"Це тобі під силу!"(Матеріали до розділу "Дружба і кохання")

Про матеріал
Тести, літературні диктанти, запитання та відповіді до текстів підручника в розділі "Дружба і кохання" Ці запитання та завдання полегшують усне опитування, швидке оцінювання і здійснення постійного контролю знань учнів на уроці при перевірці домашнього завдання. Це привчає учнів систематично читати художні твори та інші матеріали підручника, бути уважним, вдумливим читачем. Запитання можна використовувати при проведенні різних літературних конкурсів, літературних диктантів, вікторин, ігор, змагань, уроків – бесід.
Перегляд файлу

Руденко Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури

7c9d57ba098e.png КЗО «Водянська СЗШ»  Широківського району.  Різні види контролю на уроках  зарубіжної літератури у 7 класі

 

 

 

 

 

                                              ЦЕ ТОБІ  ПІД СИЛУ!

 

 

 

 

 

(Презентуй свої знання та вміння)

ЗМІСТ

 

ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА.  Дружба і кохання

РОЗДІЛ 1.  Радість дружби   

                 О.Пушкін  «19 жовтня»                                                                                                                 

РОЗДІЛ 2. Смак першого кохання

                  Шолом-Алейхем

                    Пісня пісень                                                                                                   

РОЗДІЛ 3. Вітрила надії

                   О.Грін

                 Пурпурові вітрила                                                                                       

РОЗДІЛ 4.   Вірші про кохання

                    Роберт Бернс «Моя любов-рожевий квіт...»    

                    Генріх Гейне   «Коли настав чудовий май...»         

                    К.Симонов    «Чуєш...Ти чекай мене...»                                                                                        

 

  •      МЕНІ ПІД СИЛУ! (Презентую свої знання та вміння)                          119

 

 

 

         ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА

                     Дружба і кохання

Розділ І  Радість дружби (до сторінок 142 – 147)

1.Де було написано вірш «19 жовтня 1825 року»? (В Михайловському.)

2.Якій події присвячений цей твір? (Відкриттю ліцею в Царському Селі 19 жовтня 1811 року.)

3.Чому вірш починається з опису осіннього пейзажу? (Відкриття ліцею відбулося в жовтні місяці.)

4.Який настрій автора у вірші? (Сумний.)

5.Які почуття ми простежуємо у вірші? (Ніжність, любов до друзів.)

6.Чому поет не зміг потрапити на зустріч випускників? (Перебував у засланні.)

7.Які слова можна вважати гімном «ліцейському братству»?(«Міцний навік, о друзі, наш союз!»)

8.Кому ліричний герой висловлює особливу подяку?

(Царю, за те, що заснував ліцей.)

9. Про кого згадує автор у вірші? (Про друзів, про те, що деяких вже немає в живих.)

10.Яких ви знаєте ліцейських друзів О.Пушкіна?(Івана Пущина, Горчакова, Антона Дельвіга, Вільгельма Кюхельбекера.)

11.Кого Пушкін називає своїм першим другом?

(Пущина, бо саме він попри заборону прагнув його відвідати та підтримати.)

12.Яка тема вірша? (Уславлення дружби та вірності.)

Ідейно-художній аналіз поетичного твору

Автор.  О.С.Пушкін

Назва. «19 жовтня 1825 року»

♦ Якій події, кому присвячений цей твір? (Відкриттю Ліцею в Царському Селі 19 жовтня 1811 року)

♦ Чому вірш починається зі змалювання осіннього пейзажу? (Відкриття навчального закладу відбулося восени.)

♦ Чому поетові сумно? (Він не зміг потрапити на зустріч випускників, був у засланні.)

♦ Хто ще не зміг приїхати на зустріч? (Корсакова вже не було серед живих, Матюшкін був у навколосвітній подорожі.)

♦ Які рядки можна вважати гімном «ліцейському братству», яке їхнє звучання?

(Міцний навік, о друзі, наш союз!

Він, як душа, одвічний, неподільний;

Незрушний він, прекрасний і свавільний. )

♦ Розлучившись із ліцейськими друзями, ліричний герой знаходить інших, але чим вони відповіли? (Гірким і небратським був їхній привіт.)

♦ Кого Пушкін називає своїм першим другом? (Пущина, який, незважаючи на заборону, вважав своїм обов’язком відвідати друга, підтримати його.)

♦ кого Пушкін називає щасливцем з перших днів, чому? (Горчакова, який був найосвіченішим серед друзів і теж відвідав Пушкіна в Михайлівському )

♦ Хто був третім, який приїхав до покараного поета? (Дельвіг, він же таємно відправив у журнал вірші Пушкіна, де вперше їх і надрукували.)

♦ У що переростають елегійні спогади? (У здравицю)

♦ Кого шкода Пушкіну? (Останнього ліцеїста з його випуску, який залишиться серед живих. Ним виявиться Горчаков.)

♦ Що допомогло ліричному героєві подолати сум, про який він говорив на початку вірша? ( Думки про друзів)

♦ Що ж для Пушкіна дружба й друзі? (Це те, що захистить, підтримає у важку хвилину, що порушить суворі приписи заслання, пом’якшить покарання )

  •      Смислові  частини (мікротеми) тексту

Очікувана відповідь

1. Осінній пейзаж.

2. Почуття опального поета.

3. Хто не прийшов на свято?

4. Гімн ліцейському братству.

5. Нові друзі — друзі з іншою душею.

6. Спогади про друзів, що відвідали його в Михайлівському.

7. Спогади про Кюхельбекера.

8. Передбачення поета.

9. Здравиця.

10. Звернення до друзів із закликом «Бенкетуйте!».

11. Почуття жалощів до останнього ліцеїста

♦ Складіть висловлювання «Мої друзі через 15 років».

♦ Продовжте речення.

«Шкільна дружба для мене — це...»

 

Розділ 2  Смак першого кохання (до сторінок 148 – 160)

  1.   Що означає слово «шолом алейхем» (Доброзичливе вітання єврейською «Шолом алейхем» в перекладі означає «Мир вам», «Здрастуйте»)
  2.   Чий це творчий  псевдонім?(Соломон Рабинович ).
  3.   Де народився письменник?( народився 2 березня 1859 р. в українському місті Переяславі (нині — Переяслав-Хмельницький) у багатодітній єврейській сім’ї)
  4.   Якими легендами захоплювався у дитинстві?( легендами й переказами про Мазепу, Богдана Хмельницького та інших народних героїв).
  5.   Яке нещастя спіткало у  тринадцять років?( Соломон утратив матір).
  6.   Чим завдячував своїй мачусі?(був зобов’язаний своїм першим «професійним досвідом»: усі лайливі слова, почуті від мачухи, він ретельно занотовував у алфавітному порядку. Уклав словник лайливих слів)
  7.   Чому здобувати загальну освіту хлопцеві було нелегко, якою мовою розмовляли в родині?(  в училищі викладали російською, а в родині розмовляли ідишем)
  8.   Перелічіть риси характеру письменника(  наполегливість , допитливість, весела вдача і талант пересмішника.
  9.   Який роман надихнув його на творчість  у п’ятнадцятирічному віці ?( прочитавши «Робінзона Крузо» Дефо, він написав власну версію роману рідною мовою і вирішив будь-що стати літератором.)
  10.  Кого ще можна вважати одним з його літературних учителів?( Т. Шевченка.)
  11. Яку традицію зламав Шолом-Алейхем  і що започаткував ?(став засновником національної літератури єврейського  народу. Тривалий час вважалося, що ідиш — розмовна мова простих євреїв — призначений суто для повсякденного вжитку, а отже, «не гідний» красного письменства (і церковну, і світську літературу видавали івритом — «високою» давньоєврейською мовою).: від 1883 р. він почав писати переважно ідишем, усіляко сприяючи його визнанню.)
  12.  Як батько шістьох дітей Соломон Наумович жартома називав свою родину?( «республікою», був її справжнім янголом-охоронцем..)
  13. Як зазвичай Шолом-Алейхем писав твори?( стоячи, за високим столиком, що обертався на всі боки.)
  14. Типовий персонаж письменника — це.. ( «людина повітря».)
  15.  Хто така «людина повітря»?( Це дивак, «маленька людина» з єврейського містечка зі скромними заробітками й життєвими планами, що лопають, як мильні бульбашки. Він невдаха, але з гумором сприймає свої поразки. Утім, «люди повітря» саме тому й зазнають невдач, що надто високо підносяться в мріях. Вони «літають», завиграшки долаючи межу між небом і землею, буденним і романтичним, трагічним і комічним.)
  16. Через віру  у забобони як позначав в рукописах тринадцяту сторінку ?(«12-А»)
  17. За гумор, життєрадісність, уміння про складне говорити просто, а про сумне — весело Шолом-Алейхема назвали... ( єврейським Марком Твеном.)
  18. Де проживав в Україні?( у Києві мешкав майже п’ятнадцять років, у Львові)
  19. Чому письменнику довелося шукати кращої долі на чужині ?(У 1905 р. після хвилі єврейських погромів він виїхав з України і відвідав Женеву, Лондон, Варшаву, Вільно, Берлін та інші міста світу, де виступав перед своїми читачами (на той час він уже був письменником зі світовим ім’ям).
  20.  Де Шолом-Алейхем завершив свої найвідоміші твори? Які саме?(  У 1915 р. митець оселився в Нью-Йорку.  «Тев’є-молочник», «Менахем-Мендл», «Хлопчик Мотл», «Пісня пісень».)

Повість «Пісня пісень»

  1.   Коли почав працювати  над повістю?( у 1909 р.)
  2.   Який підзаголовок має «Пісня пісень» ( «Юнацький роман».)
  3.   Звідки запозичив назву твору?(з  однойменної  книги Старого Заповіту, приписувана царю Соломону. До неї увійшли любовні гімни, що оповідають про взаємні почуття правителя Ізраїлю й селянки Суламіфі.
  4.   Хто виступає оповідачем у повісті?( сам головний герой- юнак Шимек)
  5.   Кого кохав Шимек?(Бузю, Люба-Любузя-Бузя)
  6.   Як звали старшого брата і чим він  займався?( Беня, батько Бузі,  орендував млин, умів стріляти з рушниці, їздити верхи на коні і плавати, як чортяка. Одного разу влітку купався він у річці й потонув.)
  7.   Улюблене свято дітей (Пасха)
  8.   Що згадує хлопець, дивлячись на  Бузю?( «Пісню пісень»)
  9.   Чого найбільше хочеться хлопцю в цей святковий день?(Літати)
  10. Знання чого могли б допомоги літати  і знати всі таємниці?(Кабали)
  11. Що таке кабала?( Кабала — тут: зібрання найдавніших знань, що містить приховані століттями ключі до таємниць Усесвіту та секретів людської душі.)
  12. Куди збирається полетіти Шимек і чому? (До Крижаного моря (Льодовитий океан), щоб визволити царівну)
  13. Хто перервав мрії Шимека і Бузі?(Мама, покликала додому)

Частина друга

  1.   Що Шимек називає своїм раєм, своїми маєтками?(леваду, велике поле)
  2.   Про що не любить слухати Бузя і чому сердиться?( розповіді про царівну, яку хоче врятувати Шимек)
  3.   Як ставиться Бузя до хлопця( соромиться, червоніє, любить з ним мріяти)
  4.   Чому діти пішли на леваду( нарвати зелені до Зелених свят)
  5.   Що розповідає Шимек Бузі?( казки про все, що буде  через багато років, коли вони стануть дорослими і поберуться)
  6.   Що вони зможуть тоді зробити за допомогою чарівного слова?(здіймемося в повітря понад хмари й об’їдемо цілий світ,  відвідаємо всі країни, де бував Александр Македонський. А далі подамося до Палестини. Там побуваємо на всіх запашних горах, у всіх виноградниках, напхаємо повні кишені інжиру, фініків, маслин і полетимо звідти ще далі й далі. І в кожному місці утнемо щось інше, бо ж ніхто нас не бачитиме)

Частина третя

  1.   Що  сталося, коли Шимек подорослішав?(Поїхав учитися)
  2.   про що написав у листі до сина батько?( Щоб приїхав на Пасху, повідомив, що незабаром відбудеться Бузине весілля. )
  3.   Що змінился дома?(Не може тепер сприймати світ і  все як у «Пісні пісень» Батьки постаріли)
  4.   Як ставиться тепер до Бузі?( Коли Шимек дивився на дівчину, у його душі знову, як і багато років тому, звучала «Пісня пісень»..)
  5.   Чому гнів палає у  серці Шимека? ( Гнів проти самого себе і на ті мрії, дурні, хлоп’ячі, золоті мрії, задля яких  покинув батька й матір, забув Бузю. Утратив своє щастя, утратив навіки...)
  6.   Про що хлопець шепчеться з ніччю?( Невже  він  проґавив своє щастя навіки? Невже власними руками спалив свій дивовижний палац і випустив гарну божественну царівну, яку  колись зачарував?..А може приїхав своєчасно?)
  7.   Про яку новину довідався цієї ночі?( Що кохає Бузю  тією святою, полум’яною, пекельною любов’ю, яку так чудово оспівано в «Пісні пісень».)

Частина  четверта

  1.   Яке рішення прийняв Шимек (відверто поговорити з дівчиною)
  2.   Що сказала Бузя про свого нареченого (Багатий, але йому далеко до Шимека)
  3.   Що сталося під час прогулянки?( згаддували дитинство, зізнався їй у коханні)
  4.   Як сприйняла це Бузя (почала плакати)
  5.   Чому вона плакала?( Занадто пізно згадав Шимек про Бузю — дівчина вже вирішила пов’язати свою долю з іншим.
  6.   Чим займався Шимек у батьків(Щодня він приходив на гору, де гуляв з Бузею, де причаїлися спогади про навіки втрачене щастя. Він оплакував незабутню Суламіф свого юнацького роману...)
  7.   Основна думка твору – гімн  великому коханню. У біблійні часи мудрець Соломон спромігся зізнатися в любові, здатній змінити світ і наповнити світлом душу. У XX ст. закоханий юнак Шимек проголосив, що відчуває до Бузі «ту святу, полум’яно-пекельну любов, яку оспівано в «Пісні пісень»». «Любов понад усе!» — стверджують і Соломонові гімни, і повість єврейського письменника.
  8.   Хто така Бузя і чому Шимек увесь час про це нагадує?(Це не просто його родичка, а найцінніше для нього в домі)
  9.   Із чого складається світ Шимека?(Казки, вигадані історії, фантазії,  традиції, свята)
  10. Що ми можемо сказати про мову Шимека, про його вигадки?(Він дуже красиво та образно розповідає, він ніби наслідує мову класичних творів про кохання)
  11. Рядки і образи якого твору  часто згадує хлопець, коли думає про Бузю ?( «Пісню над піснями»)

 

Розділ 3  Вітрила надії  (до сторінок 161 – 181)

Олександр Грін. Біографія.

 Літературний диктант

1. Справжнє прізвище Олександра Гріна? (Олександр Степанович Гріневський)

2. Де народився Олександр Грін? (У В’ятській губернії. Росія)

3. Що приносило найбільшу радість майбутньому письменникові у дитинстві? (читання книг)

 4. Твори яких письменників найбільше йому подобались? (Жуля Верна, Е. По, Майна Ріда, Дж. Свіфта, Джека Лондона)

5. У якому році Олександр Грін починає друкувати свої твори? (1906)

6. У яке місто України переїхав 16-річний Олександр? (Одеса)

7. Ким мріяв стати Олександр Грін? (моряком)

8. Ким працював, коли залишив морську справу? (лісорубом, золотошукачем на Уралі)

9. За що потрапив до в’язниці? (за революційну агітацію)

10. Коли і де помер Олександр Грін? (1932 р. у м. Старий Крим)

11. В яких містах України є музеї письменника? (Херсон, Феодосія, Старий Крим)

12. Назвіть найвідоміші твори, які належать перу Олександра Гріна.

 

Олександр Грін «Пурпурові вітрила»

 «Упізнай героя за реплікою»

1. «Перемога на твоєму боці, шельмо.» (Капітан Гоп)

 2. «Дякую. Ви були добрим товаришем. Ну, прощавай, старий товаришу.» (Грей)

3. «Це, певне, «Корабельна Ассоль», ніхто інший. Вона недоумкувата.» (Хін Меннерс)

4. «Він бреше. Його батько теж брехав, брехала й мати. Така порода.» (Вугляр)

 5. «Люб’язний капітане, не зрозуміти цього може тільки глухий.» (Летіка)

 6. «Чого ти став, як пень? Бачиш, мене відносить; кинь причал!» (Меннерс)

7. «…хіба вони вміють любити? Треба вміти любити, а цього вони не можуть.» (Лонгрен)

8. «Я люблю казки і пісні… Але у вас не розповідають казок. У вас не співають пісень». (Егль)

9. «Ах ти так, капітане! Тоді я тебе посаджу назад у кошик.» (Ассоль)

10. «За тих, що плавають, мандрують, хворіють, страдають і перебувають у польоті і хлопчикові моєму…» (Мати Грея Ліліан)

11. «Дай, хазяїне, покурити бідній людині.» (Жебрак)

12. «Ви мене зворушили. Піду я вниз і попрошу пробачень в Нікса, якого я вчора лаяв за втоплене відро.» (Пантен)

 

Олександр Грін «Пурпурові вітрила».

Уважний читач

«Провість»

  1.   Яку країну вигадав письменник?(Грінляндія)
  2.   Де відбуваються події ?(Каперна)
  3.   Кому присвячена повість?(Дружині)
  4.   Де знаходиться музей Гріна?(Феодосія, Старий Крим)
  5.   Жанр твору (повість – феєрія)
  6.   Кого в селищі ненавиділи?(Лонгрена)
  7.   Які іграшки майстрував батько Асоль на продаж(кораблики, яхти)
  8.   Кого зустріла Ассоль в лісі? Хто піймав її яхту?(Егль-  збирач казок, легенд)
  9.   Про що розповів Егль дівчинці?(що по неї припливе корабль)
  10. Як поставився до цієї розповіді батько?(підтримав)
  11. А люди?(насміхалися)
  12. Ким був батько Ассоль (Моряком)
  13. Чому він виховував доньку сам? (Дружина померла в бідності від хвороби.)
  14. Через кого померла мати Ассоль?(Меннерс, трактирник)
  15.  Чим заробляв Лонгрен на життя? (Виготовляв іграшки)
  16.  Чому в селі не любили Лонгрена? (Був відлюдькуватий)
  17.  Який випадок остаточно посварив моряка і його доньку з односельцями? (Не допоміг крамарю під час шторму.)
  18.  Чим займалася Ассоль, коли підросла? (Вела господарство, допомагала продавати іграшки)
  19. Хто сказав Ассоль про принца на кораблі з пурпуровими вітрилами? (Егль, збирач фольклору, який назвавсь чарівником.)

Для тих, хто читав повний  текст

  1.   На якому кораблі служив Лонгрен? ( « Оріон»)
  2.   Скільки років Лонгрен прослужив матросом? ( 10)
  3.   Кого не застав вдома Лонгрен, повернувшись із чергової  морської подорожі?( Дружи-ни Мері)
  4.   Що сталось із дружиною Лонгрена? ( померла від запалення легень)
  5.   Кого  Лонгрен звинуватив у смерті Мері ? ( Меннерса)
  6.   Якого віку була донька Лонгрена, коли він вперше її побачив? ( 8 місяців)
  7.   Хто доглядав маленьку Ассоль у перші роки її життя? ( сусідка-вдова)
  8.   Яким за характером був Лонгрен? ( відлюдькуватий самітник, мовчазний, нетовариський)
  9.   Як Лонгрен заробляв на життя після того, як звільнився з корабля і почав сам виховувати доньку? ( робив іграшкові кораблі)
  10. Якими були стосунки Лонгрена з односельчанами? ( холодне відчуження)
  11. Що любила робити Ассоль, сидячи на колінах у батька? ( співати матроські пісні)
  12. Що робив Лонгрен, коли відпочивав від роботи? ( розповідав Ассоль цікаві історії про морські подорожі, матроські забобони)
  13. Чому Меннерс опинився у бурхливому океані? ( човен віднесло від берега бурею)
  14. Як відреагував Лонгрен на заклики Меннерса про допомогу? ( стояв і мовчав)
  15. Які слова прокричав Лонгрен Меннерсу ? ( « Вона так само просила тебе»)
  16. Як назвав свій вчинок Лонгрен? ( чорною забавкою)
  17. Що кричали хлопчаки вслід Лонгрену? ( « Лонгрен утопив Меннерса»)
  18. Чим закінчувались спроби Ассоль зблизитись з однолітками? ( плачем, синцями, подряпинами)
  19. Що відповідав Лонгрен на питання Ассоль: « Скажи, чому нас не люблять» ? ( « Хіба вони вміють любити?»)
  20. Як прикажчик знижував собі ціну на товар Лонгрена? ( приносив Ассоль яблука, горіхи, пиріжок)
  21. Який  іграшковий корабель зробив Лонгрен? ( з пурпуровими вітрилами)
  22. Що зробила Ассоль з корабликом? ( пустила на воду струмка)
  23. З якою уявною істотою розмовляла Ассоль, йдучи за корабликом? ( з капітаном)
  24. Хто перехопив дорогою кораблика-втікача? ( піший мандрівник)
  25. Ким назвався піший мандрівник? ( чарівником)
  26. Як звали пішого мандрівника? ( Егль)
  27. Що напророчив Егль Ассоль? ( до неї прибуде красивий принц на кораблі з пурпуровими вітрилами)
  28. Хто підслухав розмову Лонгрена і Ассоль про «чарівника»? ( жебрак)
  29. Що просив жебрак у Лонгрена? ( закурити)
  30. Чому Лонгрен відмовив жебраку? ( у нього на руках спала Ассоль)
  31. Що сказали люди, коли жебрак їм розповів про розмову Лонгрена і Ассоль про чарівника? ( « Лонгрен із дочкою здичавіли, а, може, схибились?»)

 

«Грей»

  1.   Ким хотів бути Грей?(Капітаном)
  2.   Яку картину зіпсував і чому?(Замалював фарбою кров і цвяхи на розпятті Христа)
  3.   Чому він це зробив?(«Я не можу допустити, щоб на моїх очах з рук стирчали цвяхи і текла кров»)
  4.   Хто став йому справжнім другом у 10 років?(Кухарка Бетсі, якій було 20 р)
  5.   Який випадок їх здружив?(Вона обпекла руку і він теж, а потім повів її до лікаря)
  6.   Яке тверде рішення прийняв Грей у 12 років?(Стати капітаном)
  7.   У якій родині зростав Грей? (Багатій і знатній, але байдужій до нього)
  8.   Як він став моряком? (Утік із дому)
  9.   У якому віці втік з дому (15 років)
  10. На якому кораблі влаштувався юнгою?(«Ансельм»)
  11. Хто допоміг Грею стати справжнім капітаном?(Капітан Гоп)
  12. Що означають слова «роза-мімоза» і кому належать?(Капітану Гопу, який насміхався  спочатку з тендітного хлопця, не вірив, що він витримає, а втече до мами)
  13. Який корабель купив собі Грей?(«Секрет»)
  14. До якого міста приплив через три роки?(Лісс)

Для тих, хто читав повний  текст

  1.   Яким був будинок, у якому народився Грей? ( похмурим усередині й величним зовні)
  2.   Яке майбутнє готували батько і мати Грею? ( прожити життя за наперед складеним планом без плямування родової честі)
  3.   Яка помилка закралась у план батьків щодо Грея? ( « Грей народився із живою душею», зовсім не схильною продовжувати лінію фамільного зображення)
  4.   Що уособлював у собі 8-річний Грей? ( тип лицаря химерних вражень, шукача і чудотворця)
  5.   Яку шкоду зробив Грей з картиною ? ( замалював цвяхи і кров на руках і ногах Христа)
  6.   Чому батько не покарав сина за зіпсовану картину ? ( побачив у синові себе)
  7.   Що любив робити Грей у вільний час ? ( вивчати замок)
  8.   Де у замку найбільше любив бувати Грей? ( на кухні й у винному погребі)
  9.   Що було написано на бочці  вина, привезеного  в 1793 році пращуром  Грея?          ( « Мене вип'є  Грей, коли буде в раю»)
  10. Де знаходився,  за словами Грея, рай? ( у нього в долонці, осяяній сонцем)
  11. Що зробив Грей, коли Бетсі обпекла руку? ( видерся на табурет, зачерпнув гарячої рідини і капнув собі на руку)
  12. Для чого Грей свідомо обпік собі руку? ( щоб відчути біль, який відчула Бетсі)
  13. Який подарунок зробив Грей Бетсі? ( подарував їй 100 фунтів  на посаг)
  14. Яку записку поклав Грей разом з грошима у скриню Бетсі? ( «Бетсі, це твоє. Ватажок зграї розбійників»)
  15. Як звали матір Грея? ( Ліліан)
  16. Що пробачає мама синові? ( перебування на кухні , огиду до уроків, неслухняність і численні чудасії).
  17. Що зробив батько для того, щоб  відокремити Грея від низького суспільства? ( вигнав із замку всіх дітей слуг)
  18. Скільки було років Грею, коли він вперше побачив на картині корабель? (12)
  19. Символом чого стала ця картина? ( майбутнього Грея, він вирішив стати моряком, капітаном)
  20. Яка подія сталась ужитті Грея, коли йому було 15 років? ( він втік з дому і найнявся на корабель « Ансельм» юнгою)
  21. Чому капітан « Ансельма» скептично ставився до Грея? ( вбачав у вчинку Грея ексцентричну примху багатія)
  22. Чому капітан Гоп змінив свою думку про Грея? ( тому Грей, зціпивши зуби, працював на рівні з усіма матросами і не скаржився)
  23. Які знання отримав Грей від капітана? ( навігація, кораблебудування, морське право, лоція, бухгалтерія)
  24. Коли Грей повернувся додому? ( йому було 20 років; після листа матері)
  25. Скільки пробув Грей удома? ( 7 днів)
  26. Чому Грей залишив службу на « Ансельмі»? ( купив собі корабель і став там капітаном)
  27. Як називався корабель Грея? ( « Секрет»)

 

«Світання»

  1.   Чому Грей  разом з одним матросом поплив до Каперни ? ( вудити рибу; заспокоїти хвилювання, його гнітили передчуття)
  2.   Як називав Грея Летіка? ( заковиристий капітан)
  3.   Кого побачив Грей вранці на березі ? ( сплячу Ассоль)
  4.   Як Грей познайомився з Ассоль? (Випадково натрапив на сплячу, коли їздив на берег рибалити, потім розпитав про неї.)
  5.   Що зробив Грей, коли ближче роздивився Ассоль? ( зняв зі своєї руки перстень і одягнув їй на мізинець)
  6.   Що Грей залишив Ассоль на знак дива? (Дорогу обручку)
  7.   Про кого розпитував Грей у трактирі Меннерса? ( про Ассоль)
  8.   Як охарактеризував Меннерс Ассоль? ( недоумкувата, без клепки в голові)
  9.   Про що розповів Меннерс Грею? ( про те, що дівчина чекає на корабель із пурпуровими вітрилами)
  10. Як її всі називали (Корабельна Ассоль)
  11. Хто заперечив слова Меннерса про Ассоль? ( вугільник)
  12. З якою метою Грей залишив Летіку в трактирі? ( Летіка повинен був дізнатись більше про Ассоль)
  13. Яким був настрій у Грея, коли він вийшов з трактиру? ( його не полишало відчуття надзвичайних відкриттів?

«Напередодні»

  1.   Чому Ассоль повернулась додому сумна? ( господар іграшкової крамниці повідомив їй про великі борги)
  2.   Як пояснив господар іграшкової крамниці наявність великого боргу? ( іграшки Лонгрена не купують)
  3.   Який висновок зробив Лонгрен після оповіді Ассоль? ( йому потрібно знову йти в море матросом)
  4.   Чому Ассоль іноді вночі ходила на морський берег? ( виглядала корабель з пурпуровими вітрилами)
  5.   Яким був улюблений сон Ассоль? ( квітучі дерева, туга, чарівність, пісні і таємні явища)
  6.   З ким Ассоль йшла на берег моря? ( з собакою)
  7.   Про що мріяла Ассоль на березі моря? (  про те, як на горизонті  з'явиться корабель її мрії)
  8.   Хто розбудив Ассоль?  ( муха)
  9.   Що побачила Ассоль на своїй руці? ( перстень)

« Бойові приготування»

  1.   Чому помічник Пантен вирішив, що з Греєм щось сталось? ( Грей був неуважний, з « усмішкою лунатика»)
  2.   Чому Грей поїхав до Лісса (купити пурпуровий шовк для вітрил)
  3.   Які розпорядження дав Грей Пантену? ( без запитань перебратись до гирла Ліліани; повідомити матросів, що буде ремонт судна)
  4.   Чому Пантен був спантеличеним? ( він думав, що Грей хоче зайнятись контрабандою, стати піратом)
  5.   Що робив Грей у Ліссі? ( ходив по крамницях)
  6.   Що шукав у крамницях Грей? ( тканину потрібного кольору)
  7.   Якого кольору шовк купив Грей у крамаря? ( пурпурового)
  8.   Скільки метрів шовку купив Грей? ( 2000 м)
  9.   Що почув Грей , вийшовши з крамниці? ( звук флейти)
  10. Як звали музиканта-віолончеліста? ( Циммер)
  11. Як називав Циммер свою віолончель? ( Кармен)
  12. Яку назву дав Грей скрипці? ( Ассоль)
  13. Що Грей запропонував Циммеру? ( зібрати оркестр і прибути ввечері на    

 « Секрет»)

  1. Як пояснив  Грей команді  причину своїх  дивних розпоряджень? ( Грей їде до  майбутньої дружини)

 « Ассоль залишається сама»(позакласне читання)

  1.   Про що думав Лонгрен вночі  у човні посеред моря? ( про майбутнє, про бідність, про Ассоль)
  2.   Про що запитав Лонгрен у Ассоль, коли вона повернулась додому? ( Чи не хвора вона?)
  3.   Де вирішив працювати Лонгрен? ( на поштовому пароплаві , що ходить між Кассетом і Ліссом)
  4.   Як пояснила Ассоль своєму батькові свою схвильованість? ( збирала горіхи)
  5.   Куди пішла Ассоль після від'їзду Лонгрена? ( до Ліссу)
  6.   Що робила у Ліссі Ассоль? ( гуляла вулицями міста, ходила до фонтану)
  7.   Кого побачила Ассоль по дорозі додому? ( вугільника Філіппе)
  8.   Про що розповіла Ассоль вугільнику? ( про те, що скоро залишить Каперну)
  9.   Як Ассоль попрощалась з вугільником? ( потисла йому його чорну руку)

 « Пурпуровий « Секрет»

  1.   Який звук розірвав вранішню тишу? ( звук кларнета)
  2.   Хто почув у лісі звуки музики? ( мисливець)
  3.   Що побачив мисливець у морі недалеко берега? ( корабель)
  4.   Про що розмовляв Грей з Пантеном, стоячи за кермом корабля? ( про те, як добре робити дива своїми руками)
  5.   Хто зустрівся Грею у морі? ( військовий корабель)
  6.   Який настрій панував на « Секреті»? ( неслужбовий, збитий під знаком кохання)
  7.   Що побачив Грей у підзорну трубу? ( Ассоль читала книгу біля будиночку)
  8.   Що побачила Ассоль у морі недалеко від берега? ( корабель з пурпуровими вітрилами)
  9.   Що сталося у Каперні? ( все населення мчало на берег подивитись на корабель)
  10.  Що кричала Ассоль людям у човні? ( « Я тут, я тут! Це я!»)
  11. Що сказала Ассоль Грею, коли той простягнув до неї руки? ( « Точ-нісінько такий…»)
  12. Як поставилася до Грея, якого ніколи не бачила, Ассоль? (Упізнала свою мрію зі снів)
  13. Про що попросила Ассоль Грея? ( взяти до них Лонгрена)
  14. Як назвав Ассоль Летіка у розмові з Греєм? ( найкращим вантажем, кращим призом « Секрета»)
  15. Про що думав Циммер, сидячи на кормі « Секрета»? ( думав про щастя)

 

 Тести

1.Назва судна, на якому плавав Лонґрен?  

   а) «Пілігрим»; б) «Оріон»; в) «Вальдек».

2. Чим заробляв Лонґрен на життя, коли звільнився зі служби?

   а) робив кораблики; б) ловив рибу; в) малював картини.

 3. Кого зустріла Ассоль ідучи до міста?

   а) знаменитого художника; б) батькового товариша; в) відомого збирача казок, легенд, пісень, переказів.

 4. Що надихнуло Егля на створення дивовижної казки, «яка розквітне в Каперні»?

   а) давня легенда; б) кораблик з пурпуровими вітрилами; в) йому приснився дивний сон.

 5. Чому діти стали проганяти Ассоль?

    а) її батька звинуватили у смерті Меннерса; б) Ассоль важко захворіла; в) сім’я Ассоль була надто бідною.

6. Як картина у бібліотеці вплинула на подальшу долю Грея?

   а) він вирішив стати моряком; б) він вирішив намалювати море; в) він вирішив стати корабельним лікарем.

 7. У чому, на думку Грея, полягає істина?

     а) робити чудеса своїми руками; б) у читанні книг; в) у розмові з друзями.

8. З якою душею народився Грей?

    а) з чистою душею; б) з щирою душею; в) з живою душею.

 9. Греїв корабель мав назву?

     а) «Мрія»; б) «Секрет»; в) «Ассоль».

10. Як відреагували мешканці Каперни на появу корабля з пурпуровими вітрилами?

      а) байдуже спостерігали побачене; б) тікали в різні боки; в) щодуху мчали до берега хто в чому був.

11. Щастя сиділо в Ассоль:

    а) співучою пташкою; б) пухнастим кошеням; в) сонячним промінчиком.

 12. Що спільного у рисах характеру Ассоль і Грея?

    а) вони обоє вірили в диво; б) вони любили мандрувати; в) вони з повагою ставилися до літніх людей.

 Відповіді: 1 – б; 2 – а; 3 – в; 4 – б; 5 – а; 6 – а; 7 – а; 8 – в; 9 – б; 10 – в; 11 – б; 12 – а.

 

Тестування за твором О.Гріна «Пурпурові вітрила»

  1.   Хто винен у смерті Мері:

А- Меннерс    Б- Лонгрен    В- Ассоль

2.Хто був свідком потопання Меннерса:

А-Мері    Б- Лонгрен       В – Ассоль

3.Кого Ассоль зустріла в дитинстві в лісі:
А- Егля   Б-Меннерса    В-Грея

4. Яку річ дівчинки «чарівник» знайшов в струмочку:

А-черевики   Б-хустину   В-яхту

5.Що у майбутньому чекає Ассоль за словами Егля:

А-велике багатство

Б-корабель з пурпуровими вітрилами

В-добру вдачу

6. Кому Лонгрен відмовився давати тютюну:

А- Меннерсу    Б- Ассоль  В- жебраку

7. Які риси характеру притаманні Грею:

А- добрий, щедрий, приязний, цілеспрямований

Б-жадібний, лицемірний, скритний, цілеспрямований

В- важка вдача, лагідний, тихий, цілеспрямований

8. У якій родині зростав Грей:

А- у бідній   Б-у заможній   В-немає родини

9. Хто заперечив слова Хіна Меннерса щодо божевілля Ассоль:

А- Летіка   Б-Грей     В- вугляр

10. Де вперше Грей побачив Ассоль:

А-на відкритому місці на схилі пагорба

Б-на гарній галявині       В-у темному лісі

11.З якої тканини пошили пурпурові вітрила:

А- шовк    Б-драп       В-хлопок

12. Як звали дівчину, яка гарячою юшкою обпекла руку:

А-Бетсі    Б-Мері    В-Ассоль

13.Кого шукав Грей, коли вперше побачив Ассоль:

А-матір     Б-Ассоль    В-Летіку

14.Як називався корабель, який придбав Грей:

А- «Секрет»     Б-«Таємниця»    В- «Загадка»

15. Яку посаду на кораблі обіймав батько Ассоль:

А-капітан    Б-матрос   В-юнга

16. На якому кораблі служив Лонгрен:

А- «Секрет»   Б- «Оріон»    В- «Казка»

17. Якою справою Лонгрен заробляв собі на життя:

А-різьблення з дерева   Б-ліпка з пластилину    В-чеканка по металу

18.Скільки років було Хіну Меннерсу, коли з його батьком стався «нещасний випадок» :

А-21    Б-15     В-12

19. Де проживали Ассоль і Лонгрен:

А-у Каперні    Б-у Києві    В-в Криму

20. На діжці з яким напоєм було написано: «Мене вип’є Грей, коли буде в раю»:

А-пиво     Б-віскі    В-вино.

Логічний  диктант

за  змістом  повісті  О. Гріна   «Пурпурові  вітрила»

Описати  епізод, пов язаний  з  наведеною  цитатою:

 

  1.   «…хіба  вони  вміють  любити? Любити  треба  вміти, а  на  це  вони  якраз  і  не  здатні»? ( моряк  Лонгрен  характеризує  людей  Каперни)
  2.   «Полум’ яна  весела  барва  так  яскраво  палахкотіла  в  її  руці, ніби  вона  тримала  вогонь» ( під  час  подорожі  до  міста  Ассоль  виявила  в  кошику  з  іграшками   крихітну  гоночну  яхту  з  пурпуровими  вітрилами)
  3.   « Клянуся  Гріммами, Езопом  і  Андерсеном… Це  щось  особливе» ( мандрівник  Егль  здивувавя  несподіваній  зустрічі  з  чарівною  дівчинкою)
  4.   « Не  знаю, скільки  мине  років, - тільки  в  Каперні  розцвіте  одна  казка, і  пам’ятатимуть  її  довго» ( розповідь  Егля  про  зустріч  Ассоль  з  принцем)
  5.   « Я  не  можу  допустити, щоб  на  моїх  очах  з  рук  стирчали  цвяхи  й  текла  кров. Мені  це  не  подобається» ( епізод  про  те, як  маленький  Артур  Грей  вийняв  цвяхи  із  закривавлених  рук  Христа  на  розп’ятті  і  замазав  їх  блакитною  фарбою)
  6.   « Мене  вип’є   Грей, коли  буде  в  раю» ( напис  на  старовинній  діжці   родини.  Епізод, який  свідчить  про  сміливість   та  рішучість  Артура)
  7.   «Враження  було  нівроку, але  слабкість  від  сильного  болю  змусила  його  похитнутися» ( випробовування  свого  характеру, Грей  облив  себе  супом  з  бараниною; історія  з  Бетсі)
  8.   «Вона  стала  для  нього  тим  потрібним  словом  у  бесіді  душі  з  життям,  без  якого  важко  зрозуміти  себе» ( картина  у  бібліотеці, під  впливом  враження  від  якої  Грей  захотів  стати  капітаном) 
  9.   « Одного  разу  капітан  Гоп, побачивши, як  його  підопічний  вправно  в’яже  на  рею  вітрило, сказав  собі: « Ти  переміг, шельмо»

( як витривало   Артур  опановував  морську  науку)

  1. «Грей  любив  картини  без  пояснень  і  підписів» ( капітан  уперше  побачив  Ассоль  і  покохав  її )
  2. «Ти, певне, коли  насипаєш  вугілля  в  кошик, гадаєш, що  він  зацвіте» ( вугляр  із  трактиру  став  на  захист  Ассоль, розповідаючи  Грею  про  красу  душі  дівчини)
  3. « Цього  разу  йому  пощастило  дістатися  майже  до  руки  дівчини, яка  тримала  ріжечок  сторінки; тут  він  застиг  на  слові  «дивись»…

( Ассоль, яка  читала  книгу, по  сторінках  якої  ліз  жучок, підняла  голову  і  побачила  корабель  з  пурпуровими  вітрилами)

 

Диктант – деталь

Які  твори з  розділу  « Дружба  і  кохання» пригадуєте, коли  читаєте  ці  слова:

Зелені  свята ( «Пісня  пісень»);  Царське  Село («19 жовтня»);  пурпурові  вітрила («Пурпурові  вітрила»);  рожевий  квіт ( « Моя  любов – рожевий  квіт..»;  листи  з  фронту ( «Чуєш…Ти  чекай  мене…»);  Каперна(«Пурпурові  вітрила»); повні  кишені  горіхів ( «Пісня  пісень»);  «Поета  дім  опальний» («19 жовтня»);  величезна  картина  в  бібліотеці («Пурпурові  вітрила»;  «чудовий  май» ( «Коли  настав  чудовий  май..»); Егль («Пурпурові  вітрила»); переддень  Пасхи ( «Пісня  пісень») ;  берега  Неви («19 жовтня»); гарячий  суп  з  баранини («Пурпурові  вітрила»);  багряне  убрання  лісу («19 жовтня»); промениста  каблучка («Пурпурові  вітрила»);  Суламіф ( «Пісня  пісень»);  «Він  раб  чуток, підозрень  і  страстей…»(«19 жовтня»); одеколон  «Роза – мімоза» («Пурпурові  вітрила»);  політ  героя  над  океаном ( «Пісня  пісень»); «Секрет» («Пурпурові  вітрила»); «зачарована  принцеса»

( «Пісня  пісень»); цвяхи  з  рук  Христа, замазані  блакитною  фарбою (« Пурпурові  вітрила»); «Стріли  її –стріли вогняні» ( «Пісня  пісень»). 

 

Диктант  « Цікаві  подробиці»

( за  змістом  розділу  «Дружба  і  кохання)

  1.   У  якому  місті   розташований  музей, кімнати  якого  стилізовані  під  каюти  вітрильника? Творчості  якого  письменника  він присвячений ?  ( місто  Феодосія, музей

О. Гріна )

  1.   Який  біографічний  факт  ліг  в  основу  створення   поезії  Г. Гейне  «Коли  настав  чудовий  май…» ( нерозділене  почуття  кохання  до  кузини  Амалії)
  2.   Де  заходяться  міста  Гель – Г’ю, Лісс, Зурбаган?

( вигадані  міста  творів  О. Гріна)

  1.   На  чому   Шолом – Алейхем   міг  записувати  рядки  своїх  майбутніх  творів, коли  приходило  натхнення? ( на  днищі  бочки, у  трамваї, на  таці  для  самовара)
  2.   « Я  стою, неначе   у  квітах  і  хвилях, а над  головою  пташина  зграя. Якщо  є  зараз  по – справжньому  щаслива  людина, то  це  я». Кому  належать  ці  слова? ( О. Гріну)
  3.   Назвіть  прізвища  трьох  найкращих  ліцейських  друзів

 О. С. Пушкіна, які  присвятили  своє  життя  поезії?

( А. Дельвіг, В. Кюхельбекер, І. Пущин)

Які  біографічні  факти  відобразилися  у  вірші  Р. Бернса  « Моя  любов – рожевий  квіт»? ( батько  майбутньої  дружини  поета  довго  не  давав  згоди  на  шлюб, тому  закохані  зм

  1.   ушені  були  одружитися  таємно)
  2.   Які  міста  України  відвідав  О. С. Пушкін  під  час  південного  вигнання? ( Київ, Чернігів, Катеринослав

 ( нині Дніпро), Одесу)

  1.   Кому  належала  ініціатива  створення  Царськосельського  ліцею? ( державному  діячу   М. Сперанському)
  2.   Який  композитор  поклав  на    музику   сорок  чотири  вірші  Г. Гейне? ( Роберт  Шуман)
  3.  Як  звучить  імя  народного  артиста  України, який  за  неперевершену  гру  в спектаклі  « Тевє – Тевель» ( за  мотивами  творів  Шолом – Алейхема) здобув  титул  «Жива  легенда») ?( Богдан  Ступка)

 

Розділ 4  Вірші про кохання (до сторінок 181 – 188)

Літературний диктант «Продовж речення»

  1.   Автор вірша «Моя любов – рожевий квіт...» - (Роберт Бернс)
  2.   Батьківщина поета – (Шотландія)
  3.   Сам Бернс сприймав кохання як надзвичайно важливе джерело натхнення: «Безперечно, існує безпосередній зв’язок між любов’ю, музикою і віршами, — стверджував митець. — Любов — це світлий дар ...(Природи.)
  4.   Поет  сказав про себе, що  ніколи не мав жодної думки чи схильності стати поетом, доки ...(не закохався.)
  5.   Поезію «Моя любов — рожевий квіт...», як і багато інших ліричних віршів, Берне присвятив...( дружині)
  6.   Автор вірша «Коли настав чудовий май...»(Р.Бернс)
  7.   Батьківщина Роберта Бернса (Німеччина)
  8.   Свою першу збірку Гейне назвав…( «Книга пісень»)
  9.   У кого запозичив назву збірки ?(Петрарка)
  10. Гейне оповідає історію своєї любові до...( кузини Амалії, доньки відомого банкіра)
  11. Насправді любов юного поета обернулася лише ...(болем), бо він страждає від ...(байдужості коханої).
  12. Композитори, які поклали на музику вірші Гейне- ...(Георгій Свиридов – 8 пісень, Ф.Шуберт, Ф.Мендельсон, Едвард Гріг)
  13. Для якого композитора Гейне був найулюбленішим поетом і він поклав на музику  44 вірші митця (Роберт Шуман)
  14. Автор вірша «Чуєш...Ти чекай мене» (К.Симонов)
  15. Батьківщина Симонова (Росія)
  16. Справжнє ім’я —...( Кирило)
  17. Вірш «Чуєш... Ти чекай мене...» військовий кореспондент Симонов написав у липні ...(1941 р., на фронті.)
  18.  Поезію було присвячено кінозірці ...(Валентині Сєровій, яку Костянтин Михайлович кохав усе життя.)
  19. Визначте асоціації з віршами, зробіть висновки.

• Р. Бернс «Любов» (взаємність, весна, щирість, задушевність).

• Г. Гейне «Коли настав чудовий май...» (страждання, нерівність, сила почуттів).

• К. М. Симонов «Жди мене...» (вірність, молитва, порятунок; різні аспекти такого багатогранного почуття, як кохання).

Підсумкові запитання і завдання

1. Як перекладається псевдонім Шолом-Алейхем?

2. Назвіть псевдонім і справжнє прізвище автора повісті «Пурпурові вітрила».

3. Хто із зарубіжних поетів писав вірші про дружбу й кохання?

4. Назвіть головних героїв повісті «Пісня пісень».

5. Назвіть головних героїв повісті «Пурпурові вітрила».

6. Які спогади Пушкіна покладено в основу вірша «19 жовтня» (1825)?

7. Про які дива Шимек розповідав Бузі в повісті «Пісня пісень»?

8. Яке диво пообіцяв чарівник дівчинці Ассоль у повісті «Пурпурові вітрила»?

9. Звідки Шолом-Алейхем запозичив назву свого твору «Пісня пісень»?

10. Що символізують пурпурові вітрила в однойменному творі О. Гріна?

Теми творів

1. «Чудо кохання в поезії: слідами віршів Р. Бернса, Г. Гейне та К. Симонова».

2. «Поетичний світ Шимека й Бузі в повісті Шолом-Алейхема «Пісня пісень»».

3. «Чарівна сила мрії (За повістю «Пурпурові вітрила» О. Гріна)».

4. Чи мають щось спільне образи закоханих у творах «Альпійська балада» В. Бикова та «Пурпурові вітрила» О. Гріна?

Тестові завдання

     1. О. С. Пушкін свій вірш «19 октября» присвятив:

а) осінній природі;

б) друзям-ліцеїстам;

в) дню народження свого знайомого.

      2. Що цінував О. С. Пушкін у дружбі?

а) щирість, відвертість, чесність;

б) зверхність, вимогливість;

в) матеріальну зацікавленість.

     3.Що стверджує повість О. Гріна «Пурпурові вітрила»?

     а) віру в краще майбутнє;

     б) віру в силу надії та справжнього кохання;

     в) віру в перемогу.

    4. Роберт Бернс – поет:

а) Шотландії;

б) Франції;

в) Чехії.

    5. Що дуже полюбляв О. Грін?

а) вирощувати свійських тварин;

б) подорожувати;

в) доглядати за плодоносним садом.

    6. Якій темі найчастіше віддавав перевагу у своїх віршах Г. Гейне?

а) патріотичній;

б) темі кохання;

в) місце поета і поезії в суспільстві.

7. О. Пушкін навчався в:
а) Одесі в університеті;
б) Царському Селі в ліцеї;
в) Петербурзі в гімназії.
8. Вірш «19 жовтня 1825 року» починається описом:
а) весняного пейзажу;
б) літнього пейзажу;
в) осіннього пейзажу.
9. Дитячі роки Шолом-Алейхема пройшли в українських містечках:
а) Переяславі та Воронкові;
б) Переяславі та Білій Церкві ;
в) Переяславі та Полтаві.
10. У повісті О. Гріна «Пурпурові вітрила» поєднуються:
а) реальне й фантастичне;
б) фантастичне й історичне;
в) казкове й наукове .
11. Ассоль жила в:
а) Одесі;
б) Каперні;
в) Феодосії.
12. Вірш «Жди мене» К. Симонов присвятив:
а) матері;
б) сестрі;
в) дружині.

 

 

 Контрольна робота за творчістю О. С. Пушкіна, Шолом-Алейхема, Олександра Гріна та творами авторів віршів про кохання

( З посібника В.В.Паращич «Мій конспект»)

 

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1. Під час зустрічі випускників ліцею 19 жовтня 1825 року Пушкін був:

а) у ліцеї; б) у засланні;

в) на морі; г) у кругосвітній подорожі

2. Шимек утратив своє перше кохання через:

а) гордість; б) складні життєві обставини;

в) нерішучість; г) заздрість подруг Бузі.

3. Майбутню долю Ассоль напророкували:

а) Егль, збирач фольклору; б) циганка-ворожка;

в) батько; г) старий вугляр Філіп.

4. На селі до Лонгрена та його дочки ставилися:

а) з повагою за працьовитість;

б) боялися, вважали, що вони пов’язані з нечистою силою;

в) зневажали через відлюдькуватість;

г) любили за добру та веселу вдачу

5. У вірші Г. Гейне «Коли настав чудовий май...» ідеться про кохання:

а) нерозділене; б) трагічне;

в) взаємне, щасливе; г) таємне

6. Першим відвідати О. С. Пушкіна в Михайлівському приїхав:

а) Пущин; б) Кюхельбекер;

в) Горчаков; г) Дельвіг.

7. Найрадіснішим святом для Шимека та Бузі було:

а) Різдво; б) Пасха;

в) спас; г) вознесіння

8. Капітан Грей був сином:

а) багатих і знатних батьків;

б) бідного рибалки;

в) потомственого моряка;

г) Лонгрена.

9. Капітан Грей залишив сплячій Ассоль на знак дива:

а) кулон;

б) шовкову хустку;

в) перстень;

г) прекрасні шкіряні черевички

10. Вірш К. М. Симонова «Жди мене...» написаний:

а) під час Першої світової війни;

б) у давні часи лицарства;

в) у мирний час;

г) під час другої світової війни

 

Ключ: 1 — б); 2 — в); 3 — а); 4 — в); 5 — а) . 6 — а); 7 — б); 8 — а); 9 — в); 10 — г).

11. Продовжте речення.

«Феєрія — це...»

12. Продовжте речення .

«Повість Шолома-Алейхема «Пісня над піснями» — це твір про...»

 

Достатній рівень (2 бали)

 

  1.                      Розкажіть про День Ліцею та його роль у становленні Пушкіна як поета, про друзів письменника

Або

  1.                      Змалюйте образ автора у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року».

 

Високий рівень (4 бали)

 

Виконайте одне із завдань.

а) Зробіть порівняльну характеристику Шимека з повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями» і Грея з твору олександра Гріна «Пурпурові вітрила», визначте схожість та відмінність цих героїв.

б) Продовжте історію Ассоль та Грея, враховуючи особливості їхніх характерів, різні рівень освіти, виховання, соціальні статуси

в) Зробіть порівняльну характеристику Ассоль з повісті Олександра Гріна «Пурпурові вітрила» і Бузі з твору Шолом-Алейхема «Пісня пісень», визначте схожість та відмінність героїнь.

г) Продовжте історію Шимека та Бузі, враховуючи особливості їхнього характеру, причину розлучення

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Саєнко Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
20 січня 2019
Переглядів
21498
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку