Булінг. Пам`ятка для вчителів

Про матеріал
Пам`ятка для вчителів у вигляді буклета щодо буллінгу. Тут зазначено короткі відомості про кривдника,його ознаки, постарждалу особу. Типов ознаки булінгу. Наслідки буллінгу. Використовувати можна для ознайомлення педагогів з булінгом.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Булінг (цькування) – це діяння (дія або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

 

Для того щоб ми могли зупинити булінг, треба знати:

 

1 крок                    Булінг (цькування) має наявність сторін:

 

Кривдник (булер) –

це той, хто безпосередньо вчиняє булінг (цькування). Кривдниками(цями) найчастіше стають ті, хто росте без заборон та авторитету дорослих. Їм дуже часто не вистачає уваги з боку дорослих і поваги до їх особистості, через що їм весь час доводиться самостверджуватися за рахунок інших. У більшості таких дітей яскраво виражені нарцисичні та лідерські риси характеру.

 

Постраждала особа (жертва)

Треба зазначити, що об’єктом булінгу (цькування) може стати будь-хто. Найчастіше в розряд потерпілого (жертви) булінгу (цькування) потрапляють діти, які чимось відрізняються від своїх ровесників: фізичними даними, особливостями розвитку (гіперактивні, з синдромом дефіциту уваги, заїканням тощо), успіхами в навчанні, матеріальним становищем, навіть просто запальним чи спокійним характером, заниженою самооцінкою, вираженим почуттям провини та невдоволенням собою тощо. У зоні ризику стати жертвою булінгу стають  діти, у якої немає довірливих відносин з батьками, дитина надана здебільшого сам собі і вулиці.

 

Спостерігачі (за їх наявності)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 крок                                     типові ознаки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 крок                                   Наслідки булінгу (цькування)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 крок Якщо ви помітили або запідозрили булінг, повідомте адміністрацію навчального закладу. Не приховуйте випадки булінгу в класі заради збереження репутації школи. Не ігноруйте прояви агресивної або провокативної поведінки учнів. 

5 крок Ретельно аналізуйте причини виникнення булінгу. Не підтримуйте жодну сторону учасників конфлікту. Не шукайте винного.

6 крок Говоріть з учасниками конфлікту наодинці. Не вимагайте від них публічних пояснень чи вибачень. Будьте неупередженими у своїх оцінках, діях і висловлюваннях.

7 крок Залучіть психологічну службу до розв’язання проблеми. Проконсультуйтеся з практичним психологом. Не залишайте справу, як є.

8 крок Допоможіть учням потурбуватися про того, кого ображають. Розкажіть дітям, що таке насилля.

9 крок Створіть у класі атмосферу довірливого спілкування, шукайте спільні інтереси, об’єднуйте дітей. Будьте прикладом толерантного й виваженого ставлення до інших.

10 крок Покажіть дитині, що вона не наодинці з проблемами, підтримайте її й дайте зрозуміти, що вона може розраховувати на вашу допомогу.

C:\Users\Надя\Downloads\Без названия.png

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку