Чарльз Діккенс – англійський письменник. Гуманістичний зміст повісті «Різдвяна пісня у прозі». Особливості композиції.

Про матеріал
розкрити гуманістичний пафос творчості Діккенса; ознайомити учнів з біографією письменника; розвиваюча: розвивати навички аналізу художнього твору, логічне мислення, спостережливість; уміння висловлювати свої думки
Перегляд файлу

                                                         Березюк Людмила Василівна,

                                                         вчитель української мови та літератури,  

                                                         зарубіжної літератури

                                                         Родниківської загальноосвітньої школи 

                                                         І-ІІІ ступенів ім. Т. Г. Шевченка                  

                                                         Уманського району Черкаської області

Тема. Чарльз Діккенс – англійський письменник. Гуманістичний зміст    повісті « Різдвяна пісня у прозі». Особливості композиції.

Мета: навчальна: розкрити гуманістичний пафос творчості Діккенса;   

          ознайомити учнів з біографією письменника;

          розвиваюча: розвивати навички аналізу художнього твору, логічне  мислення, спостережливість; уміння висловлювати свої думки;

          виховна: виховувати повагу до людей, до традицій і звичаїв різних народів, на прикладі письменника та його героя поставити проблему необхідності самовдосконалення. 

Обладнання: портрет письменника, виставка його книг, відео, презентації.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання. (Слайд 1)

Сядьте, діти, посміхніться,

Сядьте рівно, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю!

2. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 2)

1. Бесіда з учнями.

    -  Діти, які свята ви любите?

    -  А які улюблені свята вашої родини?

    -  Як святкують Різдво у вашій сім’ ї?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. (Слайд 3)

  • Сьогодні на уроці ми переглянемо життєвий і творчий шлях Ч. Діккенса, познайомимося з історією написання повісті «Різдвяна пісня у прозі», визначимо композиційні елементи твору.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Перегляд презентації «Найбільший оптиміст століття»

2. Гра «Хто швидше?» (скласти план за переглядом )

1. Англійський письменник.

2. Батьки Ч. Діккенса.

3. Важке дитинство.

4. Навчання.

5. Робота клерком.

6. Захоплення театром.

7. Діккенс – репортер.

8. Творча спадщина.

9. Останні роки життя.

3. Повідомлення учнів. ( Цікаві факти біографії) (Слайд 5)

4. Словникова робота (Слайд 6)

Клерк – писар, службовець, виконує письмові роботи.

Аматор – непрофесіонал, любитель.

Репортер – особа, що добуває і доставляє в газету, телеканал відомості.

Повість – прозовий твір, за обсягом більший, ніж оповідання, у якому зображено низку подій із життя головного героя, а також детально змальовано другорядних персонажів.

Гуманізм – чуйне ставлення до людини.

5. Перегляд фільму «Різдвяна пісня у прозі»

6. Історія створення повісті «Різдвяна пісня у прозі»

  • Бліц – опитування.

   - Чи можете ви назвати головного героя твору?

   - Що відомо про Скруджа?

   - Якого свята не любить герой ?

   - Хто з’являється до нього вночі?

   - Яка мета цього візиту?

   - Про що попередив Марлі?

6. Робота з підручником ( коментоване читання уривків із твору)

7. Паспорт твору. 

Тема – зображення моральної руйнації людини, яка прагнула збагачення.

Ідея – згубний вплив на людину бажання розбагатіти, уславлення щирих, милосердних, здатних на співчуття людей.

Жанр – повість.

Композиція.

Експозиція – розповідь про Скруджа та його контору.

Зав’язка – поява душі Марлі, яка хоче врятувати героя.

Розвиток дії – подорож Скруджа різдвяної ночі з Духами Минулого, Теперішнього та Майбутнього.

Кульмінація – Скрудж, сповнений відчаю, біля власної могили.

Розв’язка – переродження Скруджа.

Герої – Скудж, його сестра Фен та племінник, привид Марлей, Духи.

V. Підведення підсумків уроку.

  - Які асоціації викликав у вас твір « Різдвяна пісня у прозі» ?

VI. Релаксація. Заспіваймо різдвяну пісню.

VII. Оцінювання.

VIII. Домашнє завдання.

1.  Завдання для I групи ( Повідомлення про Англію).

      Завдання для II групи (Вірші про Різдво).

2.  Переказувати про подорож Скруджа з Духами.

Використані джерела:

https://www.youtube.com/watch?v=r6ULo3__uLI

https://www.youtube.com/watch?v=lbT2vgpjrhs

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку