Поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів,сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.
1
Брейн-ринг
«Я люблю математику»
Мета: поглибити знання учнів з історії математики; розвивати математичне та логічне мислення, кмітливість, спостережливість та індивідуальні здібності учнів,сприяти формуванню стійкого інтересу учнів до математики.
Обладнання: дві скатертини зеленого і синього кольорів, сигнальні кнопки, портрети математиків, секундомір, картки із завданнями, магнітофон, диски, призи.
Хід заходу
(Лунає мелодія з телевізійної програми «Я люблю Україну»)
У конкурсі беруть участь дві команди з 6 учнів 5-9 класів.
Ведуча: Доброго, дня шанувальникам математики. Ми раді вітати вас на нашій грі. Кожен з вас може сказати: «Я люблю математику!» Довести свої слова на практиці зможуть учасники сьогоднішнього конкурсу. Привітайте цих сміливців!
(Вихід команд «Аксіома» і «Паралелограм»)
Вони озброєнні знаннями з математики і бажанням перемоги. На учасників чекають різноманітні випробування, переможе сильніший, тобто команда, яка набере більшу кількість балів. А визначити переможців нам допоможе поважне журі у складі...
(Представлення журі)
Капітани представляють нам свої команди.
(Представлення учасників)
Розпочнімо наш конкурс!
І тур
Ведуча зачитує командам запитання, правильна відповідь на кожне з них оцінюється 2 балами. Відповідає команда, яка перша потиснула сигнальну кнопку.
Запитання
(10)
2. Чому дорівнює добуток цифр мобільного телефона?
(0)
3. Брусок треба розпиляти на 12 частин. Скільки розпилів потрібно зробити?
(11)
4. Батько старший від сина на 23 роки. Через скільки років син буде молодший за батька на 25 років?
(Ніколи)
5. Скільки комп’ютерів у нашому кабінеті на І поверсі?
(8)
6. Чотири палки мають 8 кінців. Скільки кінців мають шість з половиною палок?
(14)
7.У якому місяці є 28?
(у кожному)
8.Чому дорівнює сума протилежних чисел?
(0)
9. Двоє селян поділили між собою 7 грн., причому один отримав на 3 грн. Більше, ніж другий. Скільки грошей у кожного з них?
(2 грн. і 5 грн.)
10. На годиннику третя година. Який кут утворюють стрілки годинника?
(Прямий)
(Підбиття підсумків І туру)
ІІ тур
«Відгадайте!»
Ведуча: Капітани команд отримують картки зі словами. Кожен з них має пояснити своїй команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди – відгадати його. Кожне правильне вгадане слово оцінюється одним балом. Час виконання 1 хв. Якщо команда впоралась із завданням за менший час, вона отримує бонус – 2 бали.
Завдання для першої команди «Аксіома»
Ромб
Добуток
Площа
Піфагор
Рівняння
Піраміда
Геометрія
Бісектриса
Завдання для другої команди «Паралелограм»
Круг
Сума
Периметр
Фалес
Нерівність
Паралелепіпед
Алгебра
Медіана
(Підбиття підсумків ІІ туру)
ІІІ тур
«Чи вірите ви?»
Ведуча: Кожному учаснику команди ставиться запитання, на яке він має відповісти «Вірю» або «Не вірю». За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Запитання для першої команди «Аксіома»
Чи вірите ви що...
- Сума всіх чисел на рулетці дорівнює 666?
(Так)
(Так. Одну з відомих геометричних задач називають задачею Наполеона)
(Так. Він написав підручник для початкової школи)
(Так, Ада Байрон досліджувала математичні машини та була одним із авторів теоретичних основ створення обчислювальної механіки)
(Так, про це писав товариш Лермонтова Лопухін)
(Ні, тільки такий прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5)
(Так)
(Так)
(Так, його справжнє ім’я Євген Березняк).
Запитання для другої команди «Паралелограм»
Чи вірите ви, що...
(Так.)
