БЛІЦ-ТУРНІР
на тему
«Математика –
поезія думки»
( 5-6класи )
Запитання:
А В С Д Е
18. Один чоловік писав про себе: «Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах - 10.» Чому цей чоловік такий потворний? ( Після слова «двадцять» чоловік не поставив коми.)
19. За три хвилини колоду розпилили на триметровки, причому кожне розпилювання займало одну хвилину. Знайти довжину колоди. (2м.)
20. Знайти зменшуване і від’ємник в записі: **** - *** = 1. Тут зірочки – стерті цифри. (1000 – 999 = 1)
21. Скільки буде дюжин, якщо одну дюжину помножити на одну дюжину? (12 дюжин.)
22. Летіла група качок: одна – попереду, дві – позаду, одна – між двома і три – в ряд. Скільки летіло качок? (Три)
23. Десять апельсинів треба розділити порівну між дванадцятьма особами так, щоб кожний апельсин був розрізаний не більш ніж на три частини. (Можна шість апельсинва розрізати пополам, а кожний з решти – на три рівні частини. Тоді кожна особа лдержить по + частині апельсина.)
24. З восьми на вигляд однакових куль одна дещо важча за інші. Яка потрібна найменша кількість зважувань, щоб виявити трохи важчу кулю? ( Два зважування: на шальки терезів кладемо по три кульки. З трьох куль, які переважають, беремо по дві і кладемо по одній на кожну шальку. Тоді й виявимо важчу. У випадку рівноваги при першому зважуванні важчу виявляємо шляхом зважування тих двох, які залишилися.)
25. Учневі треба було число помножити на чотири. Він помилився і поділив його на чотири. У скільки разів знайдений результат менший від правильного? (У 16)
26. Іван і Микола набрали в лісі корзину горіхів і стали ділити між собою. Іван брав щоразу парну кількість горіхів: 2,4,6,8,10,12,14, а Микола непарну кількість:1,3,5,7,9,11,13. Не виконуючи додавання, скажи, хто дістав більше горіхів і на скільки?
27. Учень задумав семицифрове число, відняв від нього один і дістав шестицифрове число. Яке число задумав учень?
28. На що помножили 52 в такому незакінченому прикладі і скільки одержали у добутку?
52
хх
хх
хх
ххх
29. Учитель показав учням таблицю:
18 – 11 =
26 – 18 =
31 – 26 =
39 – 31 =
45 – 39 =
68 – 45 =
80 – 68 =
94 – 80 =
І запропонував миттю обчислити суму всіх різниць. Скільки вийде в результаті додавання? (94 – 11 = 83)
Журі підбиває підсумки турніру (відповідь на кожне питання оцінюється двома балами).