Мета: Ввести учнів у світ поезії відомого українського поета Володимира Лучука, розширити знання учнів про його творчість. Удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова. Виховувати любов до матері та рідної мови.
Обладнання: картки запитань;картки з прислів'ями; фотоілюстрації; презентації.
Урок для 3 класу.
Тема: Бо ж єдина – так, як мати – мова в кожного із нас!
Мета: Ввести учнів у світ поезії відомого українського поета Володимира Лучука, розширити знання учнів про його творчість. Удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; збагачувати словниковий запас учнів; учити відчувати образність художнього слова. Виховувати любов до матері та рідної мови.
Обладнання: картки запитань;картки з прислів’ями; фотоілюстрації; презентації.
Хід уроку
Поділ учнів на три групи за допомогою запитань.
Мати всього світу…
Мати нашої нації…
Мати кожної людини…
Підсумок: перегляд фотоілюстрацій - Матері Божої, матері України, рідної матері.
Дібрати до слова Мати якомога більше:
1 група – іменників
2група – прикметників
3 група – дієслів
Наприклад: іменники - мама,матінка,матуся,мамуся, ненька,ненечко,і тд.
Прикметники – рідна,дорога, лагідна, милосердна, працьовита,сердешна,і тд.
Дієслова – працює,доглядає, виховує, усміхається, переживає, сумує,і тд.
Представлення слів на дошці.
Скласти чистомовку використовуючи підібрані слова.
Ма-ма-ма….
Мо-мо-мо….
Му-му-му…
Ми-ми-ми….
мі-мі-мі…
ме-ме-ме…
Наприклад: Ма-ма-ма - мамочко моя.
Мо-мо-мо- Бога молимо.
Му-му-му- дай нам розуму.
Ми -ми-ми- маму берегти.
Мі-мі-мі- зможемо самі.
Ме-ме-ме-допоможим все.
Представлення чистомовки.
2 Повідомлення теми та мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми ознайомимось із творчістю Володимира Лучука. Презентація про життя і творчість поета.
3 Опрацювання вірша В.Лучука « Клятва».
Клятва
Володимира Лучука
Мова кожного народу
Неповторна і – своя;
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші – трелі солов*я.
На своїй природній мові
І потоки гомонять;
Зелен – клени у діброві
По – кленовому шумлять.
Солов*їну, барвінкову,
Колосисту – на віки –
Українську рідну мову
В дар дали мені батьки.
Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас, -
Бо ж єдина – так , як мати –
Мова в кожного із нас!
Пояснити назву вірша.
Що сказано у вірші про мову?
Яка вона?
З ким автор порівнює мову? Чому?
Скласти павутинку до слова Мова використовуючи прикметники та дієслова з вірша.
Наприклад: мова – неповторна, солов’їна, барвінкова, гомонить,шумить, дали, і тд.
Представлення павутинок на дошці.
Ма-ма-ма…
Мо-мо-мо…
М у-му-му…
Ми-ми-ми…
Мі-мі-мі…
Ме-ме-ме…
Наприклад:ма-Ма-ма- мова рідна, дорога.
Мо-мо-мо- в Україні мовимо.
Му-му-му- свою мову бережу.
Ми-ми-ми- мову дали нам батьки.
Мі-мі-мі- українські солов’ї.
Ме-ме-ме- Матір Божа береже.
Представлення чистомовки.
Фіз.хвилинка. Відео презентація «Одна калина».
4 Використовуючи презентацію фотоілюстрацій підібрати рядки з вірша, які найвлучніше описують даний кадр.
5 Відтворити прислів’я про мову та матір.(прислів’я подані на аркушах).
6 Висновок.
Дати відповіді на запитання:
Додаток - прислів*я
Хтосвоєїмовицурається –тойсамсебестидається.
Хтобатька – матірзневажає,тойдобранезнає.
Укогоріднамова –втогойдушаздорова.
Укогоєненька,утогоголівкагладенька.
Птицюпізнаютьпопір*ю,алюдину -послові.
Укогоматирідненька–утогосорочкабіленька.