17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Чисте довкілля - здоровя!

Про матеріал

Тема: Добро починається з тебе! (за повістю Чарлза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» )

Мета: розкрити гуманістичний пафос твору Діккенса, ідейний зміст «Різдвяної пісні…»; розвивати навички аналізу тексту, творчу уяву; формувати в учнів гуманістичні якості: добро, людяність, милосердя, співчуття,щедрість; виховувати почуття доброти і людяності, прагнення до самовдосконалення.

розкрити авторську ідею всепрощення, християнської любові до ближнього.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Добро починається з тебе!

(конспект уроку у 6 класі по зарубіжній літературі за повістю Чарлза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)

 

Вчитель

Тимофєєва О.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Добро починається з тебе! (за повістю Чарлза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» )

Мета: розкрити гуманістичний пафос твору Діккенса,  ідейний зміст «Різдвяної пісні…»; розвивати навички аналізу тексту, творчу уяву; формувати в учнів гуманістичні якості: добро, людяність, милосердя, співчуття,щедрість; виховувати почуття доброти і людяності, прагнення до самовдосконалення.

розкрити авторську ідею всепрощення, християнської любові до ближнього.

Епіграф: «Май душу, май серце, і будеш людиною на всі часи».

                                                                       Чарлз Діккенс

Обладнання: ілюстрації до твору, уривки з мультфільмів,  ланцюг недоліків, аудіозапис..

Міжпредметні зв`язки:

музика, народознавство, театральне мистецтво, мультиплікація.

Формування життєвих компетентностей:

Громадянська компетентність: ознайомлення з народними традиціями Різдва на Україні, виховання активного, свідомого громадянина держави.

Пізнавальна: учні докладніше дізнаються про святкування Різдва на Україні.

Комунікативна: бесіди, відповіді на проблемні запитання.

Інформативна: виконання випереджального  домашнього завдання.

Полікультурна: мандрівка Англією в часі та просторі.

Самоосвіти та саморозвитку: пошук цікавої інформації про Різдво.

Соціальна: обговорення, толерантне ставлення до співбесідника, розуміння твору з огляду на власне життя, власне бачення рішення спірних питань.

Продуктивна: перегляд уривків кіно, використання в житті набутих знань і умінь.

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Декламація під звуки різдвяної пісні вірша учнем.

 

Бувають дні як одкровення Боже –

Благословення зоряних небес -

Коли на себе справжніх ми є схожі.

І в нас Ісус воістину воскрес.

 Коли світліють скривлені обличчя,

Збагнувши суть духовного буття,

І хочеться подумати про вічність,

А не про тлінь короткого життя.

У дні такі Завіт прадавній з Богом

У серці, що відкрилось, ожива…

І ми  в собі народжуємось знову

Під знаком світлоносного Різдва!

 

2. Слово вчителя

Різдвяні дні - це світлі дні торжества добра, радості. Відомий англійський письменник Чарлз Діккенс так писав про ці свята: «Це радісні дні - дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди,  вільно розкривають одне одному серця і бачать у своїх ближніх,- навіть у тих,хто не має ні грошей, ні долі,- таких самих людей, як вони  самі». А відбувається це тому, що душі людей світлішають під впливом сяйва Різдвяної зірки, під впливом дивного народження нашого Спасителя - Ісуса Христа. Основними символами Різдва є зірка, що сповістила про народження спасителя, вогник, що символізує Світло, дзвоник, що нагадує про церковні дзвінниці, та гостролист (ялинка у східних слов’ян), який вважається символом одвічного життя,  колючок  якого боїться нечиста сила  

     Письменник сприймав Різдво як свято домашнього вогнища, любив традиційні ритуали цих свят — веселі ігри і танці після вечері з обов'язковою індичкою і пудингом, подарунками та прикрашеними гостролистом кімнатами.

 

3. Бесіда з учнями

Діти, а що ж ви знаєте про це свято? Розкажіть, будь ласка.

 Розповіді учнів: Починається воно в січні святвечором. У Святий вечір люди завидна починають виходити на вулицю і дивитися на небо. Вважається поганою прикметою визирати в цей день з вікна. Християни шукають першу зірку, а знайшовши, приймаються радіти, вітати один одного зі святом, після чого поспішають повернутися додому до сімейного столу, щоб приступити до святкової трапези. Господиня подає 12 страв, бо в  Христа було 12 учнів -апостолів. Подають пісні страви, адже закінчується Різдвяний піст. За вечерею, яка починається молитвою, збирається уся сім’я. Свята вечеря - це не просто спільна вечеря всього роду, вона є символом домашнього вогнища, благополуччя, згуртованості.  Цього вечора діти йдуть чи їдуть на вечерю до батьків. Усі колядують, сповіщаючи радісну новину.

Але найважливішим атрибутом Різдва Христового у давнину було годування бідних, і насамперед сиріт. У давнину багато уваги приділяли тому, що Діві Марії та Іосифу, Святому Сімейству, не знайшлося місця у будинку. Без сумніву, що вони залишалися голодними, що їм було холодно цієї ночі та незатишно у печері для худоби. В пам'ять про це ми самі маємо створювати один одному затишні комфортні умови, і самі маємо нагодувати нужденних, щоб цієї ночі ніхто не був голодним.

Вчитель. Молодці, діти! Слід завжди пам’ятати традиції свого народу,  шанувати та продовжувати їх.

Вчитель. У різдвяні дні 1843 року Діккенс увійшов у будинки англійців. Він сів з ними біля святкового вогнища, спробував їхнього фаршированого індика, прикрашеного різдвяною гілкою.  Письменник,як і годиться святковому гостю, приніс подарунок – казку з привидами і духами –  «Різдвяну пісню у прозі», де відбуваються дива.

Отож, я запрошую усіх у подорож у просторі і часі разом із головним героєм повісті Ебенезером Скруджем.  Я хочу, щоб усі ви побачили і відчули, що на Різдво справді відбуваються дива.

Тема нашого сьогоднішнього уроку « Добро починається з тебе!»

Ми з вами в Лондоні. Наближається Святий вечір. Вулицями сновигають люди,  готуються до свята, а в конторі «Марлей і Скрудж» сидить людина,яка долає «свій життєвий шлях, цураючись усіх».                                                                             

Вчитель . Що ми вже  знаємо про Скруджа? Давайте спробуємо дати йому ЗОВНІШНЮ І ВНУТРІШНЮ характеристику.

Відповіді учнів з місця:

Учні (по черзі)

Зовнішня: - Це літня людина….. Обличчя … (старече), шкіра … (зморщена), ніс … (гачкуватий), голос… (крижаний скрипучий), серце … (кам’яне), душа … (холодна), характер… ( самотній, жадібний : навіть вугілля не дає клерку; ніколи не подасть бідному монетку)…….З родичами не спілкується, засуджує їх (племінник прийшов запросити його на святкову вечерю, Скрудж відмовився)….. На вулиці до нього ніколи  не звертались, щоб спитати дорогу………Навіть собаки - поводирі переводили на інший бік вулиці своїх сліпих господарів, щоб не зустрічатись зі Скруджем…Не мав власного дому, винаймав квартиру, в якій декілька років тому помер Марлей…Вдома його ніхто не чекає…

Бесіда. Як ви вважаєте, що корисного така людина може принести людям, місту, взагалі своїй державі?  (відповіді учнів)

Вчитель. Дійсно, зла, жадібна, корислива людина ніякої користі нікому принести не може…Тому він і сам був нещасливим.

(Продовження мандрівки)

І ось одного разу, коли Скрудж був вдома, він почув дивні звуки…До нього приходить дух його компаньйона Марлея, тягнучи за собою ланцюги – гріхи. Звертаємось до ланцюгів в кутку кабінету)

-Діти, як ви гадаєте,чому привид Марлея тягнув за собою ланцюги?

(Кожне кільце - грішне діло).

- А чому у нас також з‘явились такі ж ланцюги?

(бо кожна людина, навіть ще маленька, вже має в своєму характері, в поведінці те, що необхідно (і ще можливо) виправити. Наприклад: лінь, неправдиві розповіді, нехтування порадами…Бо є такі люди, що нехтують навіть заповідями Божими – не вбий, не вкради, не заздри, не чужолож…… (звертаємось до Заповідей над дошкою).

 

  • Перегляд відео – уривку із мультфільму «Різдвяна історія»

(привид  Марлея  повідомляє Скруджеві про прихід трьох духів з метою викорінення гріхів в душі Скруджа )

 

- Хто ж завітав першої ночі до Скруджа ? (дух минулих Різдвяних свят)

- Які ж почуття охопили Скруджа тоді?

(Почуття страху і муки)

Вчитель. Мабуть, саме тоді, в дитячому віці Скрудж  зненавидів Різдво

Звертаючись до другого духа, Скрудж промовив «Веди мене куди хочеш! Останньої ночі я ходив проти твоєї волі, і та наука багато чого мене навчила… коли ти хочеш учити мене,то я хочу скористатися з твоєї науки»

  • Розкажіть, куди повів Дух теперішнього Різдва Скруджа?

(цитата: Дух повів Скруджа вулицями міста, що святкувало Різдво. Невдовзі вони завітали в оселю Скруджевого писаря Боба Кретчита)

Вчитель. Що особливого ми можемо виділити в родині Кретчитів.

Учні: хоч вони живуть дуже бідно, навіть одяг по декілька разів перешивають і мають за честь одягти, хоч і завелику, але батькову сорочку, та  у них повна хата дітей – їх семеро, вони знайшли можливість приготувати Різдвяну страву – індичку, вони дружні та люблячі, вдячні за те, що мають .  У них в сім‘ї велике горе – хвора дитина… (с.97 – під картинкою цитата: - Тайні Тім сидів дуже близько від батька. Боб ніжно, ласкаво  тримав його худу ручку, немов боявся, щоб хто не одібрав його синочка від нього.

  • Духу! – сказав Скрудж так чуло, як він ніколи до цієї пори не говорив. – Скажи мені, чи буде жити Тайні Тім?
  • Я бачу порожнє місце в кутку біля каміна й старанно заховану цілою родиною самотню милицю. Якщо ці тіні не зміняться в прийдешності, то дитина помре…)

Вчитель . Яке ж відчуття заполонило душу Скруджа, коли він відвідував сім’ю Фреда?

(муки каяття і журби).

-За чиє здоров’я підніс тост Боб Кретчит?

(за здоров’я Скруджа).

Вчитель. Скрудж з духом завітали ще до Скруджевого племінника, де гості засуджували Скруджа - скнару, а в мові племінника чулося співчуття до нього і любов.

Вчитель. Третя подорож .  Яку назву має третя частина?

(Останній дух)

  •  Який третій дух завітав до Скруджа?

(Дух майбутнього Різдва)

- Де побували на цей раз Скрудж із духом?

(вони побували в будинку Скруджа, де побачили багато сторонніх людей , що стояли біля ліжка, на якому лежав мертвий Скрудж. Вони навіть про мертвого Скруджа говорили погано та порпались у його речах)

- Куди іще переніс дух Скружда?

(вони перенеслись в крамницю, де ділок продавав речі з ліжка Скруджа. Потім вони перенеслись в будинок писаря, де вся родина оплакувала смерть дитини. Останнім пунктом був цвинтар, вони зупинились біля могили і Скрудж на ній прочитав власне ім‘я)

ІІІ. Вивчення нової теми.

  1. Слово вчителя.

Вдома ви прочитали строфу 5 – «Закінчення»(випереджальне завдання)

  • Яку науку отримав Скрудж?

(Він переродився)

Вчитель. А що саме зрозумів Скрудж, які висновки він зробив, нам розкаже сам Скрудж. Він завітав сьогодні до нас, щоб поділитися своїми переживаннями і застерегти всіх від необдуманих вчинків.

2. Інсценізація: Скрудж в гостях у шестикласників.

Скрудж: Доброго дня вам, дітки, шановні вчителі! Я Скрудж, майже все життя я не любив свята…І  людей не любив…мені здавалось, що їм від мене потрібні лише мої гроші..Та проживши майже весь вік, я лише тепер зрозумів, що ті гроші мені нічого не принесли, крім холоду в душі, неповагу людей та самотність. Іще я зрозумів, що мінятись ніколи не пізно. Адже щастя, коли поруч є рідні люди, які чекають на твій прихід , котрим ти можеш допомогти …допомогти просто так! Я побачив у вас ланцюг і злякався: його негайно слід позбутися..не просто викинути, а проаналізувати і викорінити з себе все негативне. І я дуже радий, що в фіналі твору Чарлз Діккенс сказав про мене: «Скрудж став таким добрим другом, добрим господарем, доброю людиною, що навряд чи був другий такий у старому містечку Лондоні».

   3.Метод мозкової атаки:

Вчитель. Давайте вирішимо, що ми будемо робити з нашим ланцюгом..

 

Учні (по черзі): З лінню ми покінчимо, (зриває кільце з написами «Лінь»), я краще хочу бути принциповим, ,»Дратівливість» (активний), «Зарозумілість»(толерантний), «Довгий язик»(розсудливий), «Порушення даного слова»(ініціативний),  «Запальність і нестриманість»(охайний), «Упертість»,(товариський) «Жадібність» (ПАТРІОТ)…

  Бесіда. А ХТО Ж ТАКИЙ ПАТРІОТ? ЧИ МОЖЕМО МИ В ДИТЯЧОМУ ВІЦІ БУТИ ПАТРІОТАМИ?

Вчитель. Молодці, я була впевнена, що саме такі висновки ви зробите!

ІV. Підсумовуємо вивчене.

  1. Слово вчителя.

Духи обрали його - людину з кам’яним серцем, і воно ожило. Таким чином автор дає нам зрозуміти, що немає людини, яка б не змінилася.

Яким же став Скрудж?

(Добрим,людяним,милосердним,співчутливим,щедрим,радісним,щасливим,

навчився  любити).

  1. Подарунок для учнів.

Я приготувала вам невеличкий подаруночок – уривок з мультфільму «Просто так» (перегляд уривку)

Пам’ятайте завжди слова Чарльза Діккенса « Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи». І ще пам’ятайте , ЩО ДОБРО ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ, З КОЖНОГО, ХТО ЛЮБИТЬ І ПОВАЖАЄ СВОЮ ДЕРЖАВУ, СВІЙ НАРОД, СВОЮ РОДИНУ, СВОЮ ЗЕМЛЮ!

V. Домашнє завдання: Підготувати спільно з батьками невеличкий твір: Різдво – свято моєї родини!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поговоримо про недоліки в характері людини

Ідеальних людей не буває. У кожної людини є свої недоліки. Однак є такі недоліки, які нікому не заважають, а є такі, що можуть бути неприємні іншим. Наприклад, є люди, що проявляють брутальність стосовно інших. Спілкуючись із навколишніми, вони говорять різким, дратівливим тоном. У їхньому мовленні звичайно відчувається повчальний тон, звучить презирство або зарозумілість. Такі люди не вважають потрібним вислухати співрозмовника до кінця, перебивають його. А ще є друзі-приятелі, що не вміють зберігати секрети. Цим вони часто роблять боляче іншим: адже тобі, як близькій людині, довірили саме таємне, дороге, а ти розповів про це заради власного задоволення стороннім людям

Серйозним недоліком уважаю й невміння стримувати своя обіцянка, порушувати дане слово. Запальність і нестриманість теж не прикрашають людини. Розмовляє з тобою такий співрозмовник, розмахує руками, кричить, не слухає тебе, а чує тільки себе. З таким не захочеться довго спілкуватися

Мені не подобаються також люди, які вважають за необхідне говорити всю правду в очі, не з огляду на при цьому ні обставин, ні настрою співрозмовника. Упертість, облудність, жадібність – ці риси я теж уважаю невартими людини. Відомо, що вчинок породжує звичку, а звичка – характер. Тому потрібно займатися самовихованням, стежити за собою, уміти бачити свої недоліки, ставитися до себе об’єктивно, для того щоб зживати у своєму характері все погане й змінюватися до кращого – до кращого й для себе, і для навколишніх

 

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

 

 

Наука для серця

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку