Будова слова. Орфографія

Про матеріал
удосконалити вміння і навички учнів щодо практичного використання знань з розділу «Будова слова. Орфографія»;
Перегляд файлу

Українська мова 5 клас -

Будова слова. Орфографія

Тема: Будова слова. Орфографія.

Мета:

Навчальна: удосконалити вміння і навички учнів щодо практичного використання знань з розділу «Будова слова. Орфографія»;

Розвивальна: удосконалити орфографічні навички, вміння добирати спільнокореневі слова, розрізняти форми слова;

Виховна: правильно використовувати їх у мовленні.

Обладнання: дидактичний матеріал, підручник О.В. Заболотного             

 « Українська мова 5 клас».

Тип: урок узагальнення і систематизування знання учнів з розділу «Будова слова. Орфографія»

Хід уроку

І. Організаційний момент. (5 хв).

C:\Users\юлька\Downloads\photo_5377563350155771966_y.jpgВідкрийте підручник §49, ст. 176. Перейдемо до Морфеміки – мовознавчого розділу, що об’єднує найменші частки слова. Морфеміку ще називають будовою слова. Адже префікс, суфікс, корінь, закінчення, основа – це ті цеглинки, з яких складається кожне слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Сприйняття навчального матеріалу. Вивчення нового матеріалу Актуалізація опорних знань учнів.(20хв)

Щоб перевірити, як ви зрозуміли тему уроку, пропоную спробувати виконати деякі завдання.

Вправа 1: Серед групи слів, не є спорідненим з іншими. Знайди і назви його. (5хв)

  • Ліс, лісник, лисички, праліс, лісовий;
  • Хлібина, хлібороб, хлівець, хліб, хлібчик;
  • Казан, казочка, казка, казковий;
  • Праліс, лісник, лисичка, лісовий,ліс;
  • Сова, совок, совеня, совиний
  • Малий, мило, малювати, малесенький.

Вправа 2: Прочитайте пари слів, які з них є спорідненими. (5хв)

Вода – водичка, літати – літак, мило – милий, сад – садок, вечір – вечірній, водити – водяний, гора – горіти, син – синок.

 Чому пари слів «водити – водяний», «гора - горіти» не є спорідненими?

Вправа 3: Заміни дані словосполучення одним словом. У спільнокореневих словах виділи корінь. (5хв)

Надати допомогу –

Маленький хлопчик –

Покласти сіль –

Маленька книга –

Зробити подарунок –

Знайти рішення –

Вправа 4: А зараз потренуємося правильній вимові, прочитайте скоромовки та знайдіть спільнокореневі слова. (5хв)

Їжак, їжаченя,

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає,

Сироїжки їм збирає.

 ***

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису

  • Лис лисички ніс із лісу.

***

Стриб-стриб-стриб – підстрибує

По стерні рідня:

Перепілка, перепел, перепелення.

 

IV. Підсумок уроку. (10хв)

- Що таке морфеміка?

- Яка частина слова називається коренем?

- Яка частина слова називається префіксом?

- Де у слові знаходиться суфікс?

- Де у слові знаходиться закінчення?

 

V. Оцінювання. Домашнє завдання (5хв).

Вивчити  за підручником §49, вправа№396.

 

docx
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
1680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку