Божа Мудрість і математика

Про матеріал
Сценарій можна використовувати як під час навчання дітей на уроках, так і в позакласній, зокрема гуртковій роботі. Навчаючи виховувати і виховуючи навчати – на цьому принципі ґрунтується його використання. Метою використання сценарію є показати учням тісний зв’язок між математикою і християнською етикою, виховувати такі християнські вартості як справедливість, співчуття, послух. Розвивати інтерес до читання Святого Письма. Розглядати задачі, пов’язані змістом із Святим Письмом. Сценарій можна використати для проведення спарених інтегрованих уроків математики і християнської етики чи історії, які можуть бути корисними для розвитку пізнавального інтересу до математики.
Перегляд файлу

САМБІРСЬКА ГІМНАЗІЯ № 1

імені Тараса Шевченка

 

 

 

 

 

«Божа мудрість і математика»

Сценарій позакласного заняття , 8 клас

 

 

 

 

                                                              Підготувала  учителька математики

Думич Любов Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

САМБІР. 2024р.

 

 

 

 

Сценарій позакласного заняття

« Божа мудрість і математика»

 

« Два крила, якими підноситься людський дух

у безкраї простори - це віра і наука»

Йосип Сліпий.

Тема: Божа мудрість.

Мета: Навчаючи виховуємо і виховуючи навчаємо - це принцип, яким керуємось в своїй роботі. Показати учням тісний зв’язок між математикою і християнською етикою, розвивати інтерес до читання Святого Письма. Виховувати такі християнські вартості як справедливість, співчуття, послух. Розглянути задачі, пов’язані змістом із Святим Письмом. розвивати пізнавальний інтерес до математики.

Обладнання: Таблиці, костюми і декорації.

Вчитель:  Живемо ми у час важких випробувань, час, коли нам потрібно вистояти, зберегти державу, відбити ворога, а потім відбудовувати нашу державу і одночасно будувати своє життя.  Тому звертаємосьь до Божої Мудрості.                          

Молитва про Божу Мудрість

Предвічний Боже, зішли на нас з високого неба Твою Святу Мудрість. Просвіти нею наші уми. Нехай Божа Мудрість поведе нас дорогами правди, нехай стереже нас від неправд та обману. Амінь.

Вчитель:                              

 Тому наше завдання сьогодні повторити Божі Заповіді, відкрити своє серце для Бога і жити з Ним в любові все своє життя.

Ми також ознайомимося із старовинними мірами, будемо розв’язувати задачі, постараємось усвідомити, яку роль відіграє математика у пізнанні Бога.

Перед людством давно стояло питання: чи існує зв’язок між наукою і релігією? Сьогодні ми поставимо таке питання: чи існує зв’язок між математикою і християнською етикою?

Святе Письмо - це книга, у якій Господь промовляє до кожного. Тут можна знайти цікаві відомості про себе і для себе. Основним при поєднанні предметів математика і етика є не звичайний підхід до числа, а духовний. Найчастіше у Святому письмі зустрічаємо числа : 1, 3,7, 10, 12, 40. Вони не тільки історичні, але і символічні. Наприклад:

1 - означає початок, єдність, божество, держава. Один Бог, один Ісус Христос, один пастир, одне стадо;

З - біблійний символ, воно означає божественну триєдність;

7- це символ досконалості, неділя - сьомий день;

10 - символізує завершену повноту - 10 заповідей 12 - число вибраних: 12 місяців;

40 - число, яке символізує випробування: 40 днів перебував Ісус у пустелі*.

Чи можете ви назвати ще приклади символічних чисел ? ( Імовірні відповіді дітей: 12 апостолів, 12 страв на Святу вечерю, Ісус виганяє з Марії Магдалени 7 бісів, 7 жертовних тварин, Петро повинен вибачити 77 або 7 разів по сімдесять, людина: дух, душа, тіло, три спокуси Ісуса Христа в пустелі, 40 років царювання Давида і Соломона).

Ми всі знаємо, що 1+1+1 =3.

Сьогодні доведемо, що 1+1+1=1. Хто мені допоможе? (Імовірна відповідь: Бог отець, Бог син , Бог дух Святий в особі Бога). Загадайте, як ми починаємо розмову з Богом? ( Імовірна відповідь: в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа).

Сьогодні ми звернемо увагу на число 10, а саме, на 10 Заповідей Божих.

Хлопчик:

У сиву давнину, ще на початку Світу,

(Це повідає нам Святе Письмо Старого Заповіту)

Творець Землі і неба- Вседержитель

Людину сотворив всевишній наш Учитель.

З великою любов’ю, мов оздобу

На образ свій і на свою подобу.

Віддав їй розум і свобідну волю,

Але і свій Закон - Декалог він їй дав.

А щоб людина мала добру долю,

Виконувати той закон заповідав.

І на горі Синай Пророк Мойсей

Із вірою у Господа прийняв закон отсей.

Ісус Христос як Божий син в Новім Завіті

Людському роду залишив слова він заповітні:

«Якщо знайти ти хочеш вічний рай,

То заповіді Божі зберігай!»

Дівчинка:

Усе робити треба нам на совість,

По Заповідях жити на землі.

Земне життя - це небезпечна повість,

Яку ми заповняєм день при дні.

Усе мине із плином часу й вітру:

І щастя. Й горе, гроші й біднота,

Дорогу в небо вибираймо світлу,

Бо це Христова стежка пресвята.

Вчитель:

Давайте разом згадаємо їх ( всі разом повторюють вголос 10 Заповідей Божих). Чи дотримуємось їх у житті? Подивимось коротеньку сценку.

Сценка №1.

1-ша дівчинка:

Понеділок і справді важкий день, краще б я сьогодні до школи не прийшла. А то хіба настрій зіпсувала.

2-га дівчинка:

Про що ти говориш, Марічко?

1-ша дівчинка:

Як тільки я вийшла з хати, то сусідка з порожнім відром перейшла дорогу. А перед самою школою ще й чорний кіт проти пазухи пробіг. Тепер будь мудра - проживи щасливо день!

2-га дівчинка:

Дурниці все це! Не вір! Це бабські забобони! А ось я сьогодні пробудилась від жахливого сну, то в жар, то в холод мене кидало. Таке приснилось.

1-ша дівчинка:

Що саме? Розкажи.

2-га дівчинка:

Розкажу, тільки після обіду, щоб не дай Боже, не збулось все, що приснилось.

3-тя дівчинка:

Дівчата, я свіжу газету купила! А там гороскоп на цілий рік написали. ( до 2-ї) :Ти хто по гороскопу?

2-га дівчинка:

Козоріг.

3-тя дівчинка ( до першої):

А ти хто?

1-ша дівчинка:

А я терези.

3-тя дівчинка ( до другої):

У тебе перша половина року класна, а друга - не дуже. А в терезів - навпаки.

2-га і 3-тя дівчата разом:

Та гаразд, поживемо-побачимо.

4-та дівчинка:

Що, ви в гороскопи вірите? Краще підіть до нашої Тані, вона на картах вам всю правду скаже: і що було, і що буде. Я спочатку сама не вірила, але мені все збулося.

5-та дівчинка: Що там Таня! Ви бачили по телебаченню «Битву екстрасенсів?» Ото сила! Ці люди з космосу, напевне. Ой, дзвінок, ходімо на урок.

Вчитель:

Забобони, сни, гороскопи, ворожіння...Чи бажає Господь цього?

1 учень:

Перша заповідь Божа навчає нас: «Нехай не буде в тебе інших богів, крім мене». Ця заповідь стоїть на сторожі правдивої релігії. Вона наказує почитати тільки єдиного Бога, бо він Творець світу і про все дбає : про дерева, квіти, польові трави, про птиці небесні, про кожну комашку, рибку, тваринку і кожну людину. Він дав нам життя і ми залежні від нього щохвилини.

Нас перша Заповідь навчає, щоб ми

В одного Бога вірили й любили,

Бо часто зустрічаємось з людьми,

Які богів десятки натворили.

А Бог сказав людині: «Ти не знай

Інших богів, крім мене, чоловіче,

Фальшивій вірі ти не потурай,

Бо не землі не житимеш ти двічі».

По Божій волі ти на світ прийшов,

По Божій волі ти його покинеш,

Йому одному віддавай любов,

А, якщо зрадиш - в пеклі ти загинеш»

Вчитель:

А зараз давайте подивимось ще одну сценку.

Сиенка № 2.

1-ша дівчинка:

Ой! Зараз урок християнської етики!

2-га дівчинка:

Так, Оленко, я вже готова до уроку. А ти?

1-ша дівчинка:

А що нам було на домашнє завдання?

2-га дівчинка:

Оленко, повторити Заповіді Божі.

1-ша дівчинка:

О, Боже, я не повторила!

2-га дівчинка:

А ти їх і не вчила, тому не повторила.

Вчитель:

Звідки дівчинка догадалась, що Оленка не вчила заповіді? ( Імовірна відповідь: «Бо вона вжила ім’я Боже надаремно»)

2 учень:

Друга Заповідь Божа навчає нас: «Не вживай імені Господа Бога твого намарно». Ця заповідь є наче доповненням до першої. Вона означає, що ім’я Боже треба вимовляти з належною пошаною, бо Він Всемогутній, бо він всім керує, про все дбає. Ця заповідь застерігає: не можна божитися, вживати Бога за свідка, проклинати, криво присягати. Гріх зневажати зневажати святі речі, святі місця.

Вимовляй ім’я моє з повагою,

Не взивай свого Бога, де не потрібно.

Вимовляй моє ім’я під час молитви.

«Не взивай намарно ім’я Господа твого»-

Під ноги Боже Слово не кидай,

Не насміхайся ти над ім’ям Бога!

Діла Господні ти не зневажай,

З погордою не говори про Бога.

Фальшивої присяги не давай,

З прокльоном, гнівом не роби нічого.

Намарне ім’я Боже не взивай, дитино,

Нехай святиться це ім’я в душі твоїй

Лихі слова, злі помисли, як гріх - провину

Ти не плекай ніколи в серденьку своїм.

3 учень:

Третя Божа заповідь гласить: «Пам’ятай День Святий святкувати». У строму Завіті ця Заповідь приписувала святкувати суботній день. У Новому Завіті обов’язкове віддання пошани Богові переноситься на неділю тому, що в Неділю Ісус Христос славно воскрес із гробу, в неділю Дух Святий зійшов на Апостолів. Цей святковий недільний день було закріплено Декретом II Ватіканського собору «Про святу Літургію». Зґідно заповіді не можна в неділю робити важкої роботи.

День святковий святкувати

Нас навчила рідна мати,

Щоб свої обряди знали

І традицій не топтали.

У неділю в Божім Храмі,

Щоб Ісуса прославляли,

Щоб із серця смуток щез,

Бо в неділю Бог воскрес.

Як ти до церкви не вчащаєш,

То ти не повна є людина –

В душі найвищого не маєш,

І в тобі образ Божий гине.

Душа у церкві розквітає,

І в церкві вищає людина.

Дорога в Церкву - путь до раю.

Вірш про обов'язок.

Задача 1. На горі Синай Господь з Мойсеєм говорив не день, не два, а стільки, скільки в виразі отім 70 - 7,56 - 4,23 - 5,77 - 2,44 - 4,42 = ?

Задача 2. Пророкові Мойсею Господь скрижалі дав.

Там перстом своїм десять законів написав.

Та порівну законів ділити Бог не став.

По скільки на таблиці? Подумайте ось так.

 

Знайти X

(10Х-3) : 3 = 9

Задача 3. Мойсей рабів з Єгипту виводив.

Третину літ своїх в пустині він прожив.

Сорок років — Бог так захотів.

Скільки Пророк всього на світі жив.

Вчитель: А зараз ми прославимо Бога піснею «Люблю Тебе».

Люблю Тебе, люблю всім серцем, Боже,

Як людське серце полюбити може,

Мені ти світ і ціль, життя дорога!

І світ і ціль - без них життя убоге.

 

Коли заплачу, Ти мене потішиш,

Коли упаду, з поміччю поспішиш,

Навчи мене в недолі сльози втерти,

Навчи мене в любові жити й вмерти.

 

Навчи мене, як зберегти побожність,

А в рухах чемність , в мові осторожність.

Навчи людей судити обережно,

Прощати всім, як Ти прощав безмежно.

 

І ворога приймати все прихильно,

Навчи трудитись терпеливо й пильно.

Слівцем найменшим, думкою одною

Не провинитися перед Тобою.

 

Під Твій покров прийми свою дитину,

Служить Тобі до смерті, до загину,

В Твоїх руках моя спочине доля,

Нехай твоя Свята сповниться воля.

4 учень:

Четверта заповідь Божа повчає: «Шануй батька і матір свою, щоб тобі було добре і щоб ти довго прожив на землі». Ця заповідь єдина із всіх десяти обіцяє винагороду вже тут, на землі. На цій заповіді базуються відносини в родині, між батьками і дітьми.

Усім людям треба знати Заповідь четверту —

Своїх батьків доглядати до самої смерті.

Хто батька-матір зневажає, не має у душі спокою –

В житті він щастя не зазнає і не розлучиться з журбою.

Хто батька-матір не шанує, того забудуть діти власні,

Від них пошани не почує і в хаті згода й спокій згасне.

Тож не забудь ти, доню й сину, коли твої батьки в біді,-

Віддай одежину єдину і поможи їм у біді.

Четверта заповідь ця просить: пошануй свого отця і матір скільки зможеш,

Бо батько й матір заступають нам Святого Бога на землі щоденно,

Вони земне життя дарують нам, вони для нас земна наша вселенна!

А в неділю, любі діти, до Святого Храму

Йдіть до Бога молитися за тата й за маму.

Батьків шануймо все своє життя,

Бог нам зішле своє благословення,

І буде в нас щасливе майбуття,

І буде в нас щасливе сьогодення!

Вчитель: Послухаємо пісню «Батьки і матері».

Батьки і  матері! Батьки і  матері!

Ми щиро вдячні вам за все, за все.

Що ви до Бога нас направили,

І з Ним ми радісно тепер живем.

Приспів:

О, дай Господь, щоб разом з вами ми

На небесах Христа прославили (2)

 

Батьки і матері! Батьки і матері!

Дітей, не знають ще які Христа,

Моліться все сильніш, щоби не втратили

Своє насліддя ви у небесах. ****

Сценка №3.

Дійові особи: Вітько, мама, ведучий.

Ведучий:

Вітько-бідак страждає так, аж дригає ногами,

Він за столом, він пише твір «Я помагаю мамі».

Старанно олівець гризе та супить брови грізно,

Але нічого, хоч умри, до голови не лізе.

Та ось тихенько увійшла в його кімнату мама:

«Вітько, будь-ласка, в магазин сходи за сірниками!»

«Ідея! »-вигукнув сннок, а мамі » Ну й морока!

Сама іди! Я твір пишу, роблю важкі уроки!»

І мама вийшла, а Вітько швиденько пише в зошит:

«Я в магазин завжди ходжу, коли мене попросять»

Хвилин за десять мама знов з’являєься у дверях:

« Вітько, картопельки начисть, а я зварю вечерю!»

«Сама начисть -кричить Вітько, та так, що ледь не лопне,-

« Я зайнятий, я твір пишу, сама начисть картоплю!»

Виходить мама, а Вітько писати знов сідає:

«Я мамі сам варю обід, сніданок і вечерю».

Радіє син: «Не твір, а люкс! Оцінка буде гарна!»

І геть не думає про те, що він радіє марно.

«Вікторку,- каже мама, - синку, Бог все на світі бачить».

«А я сховаюся, втечу, мене Бог не побачить!»

Вчитель:

Діти! Який це твір в Божих очах?

А для Вітька на славу.

Тепер же він за математику береться,

Та часу він прогавив досить.

Вітько: Допоможіть , бо я не можу!

Задача 1. Що було спочатку: курка чи яйце?

Задача 2. Ной, праведник Старого Завіту, збудував ковчег - це триповерховий корабель, розміри кожного поверху 76 м довжини і 40 м ширини. Яка загальна площа всіх трьох поверхів?***

Задача 3. « Коли вдарить той віл раба або невільницю, то власник дасть панові того тридцять шерлів срібла, а віл той буде каменований». Скільки грамів срібла одержить пан за раба або невільницю? (1 шекль = 11.4 г срібла) Вих.21.32.****

Задача 4. Поділити пів сотні на половину. Скільки одержимо? (100)

Задача 5. Чи можна поділити 3 яблука між двома батьками і двома синами так, щоб кожному дісталось по яблуку? (Дід, батько, внук)

Задача 6 . Соломон храму залучав робітників до будівельних робіт: тридцять тисяч людей вирушає в Ліван на вирубування і перевезення кедрів. Водночас 150 тисяч осіб працює на видобутку і транспортуванні каменю. Скільки всього людей працювало у Соломона?

Задача 7. Храм Бога був закладений на великому майданчику довжиною 150 метрів і шириною 100 метрів. Яка площа майданчика?

5 учень:

П’ята Заповідь нам каже: «Не вбивай»,

Людське життя, -дарунок, даний Богом.

Воно належить Богові і край,

Тобі до нього зась, не вбий нікого.

Рідну землю бережи і чисті води,

Без потреби навіть квітку не зривай,

Диких звірів бережи як дар природи,

Тільки в собі звіра лютого вбивай.

До злих вчинків ти не закликай,

Бо душу ти вбиваєш у людини.

Душа безсмертна - ти запам’ятай!

Вчитель: Кожному з нас Господь дарує не тільки життя, але і здібності. їх відкривати в собі і розвивати, щоб вони переростали у талант, і ні в якому разі не нехтувати ними, тобто не вбивати їх. Послухайте, як це буває у житті.

Сценка № 4. «Притча про таланти»

Пан: Збираюся я у далеку дорогу. На той час даю вам гроші, а ви користуючись ними, виявіть свої здібності. А згодом я побачу, чи зможете ви знайти себе у житті?

-Тобі, перший слуго, даю 5 талантів золота.

-Тобі, другий слуго, даю 2 таланти золота.

-А тобі - один.

І слуга: Що я можу зробити? Піду на базар, куплю усякого добра і перепродам за більшу ціну. Ось так і зроблю.

ІІ слуга: А я буду позичати гроші на відсотки. Кому позичу- віддасть з надвишкою. Спробую так вчинити.

ІІІ слуга: У мене не так вже й багато грошей. Не буду ризикувати, а піду і закопаю у землю, щоб ніхто не знайшов і не вкрав.

Пан: Ось нарешті я і вдома. Правду кажуть у народі «Всюди добре, а вдома найкраще». Цікаво, як попрацювали мої слуги. Служителі, агов! Розкажіть, як ви розпорядилися моїми грішми

І слуга: Пане, ви дали мені 5 талантів золота грошей. Я попрацював, як умів , найкраще і тепер приношу вам 10 талантів.

Пан: Добре, вірний слуго, ти доказав, що вмієш господарювати моїми грошима. Винагороджу тебе за твою велику працю.

ІІ слуга: Пане, ви дали мені 2 таланти золота. Я також старався мудро поступати. Приношу вам 4 таланти.

Пан: Ти також працював важко й заслуговуєш на моє довір’я. Тебе я також винагороджу.

ІІІ слуга: Пане, твоє золото я заховав в безпечне місце в ямі і віддаю тобі його.

Пан: Я дав тобі гроші вживати, а не закопувати. Чому ж ти не вчинив з ними якогось корисного діла?

III слуга: Я боявся ризику. Я жахався можливості втрати, коли продаватиму куплені речі. Я тремтів від думки, що люди не віддадуть, якщо я їм позичу.

Пан: Ти не розумний і лінивий слуга, мав нагоду вчинити моїми грішми якесь добро і виявити свої здібності. Але ти все прогавив. Отже віддай мені ту мірку золота і йди геть з моєї хати! Вчитель: Ось так Ісус Христос навчає нас знаходити у собі таланти, які й допоможуть нам у житті. Кожному з нас Господь дав талант. Ми повинні своєю працею розвинути його і віддати людям.

А тепер давайте порахуємо, скільки золота дав Господар своїм слугам. (1 талант = 34 кг золота).

6 учень:

Шоста Заповідь «Не чужолож» перекликається з дев’ятою « Не пожадай жінки ближнього твого». Ці заповіді стоять на сторожі чистоти і невинності, вірності у подружньому житті. Проти шостої Заповіді грішить той, хто живе без церковного шлюбу, хто вживає сороміцькі слова, веде непристойні розмови. Святий Павло каже: «Ті, що чинять розпусту - Царства Божого не успадкують» .Гріх нечистоти руйнує в нашій душі Божу ласку, принижує людину до рівня тварини.

7 учень:

Сьома Заповідь Божа «Не кради» перегукується з десятою Заповіддю Божою « Не пожадай нічого того, що є власністю ближнього твого». Щоб людина могла вільно і спокійно використовувати дані Господом дари на Божу славу і для свого добра Від дотримання цієї заповіді залежить добро всіх людей - особисте, родинне і суспільне. Ця заповідь закликає нас бути чесними людьми.

Ці заповіді вчать:

Не красти і чужого не жадати, щоб свого ближнього не ошукать,

Що не твоє - того не можна брати. Що не твоє - ніколи не бери.

Чужим в житті ніхто не збагатився, своєю працею собі добро твори.

За крадіж не один вже поплатився - і не шукай собі в житті біди.

Вчитель: ми навчаємось у школі, маємо світлі і теплі кімнати, шкільне приладдя, воду - все це дає нам держава. І ми повинні бережливо ставитись до шкільного майна. А , якщо ні, тоді це крадіж.

Сценка №5.

На сцену вибігають 6 учнів.

  1.            й: Допоможіть!
  2.            й: Рятуйте!
  3.            й: Виручайте!
  4.            й: Допоможіть!
  5.            й:Рятуйте!
  6.            й: Виручайте!

Учні утворюють півколо.

  1.            й: Вода...
  2.            й: Електроенергія...
  3.            й: Хліб і хлібопродукти.
  4.            й: Стіл і парти...
  5.            й: Зошити і підручники...
  6.            й: Що, що сталося?
  1.            й: Витікає.
  2.            й: Марнується.
  3.            й: Викидаєься.
  4.            й: Ламається.
  5.            й: Рвуть. Псують.
  6.            й: Іншими словами...

Всі: Марно пропадає!

6-й: А винні хто? ( розводять руками)

Всі: Ми підрахували.

1-й: Якщо в одному класі серед дня горітиме лише одна лампочка на 100 ватт протягом 10 год, то втратимотимо...

Всі: Марно..

  1.            й: 1 Квт-год енергії.
  2.            й: То це ж, коли ордна лампочка в одній кімнаті..
  3.            й: А , якщо їх, скажімо , чотири?
  4.            й: А коли в школі 20 кімнат?
  5.            й: А якщо заняття проводять у дві зміни?

Всі: Ми полічили, що...

1 -й: Такої кількості електроенергії вистачило б...

  1.            й: На випічку тисячі кілограмів хліба..
  2.            й: на 1,5 тис. тортів...
  3.            й: На виготовлення 1600 зошитів...
  4.            й: Трьох легкових автомобілів..

Всі: Ми підрахували:

  1.            й: За хвилину з одного нещільно закрученого крану виливається 100 г води.

Всі: Виходить...

  1.            й:Що протягом години витікає 600 г води.
  2.            й: За добу 14, 5 літра..
  3.            й: А , якщо в школі 7 кранів?
  4.            й :Т о за одну лише добу виллється...
  5.            й: 100 літрів.

Всі: Ми знаємо

  1.            й: 1 т макулатури економить..
  2.            й: 4 куб.м деревини.
  3.            й звільняє 1 т палива
  4.            й: і 100 квт-год електроенергії
  5.            й: із 1 т макулатури одержимо 750 кг паперу
  6.            й: а це - 100 підручників і 25 тис. зошитів.

Пісня на мелодію А. Пугачової « То ли еще будет?»

Що робити, де знайти Засіб для порядку,

Щоб могли ми зберегти Землю для нащадків?

Знає наша дітвора закон бережливих- Старшим помагать пора,

Щоб жити щасливо

Учні піднімають плакати і читають їх.

  1.            й: Воду марно не пролий,

Дорожити нею вмій.

  1.            й: Збережете крихту хліба,

Нива скаже вам «спасибі».

  1.            й:Щоб збереглись довкруг дерева,

Книжки свої не псуй даремно.

  1.            й:Електроенергія - добро народне,

Марно витрачати - діло неблагородне.

Ведучий: А чому б нам не створити пости бережливих? Хто запишеться в такий загін?

Всі: Ми!

8 учень:

Восьма Заповідь гласить : «Не свідчи ложно на ближнього твого». Вона стоїть на сторожі не матеріальних, а духовних цінностей, таких як знання, мудрість, слава, добре ім’я, моральна чистота та ін. Ця Заповідь наказує нам завжди говорити правду, і попереджує проти всякого лихого слова чи свідчення, що могло б нашкодити не лише доброму імені, але могло б бути загрозою життя. В час тоталітаризму деякі люди зі страху або з користі доносили на своїх знайомих і навіть на родичів. Таким чином вони сприяли тому, що цих людей арештовували і часто вони гинули. Ці донощики взяли на душу страшний гріх.

Дівчина:

Найбільший гріх поміж гріхами то фарисейство є лукаве.

Воно веде до прірви-ями, і запровадить до неслави.

Бо фарисей солодко скаже, а поза очі злобно лає.

І честь твою лукавством змаже, бо в серці Бога він не має.

Лукавий й другу риє яму, і підставляє спритно ногу.

За гроші зраджує хоч маму і душу продає убогу.

Нечесні друзі - то хвороба, як зла омела на людину,

Вони ведуть тебе до гробу і допровадять до загину.

Ой, трудно ворога впіймати, коли до тебе ходить він,

Приходить другом він до хати й розносить поголос як дзвін.

Найбільше лихо - то доноси, коли у зраді брат на брата.

Вони кусливі, мов ті оси, у нас їх знає кожна хата.

Вчитель: Будемо знаходити правдиві відповіді на питання:

1. Ісус нагодував народ, розмноживши 5 хлібів і дві рибини. Скільки хліба залишилося?

А). 12 повних кошів; Б).7 повних кошів; В) Нічого не залишилось.

  1.          А скільки всього було людей?

А).5 тисяч; Б).500; В). 50.

  1.          До кого подібна людина, яка слухає слова Ісуса і виконує їх?

А).До чоловіка, який збудував свій дім на піску; Б) . До чоловіка, що збудував свій дім на скелі; В). До чоловіка, що роздав свій маєток.

  1.          Поганин ідолів будує - яку він Заповідь руйнує?

Хлопець:

Ось і закінчилося наше знайомство з десятьма заповідями Божими. Як бачимо, наслідки гріхів якими ми порушували Заповіді Божі, є болючі і руйнівні. Тож намагаймося жити духом віри і любити ближніх як самих себе, бачити в них Божих дітей і навіть самого Ісуса Христа, що каже: «Усе, що ви зробили одному з братів моїх найменших - мені ви зробили». Пам’ятаймо, що немає любові до Бога без любові до ближнього. А вступ у щасливу вічність вирішує життя за Божими Заповідями тут на Землі.

До неба в нас дорога є одна,

Її позначки - Заповіді Божі.

Не виконати їх - нам гріш ціна,

Ніхто туди пройти не допоможе.

Живімо так, як Господь Бог велить,

І станьмо біля нього на сторожі.

Земне життя хвилинне - одна мить.

Тож виконаймо Заповіді Божі.

 

МАТЕРІАЛ ДО СЦЕНАРІЮ.

C:\Users\7C7E~1\AppData\Local\Temp\FineReader11.00\media\image2.png

Пісня про мудрого чоловіка.

Мудрий чоловік, мудрий чоловік

Хату збудував на скелі.

Полили дощі, полили дощі,

Великі дощі полили.

 

Потекла ріка, потекла ріка,

Потекла ріка глибока.

Підійшла вода, підійшла вода,

Підійшла вода високо.

 

А на скелі дім твердо так стоїть,

Твердо так стоїть на скелі.

Інший чоловік хату збудував

На жовтенькому пісочку.

 

Полили дощі, полили дощі,

Великі дощі полили.

Потекла ріка, потекла ріка,

Потекла ріка глибока.

 

Жовтенький пісок, жовтенький пісок.

Жовтенький пісок розмило,

Хатку понесло, хатку понесло,

Хатку понесло й розбило.

 

Все, що робите, все, що робите,

Все робіть завжди з Ісусом.

Бо могутній Він, бо могутній Він,

Бо могутній Він, як скеля.*****

 

C:\Users\7C7E~1\AppData\Local\Temp\FineReader11.00\media\image1.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коли заплачу, Ти мене потішиш,

Коли упаду, з поміччю поспішиш,

Навчи мене в недолі сльози втерти,

Навчи мене в любові жити й вмерти.

 

Навчи мене, як зберегти побожність,

А в рухах чемність, в мові осторожність,

Навчи людей судити обережно,

Прощати всім, як Ти прощав безмежно.

 

І ворога приймати все прихильно,

Навчи трудитись терпеливо й пильно.

Слівцем найменшим, думкою одною

Не провинитися перед Тобою.

 

Під Твій покров прийми свою дитину,

Служить Тобі до смерті, до загину,

В Твоїх руках моя спочине доля,

Нехай Твоя Свята сповниться воля

Обладнання: Таблиці, костюми і декорації

Батьки і матеріC:\Users\7C7E~1\AppData\Local\Temp\FineReader11.00\media\image3.png

2.Батьки і матері! Батьки і матері!

  Дітей, не знають ще які Христа,

Моліться все сильніш, щоби не втратили

Своє насліддя ви у небесах.

 

 

 

Використана література:

1.Л.Г.Рой. Навчаємось на Божу славу. Трускавець.2007.

2.Старий Завіт. «Популярна енциклопедія.культцра і традиції».Київ. 2006.

3.Я.І Перельман.Жива математика. Київ.1948.

4. Зошит з християнської етики.4 клас. Тернопіль. «Мандрівець».2003.

5.Зошит з християнської етики. 3 клас. Тернопіль. «Мандрівець».2003.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

ОПИС-АНОТАЦІЯ.

 Сценарій можна використовувати як під час навчання дітей на уроках, так і в позакласній, зокрема гуртковій роботі.Навчаючи виховувати і виховуючи навчати – на цьому принципі грунтується його використання.Метою використання сценарію є показати учням тісний зв’язок між математикою і християнською етикою, виховувати такі християнські вартості як справедливість, співчуття, послух. Розвивати інтерес до читання Святого Письма.  Розглядати задачі, пов’язані змістом із Святим Письмом. Сценарій можна використати для проведення спарених інтегрованих уроків математики і християнськох етики чи історії, які можуть бути корисними для розвитку пізнавального інтересу до математики.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Думич Любов
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Сценарії
Додано
21 жовтня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку