Бізнес-гра з математики "Рівняння"

Про матеріал
Урок-гра для учнів 7 класу з теми "Рівняння" рекомендується як підсумковий урок з теми, який дозволяє у формі гри з використанням інтерактивних методів закріпити тему.
Перегляд файлу

Особливістю інтерактивного навчання є підготовка молодої людини до життя і громадянської активності в громадянському суспільстві і демократичній правовій державі на заняттях з будь-якого предмета шкільної програми. Це вимагає активізації навчальних можливостей учня замість переказування абстрактної, готової інформації, відірваної від їхнього життя і суспільного досвіду.

До вашої уваги я пропоную урок бізнес-гру як урок систематизації знань, умінь, навичок при вивченні теми «Рівняння» з алгебри в 7 класі.

 

Тема:Розв`язування цікавих задач

Форма проведення: бізнес-гра

Мета:  систематизувати і поглибити знання і вміння щодо розв`язування задач за допомогою рівнянь; поширювати кругозір учнів, стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення математики; вчити самооцінці; сприяти самостійної діяльності учнів.

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Клас поділяється на декілька команд кожна з них представляє правління банку. Члени кожної команди обирають президента банку ( тобто капітана команди) Команди продають свої задачі, чи купують задачі інших команд, попередньо домовившись про вартість завдання. Якщо задачу розв`язано вірно, тоді капітал банку збільшується, якщо завдання не виконано, то капітал банку зменшується на вартість завдання.

 

ІІІ. Робота в групах.

 

Клас розбитий на групи. Питання для обговорення в групах:

  1. Що таке рівняння?
  2. Що таке корінь рівняння?
  3. Що означає розв`язати рівняння?
  4. Які рівняння називаються рівносильними? Навести приклади.
  5. Сформулювати основні властивості рівнянь.
  6. Які рівняння називаються лінійними? Навести приклади.
  7. Яке рівняння називається рівнянням першого степеня з однією зміною? Навести приклади.
  8. Сформулювати алгоритм розв`язування лінійних рівнянь.

В процесі роботи консультанти заносять результати у таблицю:

 

Картка контролю

№ з/п

П.І. учня

Теоретичні питання

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

Додаткові завдання

 

ІV. Активізація пізнавальної діяльності.

 

Командам було запропоновано такі задачі.

  1. В одній цистерні 32 т бензину, а в другій  - 36 т. З першої викачують за кожну хвилину по 0,2 т, а з другої – по 0,3 т бензину. Через скільки хвилин у цистернах залишиться однакова кількість бензину?
  2.  В одній котельні було 25 т вугілля, а в другій – 32 т. Перша котельня щодня витрачала на 75 %  вугілля більше, ніж друга. Через 30 днів у другій котельні залишилося у 2,5 рази  вугілля більше ніж у першій. Скільки вугілля витрачала щоденно кожна котельня?
  3. В одному овочесховищі було 55 т картоплі, а в другому – 49 т. В перше щоденно підвозили по 22,6 т, а в друге – по 14,2 т картоплі. Через скільки днів у першому овочесховищі стало картоплі на 40 % більше, ніж у другій?

 


  1.  Скільки було гусей?

Гуси з вирію летіли

І в зеленім лузі сіли

Їх побачив Єлисей

  • Добрий день вам, сто гусей!
  • Нас не 100! – сказав вожак,

Найповажніший гусак.

  • Скільки ж вас? – хлопчак питає

 

  • Хто кмітливий – відгадає!

Якщо нас порахувати,

А скільки є ще раз додати,

А до того половину

Ну, а потім четвертину,

Та пристав би ти до нас

То було б вже сто якраз!

Ой скажіть, любі друзі

Скільки їх було у лузі?


 

 

 

5.Прах Діофанта

 

 

Подорожній! Поховано тут Діофанта.

І числа розкажуть тобі,

Який довгий шлях він життєвий пройшов.

Шосту частину його становило веселе дитинство,

Минула частина дванадцята – й пухом покрилось його підборіддя.

Сьому – в бездітному шлюбі прожив Діофант.

Минуло 5 років – ощасливлений був він народженнями первенця – сина.

Якому судилось лише половина життя його батька.

І в глибокій журбі старець закінчив свій шлях на землі

Ще проживши років чотири з часу,

Коли сина не стало.

Скажи:   віку якого  досягши славетний помер Діофант?

 

 

6.Давньоєтнецька задача.

Кількість і її четверта частина дають разом 15. Знайди кількість.

 

      7.Давньоіндійська задача.

 

Есть кадамба цветок.

На один лепесток

Пчёлок пятая часть опустилась.

Рядом тут же росла вся в цвету сименеда,

И на ней третья часть поместилась.

Разность их ты найди, трижды их ты сложи,

На кутай этих пчёл посади.

Лишь одна не нашла себе листа нигде,

Всё летала то взад, то вперёд

И везде ароматом цветов наслаждалась.

Назови теперь мне, подсчитавши в уме,

Сколько пчёлок всего здесь собралось?

    

8. З кошика взяли 3 яблука потім третину від залишку і ще 3 яблука, після чого залишилася половина від початкової кількості яблук. Скільки яблук було у кошику спочатку?

 

V. Вправа « Сінквейн»

 

 Складіть сінквейну до слову «рівняння»

Сінквейн – це вірш, який вимагає синтезу інформації та матеріалу в коротких виразах, що дозволяє описувати або рефлектувати з якого – небудь приводу. Слово «сінквейн» походить від французького, що означає п`ять. Таким чином, сінквейн – це вірш, який складається із п`яти рядків.

Правила написання сінквейну:

  • У першому рядку тема називається одним словом (зазвичай іменником).
  • Другий рядок – опис теми двома словами ( два прикметники).
  • Третій рядок – це опис дії в рамках цієї теми трьома словами.
  • Четвертий рядок – це фраза із чотирьох слів, що показує ставлення до теми.
  • П`ятий рядок – синонім із одного слова, що розкриває суть теми.

VІ.  Підведення підсумків.

 

 Президенти коментують і оцінюють роботу членів команд за загальним підсумком «Капіталів». Обирається команда – переможниця.

 

doc
Додав(-ла)
Бараннік Ірина
Додано
21 січня 2020
Переглядів
670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку