Бо ж єдина – так, як мати – мова в кожного із нас! За твором В.Лучука

Про матеріал

Мета: Ввести учнів у світ поезії відомого українського поета Володимира Лучука, розширити знання учнів про його творчість. Удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова. Виховувати любов до матері та рідної мови.

Обладнання: картки запитань;картки з прислів'ями; фотоілюстрації; презентації.

Перегляд файлу

Урок для 3 класу.

Тема: Бо ж єдина – так, як мати – мова в кожного із нас!

Мета: Ввести учнів у світ поезії відомого українського поета Володимира Лучука, розширити знання учнів про його творчість. Удосконалювати навички виразного читання  поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова. Виховувати любов до матері та рідної мови.

Обладнання: картки запитань;картки з прислів’ями; фотоілюстрації; презентації.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  • Мовленєва розминка.

Поділ учнів на три групи за допомогою запитань.

Мати всього світу…

Мати нашої нації…

Мати кожної людини…

Підсумок: перегляд фотоілюстрацій - Матері Божої, матері України, рідної матері.

  • Мозковий штурм в групах.

Дібрати до слова Мати якомога більше:

1 група – іменників

2група – прикметників

3 група – дієслів

Наприклад: іменники - мама,матінка,матуся,мамуся, ненька,ненечко,і тд.

Прикметники – рідна,дорога, лагідна, милосердна, працьовита,сердешна,і тд.

Дієслова – працює,доглядає, виховує, усміхається, переживає, сумує,і тд.

Представлення слів на дошці.

  • Мовленєва розминка.

Скласти чистомовку використовуючи підібрані слова.

Ма-ма-ма….

Мо-мо-мо….

Му-му-му…

Ми-ми-ми….

мі-мі-мі…

ме-ме-ме…

Наприклад: Ма-ма-ма - мамочко моя.

                      Мо-мо-мо- Бога молимо.

                      Му-му-му- дай нам розуму.

                      Ми -ми-ми- маму берегти.

                      Мі-мі-мі- зможемо самі.

                      Ме-ме-ме-допоможим все.

Представлення чистомовки.

 

2 Повідомлення теми та мети уроку.

  • Слово вчителя.

-Сьогодні на уроці ми ознайомимось із творчістю Володимира Лучука. Презентація про життя і творчість поета.

 

3 Опрацювання вірша В.Лучука « Клятва».

  • Читання вірша вчителем.

        Клятва

Володимира  Лучука

 

Мова кожного народу

Неповторна і – своя;

В ній гримлять громи в негоду,

В тиші – трелі солов*я.

 

На своїй природній мові

І потоки гомонять;

Зелен – клени у діброві

По – кленовому шумлять.

 

Солов*їну, барвінкову,

Колосисту – на віки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

 

 Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас, -

Бо  ж єдина – так , як мати –

Мова в кожного із нас!

 

Пояснити назву вірша.

  • Читання вірша учнями, щоб дати відповіді на запитання:

Що сказано у вірші про мову?

Яка вона?

З ким автор порівнює мову? Чому?

  • Робота в групах.

Скласти павутинку до слова Мова використовуючи прикметники та дієслова  з вірша.

Наприклад: мова – неповторна, солов’їна, барвінкова, гомонить,шумить, дали, і тд.

Представлення павутинок на дошці.

  • З  чим порівнює мову Володимир Лучук у вірші?
  • Прочитати кожен куплет з відповідною інтонацією (з чим порівнується мова).
  • У  групах скласти чистомовку про мову.

Ма-ма-ма…

Мо-мо-мо…

М у-му-му…

Ми-ми-ми…

Мі-мі-мі…

Ме-ме-ме…

Наприклад:ма-Ма-ма- мова рідна, дорога.

                            Мо-мо-мо- в Україні мовимо.

                            Му-му-му- свою мову бережу.

                            Ми-ми-ми- мову дали нам батьки.

                            Мі-мі-мі- українські солов’ї.

                            Ме-ме-ме- Матір Божа береже.

 Представлення чистомовки.

 

Фіз.хвилинка. Відео презентація «Одна калина».

 

4 Використовуючи презентацію фотоілюстрацій підібрати рядки з вірша, які найвлучніше описують даний кадр.

 

5 Відтворити прислів’я про мову та матір.(прислів’я подані на аркушах).

 

6 Висновок.

Дати відповіді на запитання:

  • Якого висновку ти дійшов для себе?(Можна письмово )
  • Яка найрідніша мова у світі для кожного народу?

 

 

 

Додаток - прислів*я

Хтосвоєїмовицурається –тойсамсебестидається.

Хтобатька – матірзневажає,тойдобранезнає.

 

Укогоріднамова –втогойдушаздорова.

Укогоєненька,утогоголівкагладенька.

 

Птицюпізнаютьпопір*ю,алюдину -послові.

Укогоматирідненька–утогосорочкабіленька.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Павлік Іра
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку