати,
А до того половину
Ну, а потім четвертину,
Та пристав би ти до нас
То було б вже сто якраз!
Ой скажіть, любі друзі
Скільки їх було у лузі?
5.Прах Діофанта
Подорожній! Поховано тут Діофанта.
І числа розкажуть тобі,
Який довгий шлях він життєвий пройшов.
Шосту частину його становило веселе дитинство,
Минула частина дванадцята – й пухом покрилось його підборіддя.
Сьому – в бездітному шлюбі прожив Діофант.
Минуло 5 років – ощасливлений був він народженнями первенця – сина.
Якому судилось лише половина життя його батька.
І в глибокій журбі старець закінчив свій шлях на землі
Ще проживши років чотири з часу,
Коли сина не стало.
Скажи: віку якого досягши славетний помер Діофант?
6.Давньоєтнецька задача.
Кількість і її четверта частина дають разом 15. Знайди кількість.
7.Давньоіндійська задача.
Есть кадамба цветок.
На один лепесток
Пчёлок пятая часть опустилась.
Рядом тут же росла вся в цвету сименеда,
И на ней третья часть поместилась.
Разность их ты найди, трижды их ты сложи,
На кутай этих пчёл посади.
Лишь одна не нашла себе листа нигде,
Всё летала то взад, то вперёд
И везде ароматом цветов наслаждалась.
Назови теперь мне, подсчитавши в уме,
Сколько пчёлок всего здесь собралось?
8. З кошика взяли 3 яблука потім третину від залишку і ще 3 яблука, після чого залишилася половина від початкової кількості яблук. Скільки яблук було у кошику спочатку?
V. Вправа « Сінквейн»
Складіть сінквейну до слову «рівняння»
Сінквейн – це вірш, який вимагає синтезу інформації та матеріалу в коротких виразах, що дозволяє описувати або рефлектувати з якого – небудь приводу. Слово «сінквейн» походить від французького, що означає п`ять. Таким чином, сінквейн – це вірш, який складається із п`яти рядків.
Правила написання сінквейну:
VІ. Підведення підсумків.
Президенти коментують і оцінюють роботу членів команд за загальним підсумком «Капіталів». Обирається команда – переможниця.