Тема: Числові рівності й нерівності. Різницеве порівняння. Многокутник та його елементи.
Формування предметних компетентностей: продовжувати формування в учнів основ математичних знань, фактів, способів дій, співпрацювати з іншими учнями; формувати вміння аналізувати, виділяти істотне, головне і взаємозалежність між даними величинами, оцінювати інформацію та використовувати її в практичних ситуаціях, критично мислити; продовжити навчання працювати самостійно й у групі.
Формування ключових компетентностей: формувати уміння застосовувати логіко-математичне мислення для вирішення проблем у повсякденному житті; формувати здатність застосовувати вміння математично обґрунтовувати, розуміти математичні докази і спілкуватися математичною мовою та використовувати відповідні засоби, зокрема статистичні дані та графіки; сприяти формуванню здатності і бажання застосовувати логічне та просторове мислення, а також презентації (формули, моделі, конструкції, графіки, діаграми).
Очікувані результати: учні вміють упорядковувати та узагальнювати ознаки об’єктів навколишнього світу за однією або декількома ознаками; визначають істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів; встановлюють взаємозв’язки між арифметичними діями; учні лічать у межах 100; визначають знайомі геометричні фігури на предметах навколишнього середовища; вміють знаходити значення числового виразу; використовують різні мірки для вимірювання величин; обґрунтовують вибір дій для розв’язання проблемної ситуації.
Обладнання: фізкультхвилинка, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка д/з
2. Обчисли кругові вирази усно (завдання 27, с. 9)
3. Хвилинка каліграфії . Пишуть цифри від 11 до 19.
III. Повідомлення теми уроку
— Сьогодні на уроці ми згадаємо прийоми усного додавання і віднімання у межах 100, поговоримо про многокутник та його елементи, продовжимо роботу над задачами.
IV. Робота над темою уроку
1. Підготовча робота (с. 9, завдання 28)
3. Порівняння виразів (с. 9, завдання 29)
— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?
Фізкультхвилинка
V. Розвиток математичних знань
1. Усне розв’язування задачі (с. 9, завдання 30)
— Скільки літер налічувалося в азбуці Кирила і Мефодія понад тисячу
років тому?
— Скільки літер у сучасній абетці?
— На скільки літер менше в сучасній абетці, ніж в азбуці Кирила і Мефодія?
2. Усне розв’язування задачі (с. 9, завдання 29)
— Скільки років живе мавпа?
— Скільки років живе верблюд?
— На скільки років довше за верблюда може прожити мавпа?
— Як дізналися?
3. Робота над задачею (с. 10, завдання 31)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
Летіло — 35 качок
На озері — 12 кач. і 27 кач.
на ? >
— Чи можемо відразу порівняти кількість качок на озері з кількістю качок,
що полетіли далі?
— Чому?
— Як дізнатися, скільки гусей стало на озері, на якому вже плавало 27 качок?
— Тепер ми можемо дати відповідь на головне запитання задачі?
— Якою дією?
— Розв’язання запишіть самостійно.
— Прочитайте відповідь. (На 4 качки більше стало на озері, ніж тих, які
полетіли далі.)
4. Робота з геометричним матеріалом (С. 10, завдання 32)
VI. Підсумок уроку
— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше за друге?
- Що таке многокутник?
VII. Домашнє завдання
С. 10, завдання 34; 35