Буктрейлери як спосіб поєднання навчання та захоплення учнів

Про матеріал
Описаний вид роботи допомагає формувати основні компетентності НУШ, утілити інтереси учнів у роботу на уроці, зробити процес навчання цікавим та захоплюючим, забезпечити умови для формування, розвитку і самореалізації особистості. Створення буктрейлерів - це дієвий спосіб повернути школярам бажання читати художню літературу. У поданому матеріалі даються поради як учневі, так і учителю у створенні буктрейлерів. А також результати такої діяльності.
Перегляд файлу

Сергієнко Тетяна Іванівна, вчитель зарубіжної літератури

 КЗ «Вільшанський ліцей» Солоницівської селищної ради

 

 

Буктрейлери як спосіб поєднання навчання та захоплення учнів

 

Від захоплення до втілення ідеї в практику.

 

Ні для кого не таємниця, що учні читають зараз набагато менше, ніж потрібно для успішного розвитку особистості. Книгу замінюють кіно, Інтернет та пов’язані з ними технології. Тому, проаналізувавши захоплення дітей, я зробила висновок, що дієвим способом повернути школярам бажання читати художню літературу, зробити урок цікавим та  захоплюючим,  створити  умови для формування, розвитку і самореалізації особистості є втілення інтересів учнів  у роботу на уроці. І обрала вид інноваційної діяльності - створення буктрейлерів.

 

Вивчаємо джерела походження буктрейлера.

 

Буктрейлер (booktrailer) − відеоролик – рецензія,анонс,відгук на/про книгу за мотивами твору. Основне завдання – повідомити про книгу, заінтригувати потенційного читача. Перші буктрейлери з’явилися 2002 року в США.  Їх створення ініціювалося видавцями як засіб рекламування літературного твору. Це були звичайні слайд-шоу з ілюстрацій, підписів та закадрових коментарів. В Україні появу буктрейлерів пов’язують з 2008 роком.

Проаналізувавши причини виникнення буктрейлерів,  я переконалась, що за допомогою них зможу довести дітям, що читати, не менш цікаво, ніж просиджувати за комп’ютером чи телевізором.  

 

Робота важлива і для вчителя, і для учнів.

 

Буктрейлери можна застосовувати на різних етапах уроку в залежності від його виду: анонс чи відгук. На етапі мотивації – це презентація книги, під час вивчення нового матеріалу – допомога для   простеження сюжетної лінії твору. А на підсумковому уроці діти влаштовують конкурс на кращий відеоролик за мотивами щойно прочитаного твору.

По закінченню навчального року одним із останніх уроків є ознайомлення з літературою для прочитання влітку, і на такий урок я запрошую авторів буктрейлерів із старших класів, щоб вони презентували свою роботу меншим школярам.  Це спонукає і до прочитання твору, і до перших спроб у створенні власного відеоролика. 

 Буктрейлер вимагає від учня-автора креативності, розвиненого естетичного смаку, знання комп'ютерних технологій. А для мене дуже важливо, що до такої роботи із задоволенням залучаються не тільки сильні, а й слабкі у навчанні діти, які мають інтерес та навики роботи з  комп’ютером і зацікавлені  отримати оцінку.

 

Роль вчителя у створенні буктрейлерів учнями.

 

Я вважаю, що дитяча робота повинна починатися із прикладу власного буктрейлера вчителя. Це може бути ролик-мотивація до вивчення предмету «Зарубіжна література» для учнів середньої школи. Наприклад, перша моя робота – буктрейлер «Цікавий світ зарубіжної літератури». Ролик був створений  і змонтований з нарізок різних цікавих відеофрагментів  моїх уроків: ігри, інсценізації, щоб зацікавити дітей предметом і показати, що вивчати літературу будемо не сидячи пасивно і нудно за партами, а  рухаючись активно по класу з цікавими завданнями.  У буктрейлері «100 причин читати книгу» я зібрала відеоінтерв’ю  учнів старших класів, які своїми тезами-промовами спонукали менших школярів до читання книг. Такі відеоролики може створювати вчитель будь-якого предмету. Чому, наприклад, вчитель математики не може  заохотити дітей роликом «Цариця наук і чисел»?

У самій діяльності учнів по створенню буктрейлерів вчитель виступає координатором проекту.

 

Мої поради учневі щодо створення буктрейлера.

 

             

  •     Досконало опрацювати зміст художнього тексту;
  •     виділити найцікавіші моменти, цитати з книги;
  •     продумати сюжет свого ролика і написати  текст так, щоб заінтригувати читача:  "Що ж буде далі?" При цьому уникати спойлерів (передчасно розкрита важлива інформація про сюжет книги, яка може змінити враження про твір);
  •     розподілити правильно час: 1-3 хвилини – оптимальний час для відеоролика;
  •     використовувати фотографії, мальовані ілюстрації, зліплені елементи, відеонарізку з фільмів, любительську зйомку тощо;
  •     підібрати відповідне музичне оформлення, яке посилить емоції сприйняття твору;
  •     озвучити відео складеним текстом або підписати титрами, обираючи зрозумілі шрифти, видний колір;
  •     при використанні чужих матеріалів у своєму відео, слід у фінальних титрах вказати ресурси й назви джерел, звідки завантажено матеріал, авторів;
  •      вибрати програму для роботи з відео: найпростіші буктрейлери створюють за допомогою комп’ютерних програм  Power Point або PhotoStory. Для складніших використовують Кіностудію Windows Live, Movie Maker, Pinnacle Studio, ProSchowProducer тощо;

 

 

  •     переглянути складений буктрейлер, за потреби внести поправки та остаточно відредагувати;
  •     продемонструвати буктрейлер знайомим, учителям,  щоб перевірити, чи правильно сприймається ідея ролика глядачами.

 

 

Зворотний зв’язок.

 

Свої буктрейлери мої учні розміщують в YouTube та на власних сторінках у соціальних мережах. Відео швидко розповсюджується і набирає рейтинг та оцінки інших користувачів.

Діти також влаштовують конкурси на найбільшу кількість переглядів власних буктрейлерів та пишуть коментарі один одному.  Деякі з них можна переглянути на моєму сайті за адресою: http://sergienco.ucoz.net .

 

 

Від практики до результату

 

Описаний вид роботи допомагає мені досягти високої пізнавальної активності всіх учнів класу, формувати основні компетентності НУШ. Мої діти вміють орієнтуватися у різних джерелах інформації, планувати, прогнозувати, зіставляти, оцінювати та аналізувати результати роботи. Створення буктрейлерів розвиває навики роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями  для пошуку, обробки інформації. Школярі розвивають дикцію під час озвучування,  навики режисерства та відеомонтажу. В подальшому житті ці здібності допоможуть бути організаторами, проявляти ініціативу, упевнено відчувати себе в соціумі.  Дуже важливо в наш час, що такий вид діяльності формує розуміння етики роботи з інформацією (авторські права).

Робота по створенню буктрейлерів викликає інтерес майже у всіх учнів, хоча справитися з нею повністю може не кожен. Тому діти об’єднуються в міні-групи, пари, що розвиває уміння працювати в колективі. Звертаються за допомогою до вчителів інформатики, малювання, української мови. І кожен, відповідно до своїх умінь,  знаходить для себе роль у роботі.

Отже, така інноваційна діяльність утверджує активну життєву позицію школяра, створює  якнайкращі умови для розвитку особистості та підготовку учнів до дорослого життя, виховує підприємливу, інтелектуально розвинену особистість – громадянина - патріота нашої суверенної незалежної держави.

 

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
1284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку