Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прислівників, зокрема про суфіксальний спосіб; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з н та нн, позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загально пізнавальні вміння правильно писати прислівники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; усвідомити значення знань у житті людини, виховувати здоровий спосіб життя.
Тема. Букви - н- та – нн- у прислівниках
Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прислівників, зокрема про суфіксальний спосіб; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з н та нн, позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загально пізнавальні вміння правильно писати прислівники з вивченою орфограмою; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; усвідомити значення знань у житті людини, виховувати здоровий спосіб життя.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку.
ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу у процесі практичної роботи.
1.Творче конструювання.
(Повторити визначення прикметника й прислівника)
Сонний – сонно; старанний – старанно; священний – священно; незрівнянний – незрівнянно; позитивний – позитивно, сумний – сумно.
2.Робота з підручником. Опрацювання таблички на С.120.
3.Розподільний диктант.
Бездоганно, спокійно, страшенно, законно, попідтинню, збуджено, солов’їно, навмання, спросоння, божественний,незбагненно, схвильовано.
4.Пошукова робота з елементами аналізу (написати на дошці, усно).
Замінити фразеологізми прислівниками з довідки. З двома зворотами скласти речення.
Хоч оком світи; вірою і правдою; за власним бажанням; слово в слово; душа в душу
(Темно, віддано, віддано, добровільно, дослівно, дружньо)
5.Фізкультхвилинка
6.Вправа 219, С.121.
7.Диктант з коментуванням.
Не вмикай телевізор у неділю зрання, дай відпочити йому й собі. Не дивись фільми допізна, катуючи спросоння власний мозок та зір.
8.Творча робота.
(Робота з картками)
Побудувати словосполучення, додавши до поданих слів потрібні за змістом прислівники з орфограмою «Н і нн у прислівниках». З двома словосполученнями скласти речення.
Слухати …, виконувати …, писати …, виховувати …, дивитися …, дати відповідь …, співати…
9. Словниковий диктант.
Незбагненно, радісно, звично, зрання, колективний, злякано, успішно, сонно, розкішно,щоденно,неперевершено, незрівнянно, несподівано.
10.Гра «Знайди місце».
V І. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 27, вправа 222.
*Скласти вірш-мініатюру гумористичного змісту, використовуючи такі рими: навмання – спросоння, попідвіконню – попідтинню.
Картка №1
1.Списати прислівники, вставляючи пропущені букви. Пояснити їх правопис. Скласти 2 речення з прислівниками (на вибір).
Щоде…о, стара…о, безіме…о, впевне…о, усміхне…о.
Картка №2
1.Записати речення. Визначити в них прислівники, вставляючи пропущені букви. Пояснити розділові знаки.
Море було тихе, безмежне і несказ…о красиве. Всю ніч місяць бродить навма…я, прокладає шлях до дня.
Картка №1
1.Списати прислівники, вставляючи пропущені букви. Пояснити їх правопис. Скласти 2 речення з прислівниками (на вибір).
Щоде…о, стара…о, безіме…о, впевне…о, усміхне…о.
Картка №2
1.Записати речення. Визначити в них прислівники, вставляючи пропущені букви. Пояснити розділові знаки.
Море було тихе, безмежне і несказ…о красиве. Всю ніч місяць бродить навма…я, прокладає шлях до дня.
1