(Так.)
(Так, вона вийшла друком 1940 р.)
(Так, це був Паоло Вальмес)
(Ні, так називали теорему Піфагора)
(Так.)
(Так.)
(Так.)
(Ні.)
(Підбиття підсумків ІІІ туру)
ІV тур
«Ти мені , я тобі»
Ведуча: Команди заздалегідь готували одна одній завдання: математичне поняття і три варіанти означення цього поняття, серед яких тільки одне правильне. Завдання команди–суперниці – вказати правильний варіант відповіді. Ціна конкурсу - 3 бали.
(Підбиття підсумків ІV туру)
Ведуча: А поки журі підбиває підсумки,ми пропонуємо вам послухати пісню у виконанні ... .
(Звучить пісня)
Ведуча: Дві команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що усі ви молодці!
Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Тож надаємо слово для підбиття підсумків гри нашому журі.
(Журі оголошує загальні результати і нагороджує
команду переможницю.)
Висновки
Математика – найстародавніша з усіх наук. Поняття числа – одне з основних понять математики – виникло з практичних потреб людини на світанку історії людства.
Ще в давні часи математику називали ―царицею наук‖, ―ключем до всіх наук‖.
Математика народилася з практичних потреб людини і залишається тісно пов’язаною з практикою, причому стає їй дедалі більше потрібною. …
Математика допомагає людині в усіх її справах. Вона потрібна не лише інженерам, конструкторам, бухгалтерам, а й робітникам. Без вимірювань і обчислень не можна зробити і стільця.
Справжня математика – найменш суха з усіх наук, вона відкриває широке поле для творчої фантазії та спекулятивних поглядів; сухість предмета залежить, так би мовити від гілок, якими по світовому дереву підіймаються та спускаються‖, - сказала С.В.Ковалевська.
Позакласна робота з математики являє не розривну частину навчально – виховного процесу навчання математиці, складного процесу дії на свідомість і поведінку учнів, поглиблення і розширення їх знань і навиків таких факторів, як зміст самого навчального предмету математики, всієї діяльності вчителя в складовій з різносторонньою діяльністю учнів.
Здивування і гострий інтерес учнів, радість на їх обличчях від догадки, яка виникла, можна побачити на уроках в процесі вивчення математики. Поряд з цим широкі можливості створення атмосфери творчого піднесення, самостійної індивідуальної і колективної практичної діяльності учнів зберігають різні види позакласної роботи з математики.
На позакласних заняттях з математики в учнів треба формувати навички обчислень, вчити учнів застосовувати вивчені властивості додавання і віднімання, множення і ділення для розв’язування вправ, рівнянь та задач. Розвивати обчислювальні та логічне, творче мислення. Виховувати увагу, наполегливість, навички самостійної творчої праці на заняттях. Виховувати прагнення учнів до розвитку здорового способу життя. Формувати і розвивати у дітей різноманітні поняття, які впливають на стан їх фізичного розвитку.
Основну функцію у роботі з учнями вбачаю у формуванні розвиненої особистості, у створенні умов, за яких дитина може і хоче навчитися. Я вважаю, що лише зацікавивши, здивувавши кожного учня, можна розрахувати на позитивний результат навчання.
Треба розвивати та поглиблювати знання та інтерес учнів до математики; активізувати і стимулювати їх розумову та пізнавальну діяльність, свідоме ставлення до здобування знань; розвивати самостійність, творчість, логічне мислення, математичну мову; розширювати кругозір; вчити викладати свої думки, відстоювати власну точку зору.
На мою думку, основне завдання вчителя — це навчити учнів мислити. Слід розвивати їх розумові здібності, пам’ятаючи, що “жоден учень не мислить формулами”. Розвивати мислення в учнів під час вивчення математики можна лише тоді, коли вони зацікавлені самим процесом навчання. Переконана, що цьому сприяє введення учнів в ігрове середовище, і як наслідок — бажання отримати перемогу в змаганні.