Контрольна робота Орфографія І варіант 10 клас
1. Виділена буква позначає той самий звук у всіх словах рядка
А фужер, левкой, марафон, симфонія
Б пишеться, тюлень, стіл, тьмяний
В хибний, хвалько, схопити, мох
Г просьба, сім’я, прихильність, сяйво
Д колесо, мокрий, вокзал, скупість
2. Літеру «у» на місці всіх пропусків треба писати в рядку
А ...війшли до хати, переконана ... цьому
Б ... свободу віримо, прочитала ... афіші
В зайшла ..ранці, пішли ... світлицю
Г була ... Сваляві, дивився … віконечко
Д приходила ... формі, квіти ... руках
3 Доберіть антоніми до поданих фразеологізмів.
Фразеологізм Антонім
1 гріти чуба А не показувати очей
2 водити за ніс Б бити байдики
3 витикати носа В стояти біля керма
4 виводити з рівноваги Г давати спокій
Д розкривати карти
4..Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.
Фразеологізм Значення
1 неопалима купина А невеликий, посильний вклад
2 земля обітована Б вершина творчості
3 лепта вдовиці В місце заповітної мрії
4 наріжний камінь Г те, що живе вічно
Д основа, базис
5. Літеру «е» на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А б...регти, восьм...ро, шел…ст, п...ріжок
Б з...леніти, виш...нька, к...шеньковий, ч...рнетка
В мавп...ня, книж...чка, вел...тень, тр...вожний
Г шерш...нь, визволит...ль, м...гдаль, в...селощі
Д ріднес...нький, жод...н, кис...нь, с...зонний
6. Помилку в написанні слова допущено в рядку
А компостний, тоскно, серцевий
Б тижневий, зап’ястний, швидкісний
В туристський, доблесний, у пустці
Г аванпостний, проїздний, злісний
Д форпостний, агентство, обласний
7. Спрощення в групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка
А водоочис..ний, свис..нути, перс..ні, корис..ливий
Б захис..ник, студен..ський, корис..но, облас..ний
В пристрас..ний, щас..ливий, шіс..надцять, об’їз..ний
Г зліс..ний, аген..ство, особистіс..ний, перехрес..ний
Д капос..ний, контрас..ний, доблес..ний, тиж..невик
8. М'який знак на місці пропуску НЕ пишеться в усіх словах рядка
А дівчин...ці, порад..те, сіл...лю
Б кур...йозний, соломин..ці, тон..ший
В батал...йон, сяд...те, ремін…чик
Г куз..ня, смієш...ся, голубон...ці
Д велетен..ський, Галин...ці, посун...ся
9. М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А малесен…кий, по-угорс...кому, базікаєш…
Б п'ятнадцят…ох, лан…цюг, сіл…с…кий
В радіст…, нен...чин, розливаєт…ся
Г л...лється, їдал...ня, волинс…кий
Д близ…ко, болгарс…кий, нян...ці
10. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А черв...ячок, в…юнкий, р...юмсати
Б без...іменний, п...єса, з...єднаний
В міл…ярд, жнив...яний, пред...явник
Г пір...їнка, трав...янистий, зів...яти
11. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А рел...єф між гір...я
Б з...їсти арф...ярка
В присв...ятити сім...ї
Г сер...йозний об...єкт
Д люб...язна конс...єржка
12. Без апострофа треба писати всі слова в рядку
А верб...я, кур...йозний, тьм...яний
Б моркв…яний, розз...явити, цв...яшок
В дзв...якнути, ін...єкція, різдв...яний
Г дво...ярусний, різьб…яр, Лук...янович
Д духм...яний, присв…ята, прим...ятий
13. Префікс з- треба писати в усіх словах рядка
А …ціпити, ...палити, …чинити
Б ...хопити, ...цідити, …чистити
В …садити, ...чепити, ...варити
Г ...сувати, ...пиляти, …чесати
14. Літеру «е» на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка
А пр...людія, пр...краса, пр...зирливий
Б пр...зидія, пр...зентація, пр…брати
В пр...стиж, пр...парат, пр...м’єрний
Г пр...тензія, пр...вілей, пр….мудрий
Д пр...рогатива, пр...стол, пр....горнути
15. Усі слова написані правильно в рядку, крім
А викладацький, молотьба, вогкість
Б карпатський, дорожчати, робітництво
В криворізький, об'їжджати, французький
Г інтелігентський, сонячний, натхнення
Д тюркський, свідотство, соняшник
16. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово)
Надвечірнє сонце, (1) вихопивишсь із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2) навколо (З) яких літо (4) щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
А займенник
Б дієприслівник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
17. Відредагувати подані словосполучення.
Багаточисельні відвідувачі, більша половина, бути на виду, був і залишається, відігравати значення, горять щоки, грецькиий горіх, іде підготовка, кидатися в очі, замовити кілька блюд.
18. Списати речення, розставити розділові знаки, виконати синтаксично-морфологічний розбір.
Багато струмків народжується тут високо на горах де росами опадають тумани й де хмари часто сіють дощі.
19. Написати твір-роздум.
Виховуючи або підтримуючи людину, яка допустила серйозну помилку, часто кажуть: забудь про все, не переймайся, депресія ще нікому не допомагала. Почни життя з чистого аркуша… Чи можна забувати свої помилки чи помилки в історії свого народу?