Числівник. Тренувальні вправи

Про матеріал
Учень (учениця): Знаннєва складова знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні; пояснює вживання числівників на позначення дат і часу. Діяльнісна складова визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні; знаходить числівники в реченнях і тексті. утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників; поєднує правильно числівники з іменниками; пояснює відмінювання та правопис числівників правилами; помічає й виправляє помилки в написанні числівників. Ціннісна складова усвідомлює роль числівників у досягненні точності й виразності мовлення; робить висновки про необхідність застосування математичних знань у реальному житті, уміння працювати із числовою інформацією, доцільно й правильно вживаючи числівники.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Числівник. Тренувальні вправи

Номер слайду 2

1. Числівник є в реченніА Тричі крига замерзала, тричі розтавала. Б Козацький полк ділився на сотні. В На репетицію прийшло п’ятеро хлопців. Г Раптово вдарив двадцятиградусний мороз.2. Числівник є в реченніА Лінивий двічі ходить, скупий двічі платить. Б Майнули в повітрі десятки крил – і голубина зграя знялась у блакить. В Дуб уже ріс кількадесят років. Г Стокілометрову відстань подолали дуже швидко.3. Числівниками є всі слова рядка А три, третій, третина, троє Б десять, десяток, десятеро, десята В два, двійко, двоє, обидва Г семеро, сімка, сьомий, сім Д четверо, чотири, чверть, четверті

Номер слайду 3

Прочитайте текст, знайдіть числівники, визначте їх розряд за значенням, будовою. Соціологи для простоти подали модель нашої планети у вигляді поселення, де живе сто чоловік, при цьому зберегли всі співвідношення між групами людей. Вийшло, що в поселенні Земля живуть п’ятдесят сім азіатів, двадцять один європеєць, чотирнадцятеро північних і південних американців та восьмеро африканців. З них – п’ятдесят дві жінки і сорок вісім чоловіків. Білі становлять одну третю всього населення, решта – дві третіх – інших кольорів. Шестеро зі ста володіють більше одної другої зі всіх багатств поселення і всі шестеро – янкі. Їжу в холодильникові, одяг і дах над головою має лише одна четверта від усіх жителів, а вищу освіту має тільки один, і має комп’ютер. Читати уміє кожен третій, а банківський рахунок мають лише семеро.

Номер слайду 4

Розкриваючи дужки, запишіть словосполучення Півтора (зошит), два (раз), чотири (оберемок), півтори (зміна), півтора (день), три (місяць), три (рядно), два (училище), два (острів), перед першим (грудень), два з половиною (яблуко), три (цап), чотири п’ятих (дерево), три (стілець), три з половиною (ящик), дванадцять (комп’ютер), три (місяць), чотири з половиною (урок), два (кролик), шість (кролик), три четвертих (апельсин), дві п’яті (метр), два з половиною (кілограм), сорок з половиною (процент), п’ять десятих (відсоток), півтора (місяць), півтора (рік), двадцять чотири (трактор), чотири (планшет), три (сантиметр), два (коктейль), чотири (учень), одна (слива), одне (вікно), сорок п’ять (картина), два (кілометр), шість (автобус), три (ананас), вісім (ожина), п’ять (удав), два (килим), півтора (пиріг), десять (острів), четвертий (светр), п’ятнадцяте (квітень), вісім (лящ), сім (стебло), три (колесо), два (смайлик), дев’ять (колір), чотири (будинок).

Номер слайду 5

Відредагуйте речення. Поясніть допущені в них помилки. 1. Двадцять четверо учнів отримали відмінні оцінки. 2. Четверо машин стояло на зупинці. 3. Троє приятельок гаряче обговорювали останню серію кінофільму. 4. Микола приніс двоє відер води. 5. У класі знаходиться двадцять три дівчат. 6. Я купив троє книжок. 7. На початку двадцяте століття з’явився український переклад Біблії. 8. Вони пробігли дві десятих кілометрів. 9. Три брата зустрілися після довгої розлуки.

Номер слайду 6

Відгадайте загадки. Підкресліть числівники як члени речення. 1. Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться. 2. Один ллє, другий п’є, третій підростає. 3. Батько тисячі синів має, кожному мисочку справляє. 4. Одного батька і однієї матері дитина, а нікому з них не син. 5. Зранку ходить на чотирьох, удень на двох, увечері на трьох. Довідка: людина; береги; дочка; дуб і жолуді; дощ, земля і трава.

Номер слайду 7

Запишіть усі можливі часові форми.1 - зустрінемось о 15.30; чекатиму до 19 год.; поїзд прибуває о 21.45; фільм закінчиться о 16.10;2 - 12.00, 15.25, 9.40, 6.30

Номер слайду 8

Відредагуйте записку хлопчика, яку він передав своєю сестричкою мамі. Мама! Я сьогодні буду піздніше – десь в вісім годин. Уроки в мене закончаця в час двадцять. Потом занятя в кружках – десь до пяти годин. На начало шостого у мене здибанка з братом Віталика. він обіцяв пренести мині на обмєн шіснадцять нових вкладишів. Якраз після цього я вспіну попасти на автобус що відправляєця в сім двадцять. Пока!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
5916
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку