Цікава економіка. Методичне забезпечення курсу за вибором

Про матеріал

Матеріал містить різноманітні дидактичні ігри, задачі та ситуації економічного змісту, які стануть в нагоді при вивченні курсу за вибором "Цікава економіка".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичне забезпечення занять з економіки в початкових класах. Наочний посібник

Номер слайду 2

Ігри

Номер слайду 3

Гра«Сімейний бюджет»Правила гри. Фішки виставляються на старт. По черзі, кидаючи кубик, гравці починають рух кожен своєю фішкою. Один з гравців є банкіром і стежить за видачею та отриманням грошей. На старті гравці вибирають картки «Робота». На зворотному боці картки наведена сума зарплати. Банкір видає гравцям суму грошей відповідно до їх зарплати. Дії в грі: «Зарплата» отримання грошей згідно з картками «Робота» і «Підробіток»«Сплатіть ...» необхідно повернути «банкіру» зазначену суму«Купите ...» необхідно повернути «банкіру» зазначену суму«Повідомлення» вибрати картку «Повідомлення» і діяти згідно вказівки на звороті картки«Підробіток» вибрати картку «Підробіток». На звороті карточки наведена зарплата підробітку. Якщо є підробіток, то на клітці «Зарплата» гравець отримує гроші і по картці «Робота», і по картці«Підробіток». Дозволяється мати не більше двох підробітків.«Звільнення» гравець здає «банкіру» картку «Робота». На клітці «Зарплата» отримує 800 руб. (допомога по безробіттю). Підробітку при цьому залишаються.«Нова робота» гравець бере нову картку «Робота». Якщо у гравця вже є «робота», то він може вибрати будь-яку нову або стару).«Робота» може бути тільки одна.«Лотерея» участь у лотереї за бажанням гравця. Гравець може як виграти, так і програти гроші. Гравці можуть брати один в одного в борг. У гравців є можливість покласти гроші в банк.

Номер слайду 4

Гра «Будь обережним»Хід гри. У грі беруть участь від 2 до 6 учасників. Гравці виставляють свої фішки на старті (початок чарівної стежини), і згідно поставленої черги кидають кубик і пересувають свої фішки на кількість кружечків, що відповідає числу, яке випало на кубику. Якщо фішка гравця зупинилась на пожежній машині, де зображено небезпечну для життя екстремальну ситуацію, то потрібно знайти сюжетну картинку з позитивною ситуацією і накласти її на першу картинку. Якщо фішка зупинилась на жовтому кружечку, дитина повинна пересунутисвою фішку на один кружечок вперед. Якщо фішка зупинилася на червоному кружечку, гравець повинен назвати художній твір на пожежну тематику. Якщо фішка зупинилася на синьому кружечку, гравець повертається на двакружечки назад. Виграє той, хто першим прийде до фінішу.

Номер слайду 5

Хід гри. У грі беруть участь від двох до шести гравців. Ведучий пропонує кожному гравцеві взяти комплект картинок — б шт. Одну смужку, на якій зображено обличчя з різними виразами емоцій. Переможцем гри вважається той гравець, котрий перший підбере до кожного положення тіла відповідний образ обличчя і прокоментує, які події зумовили виникнення у бізнесмена даного настрою. Гра «Ланцюжок настрою»

Номер слайду 6

Гра «Азбука почуттів»Хід гри. У грі беруть участь 2—8 дітей. Гравці отримують рівну кількість картинок із зображенням вчинків людей, які характеризують ту чи іншу моральну якість. Ігрове поле поділене на квадрати. Вчитель повідомляє про те, що кожна стрічка з квадратами відповідає тій чи іншій моральній якості. Гравці повинні поставити картинки в ті квадрати стрічок ігрового поля, які сприяють формуванню даної моральної якості. Виграє той, хто першим розмістить свої картинки на ігровому полі. При повторенні гри гравці можуть обмінюватися картинками.

Номер слайду 7

Гра «Що потрібно бізнесмену»Хід гри. У грі беруть участь 2—6 гравців, один ведучий. Кожна дитина отримує картку із зображенням однієї з професій ділової людини (бізнесмена). Гравці повиннікупити для свого бізнесмена знаряддя для праці. Кожен гравець має 6 гривень. Хто швидше закупить знаряддя для праці бізнесмена, той і виграє. Примітка. Коли хто-небудь з бізнесменів купив не ту картинку, її можна відкупити у свого колеги, дотримуючись різних форм етикету.

Номер слайду 8

Мета. Розширити та уточнити знання дітей про гроші (гривні), їх призначеннята використання. Виховувати ощадливість і економність. Правила гри. Кількість товару повинна відповідати кількості грошей. Купититовар можна лише тоді, коли загадаєш про нього загадку, прочитаєш вірш чирозповіси приказку або прислів'я. Хід гри. Дітям дають купюри по 10 грн. Вони ідуть до крамниці, на ярмарок і купуютьтовар згідно з правилами гри. Гра «Ощадливі і економні»

Номер слайду 9

Гра «Крамниця бізнесмена»Хід гри. У грі беруть участь 5—7 дітей. З них вибирається банкір, який керує грою. Гравці по черзі кидають кубик і свою фішку, переставляють на кількістьквадратиків, що відповідають числовому значенню на кубику. Коли фішказупиняється на секторі «товар», учасник гри сплачує 1 гривню, якщо фішказупиняється на секторі «сюрприз» (конверт), то учасник отримує певну сумугрошей, що вказана в конверті. Якщо фішка зупиняється на секторі «театр», тоучасник пропускає хід (відпочиває). Якщо фішка зупиняється на секторі«митниця», то учасник сплачує податок — 2 гривні. Виграє той, у кого залишається найбільша сума грошей і хто першимприйшов до фінішу.

Номер слайду 10

Хід гри. У кишеньках колеса розташовані картинки із зображенням товару. Гравцямвидається по 10 грн на покупки. Один Із гравців крутить колесо. Той, хтопершим вигукує «Купую!», купує річ, на якій зупинилася стрілка за ціну, вказануна картці. Якщо гравець купує «не свій товар», він платить штраф у розмірі цінина нього, а товар залишається в магазині. Виграє той, хто швидше «скупиться» — заповнить всі клітинки на своємубланку. Гра «Колесо удачі»

Номер слайду 11

Гра "Рекламуємо товари"Діти, погляньте-но на вітрину нашого міні-маркету "Усміхайлик". Тутрозміщено різні товари, їм сумно на поличках і дуже хочеться бути купленимиякнайшвидше. Що треба зробити, щоб якийсь товар захотіли купити якомогабільше людей? Правильно, треба його розрекламувати. А хто хоче розповістивірш про рекламу? Реклама підкаже: це треба купити, Що актуально, дасть зрозуміти. Рекламувати у нас стало модно! Рекламувати все, що завгодно! Фарби та пензлі, книжки та дивани – Обертом йде голова від реклами. А ми рекламуємо ігри й розваги. Слухайте й чуйте - зараз ви з нами, Кращої ви не знайдете реклами!

Номер слайду 12

Гра «Економічне лото»Хід гри. У грі беруть участь 5 гравців. Кожний отримує картку, ігрове поле якої поділене на квадрати і зафарбоване у відповідний колір. 4 крайні квадрати мають зображення конвертів, у яких знаходиться додаткове завдання для гравців, рішення якого принесе гравцеві додаткові очки. В середині квадрата розміщені предмети, до яких потрібно підібрати серію сюжетних картинок, по 8 картинок на кожний великий квадрат. Ведучий швидко підіймає розрізані картинки, гравці швидко підбирають картинки, відповідно до малюнка на великому квадраті. Виграє той, хто першим закінчить гру.

Номер слайду 13

Гра «Відкриємо власну праву»Хід гри. У грі беруть участь 4—б дітей. Кожному видається по 10 гривень. У кишеньки розкладаються картинки. За сигналом ведучого колесо крутиться, коли зупиняється, то діти згідно зі встановленою чергою, вибирають картинки і купують все необхідне для організації підприємницької діяльності бізнесмена. Коли квітка буде викладена, бізнесмен відкриє своє власне підприємство. Гра закінчується.

Номер слайду 14

Гра “Види витрат” Мета: навчити дітей визначати вид витрат, на перше місце ставлячи основні витрати; розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Хід гри. Вихователь пропонує дітям серед карток із зображенням обрати ті, зображення яких є основними витратами будь-якої людини. Матеріал: картки із зображенням театру, хліба, помешкання (дому), дитячого садочку, меблів, іграшок, цукерок тощо.

Номер слайду 15

Гра “Гроші − ціна” Мета: ознайомити дітей із взаємозалежністю якості товару та його ціни; учити дітей співвідносити якість із ціною; розвивати вміння аналізувати, робити висновки. Хід гри. Ця гра має декілька варіантів: 1) вихователь пропонує дітям зробити покупки, обираючи найдешевші товари, але з найкращою якістю; 2) вихователь пропонує написати цінники для продажу різних товарів − діти повинні проаналізувати якість товару та, відповідно до цього, визначити вартість товару; 3) скласти перелік найкращих та найкорисніших товарів, які можна купити на конкретну суму грошей. Матеріал: картки-гроші, різні товари (іграшки різної якості: старі, нові, м’які, електричні тощо; книжки різного обсягу, одяг тощо).

Номер слайду 16

Гра “Покупки” Мета: закріпити знання дітей про будову супермаркету, розвивати аналітичне мислення, кмітливість. Хід гри. Вихователь пропонує дітям для ігри в супермаркет розташувати полички з товаром за спільними характеристиками − зробити відділи товарів (молочні продукти, іграшки, одяг, канцелярські товари, фрукти тощо). Після цього дітям пропонується обрати найкоротший шлях до якогось із товарів. Як результат: діти можуть переставити полички чи товари, для того щоб було зручніше знаходити потрібну річ.

Номер слайду 17

Гра “Банк”Мета: закріпити знання дітей про діяльність банка, розширити кругозір, розвивати мислення, формувати вміння рахувати, порівнювати, аналізувати. Хід гри. Діти, ознайомлені з діяльністю банка, можуть виконувати наступні банківські операції: знімання грошей з картки, обмін валют, оплата комунальних послуг, оплата за дитячий садок, обмін старих купюр на нові. Діти розподіляють ролі між собою: декілька дітей стають касирами, інші − відвідувачами банку. Гра може повторюватися декілька разів зі зміною ролей.

Номер слайду 18

Гра “Якість товарів” Мета: закріпити знання дітей про взаємозалежність якості товару та його ціни; учити дітей співвідносити якість із ціною; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до речей. Хід заняття. Вихователь пропонує обрати предмети, які, на думку дітей, не дуже добре виглядають, тому й їх ціна має бути низькою. Це можуть бути зламані іграшки, книжки з відірваною сторінкою. Дітям дається завдання покращити зовнішній вигляд цих речей, отже, і їх вартість.

Номер слайду 19

Гра “Корисна річ” Мета: закріпити знання дітей про товар, виховувати дбайливе ставлення до предметів; розвивати фантазію, уміння аналізувати. Хід заняття. Вихователь пропонує дітям уважно роздивитися запропонований предмет (олівець, книжка, подушка, ложка тощо) та визначити його основне функціональне призначення. Після цього діти намагаються придумати якомога більше способів використання цього предмету.

Номер слайду 20

Гра “Кордон” Мета: закріпити знання дітей про експорт та імпорт товарів. Хід заняття. Діти розподіляються на дві групи, дві країни. Кожна країна має свою назву й отримує різні товари. Після вихователь звертається до однієї з країн: “Експорт книжок до іншої крани”, інша країна повинна отримати книжки та відповісти: “Дякуємо за імпортні книжки”. Таким чином здійснюється обмін товарами між країнами.

Номер слайду 21

Гра “Послуги” Мета: закріпити знання дітей про види послуг, розвивати кмітливість, увагу, спостережливість; виховувати ввічливість. Хід гри. Діти розподіляються на групи, кожна з яких стає одним із закладів: “банк”, “перукарня”, “лікарня”, “пошта” тощо. Діти докладно розповідають про види послуг, які вони можуть надати в своєму закладі.

Номер слайду 22

Мета : розкрити дітям особливості продажу товарів на аукціоні ; вправляти в збільшенні зазначеної ціни товару; пробуджувати інтерес до гри . Матеріал : театр Карабаса - Барабаса , молоточок . Зміст : учасники аукціону розглядають виставлені на продаж лоти ( Буратіно - лот № 1 , Малявіна - лот № 2 , і т.д.) , пропонують свою суму , об'єднуються , купують вподобані лоти. Виставляють на аукціон свої малюнки, вироби .гра «Аукціон »

Номер слайду 23

Гра «Де краще відпочити?»Мета. Формувати вміння дітей диференціювати об'єкти сфери обслуговуванняза їх призначенням (дитсадок, школа, бібліотека, їдальня, ательє, кінотеатр,парк, аптека, поліклініка тощо). Закріпити знання про працю людей різнихпрофесій. Розвивати етику економічних стосунків. Виховувати повагу і шану долюдей різних професій. Правила гри. Розповідь повинна бути послідовною, чіткою, короткою. Коженсамостійно повинен підібрати картинки. Матеріал. Сюжетні картинки, на яких зображено об'єкти сфери обслуговуван-ня, трудові дії людей різних професій, обладнання, інструменти. Хід гри. Діти до сюжетних картин повинні підібрати предметні картинки, скластирозповідь.

Номер слайду 24

Гра «Оціни вчинок»Хід гри. У грі беруть участь 3—5 дітей. Кожній дитині дається картинка — бланк відповідного кольору. Вчитель піднімає картинку з певною ситуацією. Дитина, в якої картинка такого кольору, підбирає 4 картинки-ситуацІЇ, на яких зображено правильний вчинок. Хто першим підбере 4 картинки, той виграє.ppt_x

Номер слайду 25

Гра «Бізнес»Хід гри. У грі беруть участь 4—6 дітей. Згідно черги діти кидають кубик і просувають фішку по квадратах середнього кола; якщо фішка зупиняється на картинці, то учасник гри повинен купувати товар за 1 гривню. Якщо фішка зупиняється на кольорових секторах, то у «банку» ділові люди надають кредит у розмірі 1, 2 гривні. Якщо фішка зупиняється на чорному секторі, то хід пропускається. Виграє той, хто першим прийшов до фінішу і в кого залишилися гривні.

Номер слайду 26

Гра « Турагентство »Мета: знайомство з роботою туристичні агенції , розвивати мовлення , вчити спільної діяльності. Матеріали: фотографії міст , реклама міст; карта України . Зміст: діти розглядають фотографії міст , читають оповідання про визначні пам'ятки та історію міст ; складають рекламні слайди міст. Розподіляються ролі між дітьми ( туроператор , клієнт , мандрівник) . Діти грають у відповідності з обраною роллю.

Номер слайду 27

Гра «Економно витрать гроші»Мета. Закріпити знання дітей про поняття «товар». Економно витрачати гроші на придбання необхідного товару, оперувати невеликою сумою грошей. Підтримувати дружні взаємостосунки між продавцем і покупцем. Виховувати економність, чесність, вміння виконувати правила культури бізнесу.

Номер слайду 28

Гра «Будинок побуту»Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про працю людей у сфері обслуговування, їх обов'язки та взаємостосунки між працівниками та відвідувачами. Розвивати навички культурного спілкування. Виховувати ввічливість, витримку, лагідність, відповідальність, економність.

Номер слайду 29

Гра «Бізнес»Мета. Уточнити знання дітей про нові професії ділових людей: фермер, комерсант, банкір, літератор, закріпити економічні поняття «банк», «кредит» та вміння оперувати грішми в межах 10. Виховувати повагу до людей різних професій, заощадливість, економність, взаємоповагу.

Номер слайду 30

Гра «Виставка-продаж»Мета. Уточнити та розширити знання дітей про різні пункти торгівлі:крамниця, кіоск, універсам, ярмарок, базар, аукціон, кафе. Ввести в світ товарно-грошових відносин між людьми. Розвивати навички торгівлі. Виховувати діловитість, ввічливість, хазяйновитість, уважність, чесність.

Номер слайду 31

Економічна задача. Троє поросят Ніф-Ніф, Нуф-Нуф та Наф-Нафпрацювали будівельниками. Отримавшизарплату, вони вирішили зробити необхідніпокупки. Ніф-Ніф подумав, що продукти харчування — це найнеобхідніше, тому їх потрібно купити якнайбільше. І всю зарплату витратив на продукти. Нуф-Нуф дуже любив розважатися та ласувати солодощами. Йомуподобалося ходити в кафе "Ласунчик", а отже зарплати вистачило лише на вихідний день. Наф-Наф хотів купити ділянку землі для вирощування овочівта фруктів. Він довго накопичував гроші й тепер, доклавши частинузарплату, зміг здійснити своє бажання. Хто з поросят правильно використав зарплату? Чому ви так вважаєте?

Номер слайду 32

Економічна задача. Потоваришували якось Крокодил Гена, Чебурашка й бабуся Шапокляк. І стали вони жити разом. Усе в них складалося добре. Крокодил Гена на роботу до зоопарку влаштувався, де йому платали гроші. Чебурашка вчився в лісовій школі, щоб стати пілотом. За успішне навчання йому теж платили гроші. Бабуся Шапокляк була старенька, не працювала, а вела домашнє господарство. Але вона теж отримувала гроші. - Отже, дохідна частина бюджету сім'ї Крокодила Гени складається із заробітної плати, стипендії та пенсії. Але, як ви знаєте, в будь - якій сім'ї є не лише доходи, а й витрати. Я пропоную вам за допомогою індивідуальних карток змоделювати витратну частину бюджету сім'ї Крокодила Гени. А потім знайти й показати витрати, які можна віднести до основних та неосновних.

Номер слайду 33

Задачі на формування у молодших школярів первинногоекономічного досвіду

Номер слайду 34

Економічне поняття – продуктивність праціЗадача 1 В Україні кожних 15 хвилин виплавлялося 3270 т чавуну. Скільки чавуну виплавлялося в середньому протягом години?

Номер слайду 35

Задача 2 На швейній фабриці одна бригада витратила на пошиття халатів 960м тканини, а друга 1155м. Перша бригада пошила на 65 халатів менше, ніж друга. Скільки халатів пошила кожна бригада, якщо витрати тканини на один халат однакові?

Номер слайду 36

Економічне поняття – вартість продукціїЗадача 1 Продали однакову кількість шарфів і шапок. Ціна шапки 72 грн., а шарфа – 27 грн. Вартість усіх шапок 1296 грн. Визначити вартість шарфів.

Номер слайду 37

Задача 2 Купили каструлю за 45 грн. і 2 чашки по 3 грн. Яка вартість усієї покупки?

Номер слайду 38

Економічне поняття – ціна продукції (покупки)Задача 1 Якщо дівчинка купить 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к., а якщо вона купить 6 цукерок, то залишиться 32 к. Скільки коштує одна цукерка?

Номер слайду 39

Задача 2 За лінійку і альбом хлопчик заплатив 50 к. Дівчинка за лінійку і два таких альбоми заплатила 90 к. Яка ціна лінійки і альбому?

Номер слайду 40

Економічне поняття - заробітна плата Задача 1 Робітник за місяць разом з преміальними одержав 1000 грн. Основна заробітна плата у 4 рази більша, ніж премія. Скільки карбованців складає основна заробітна плата робітника?

Номер слайду 41

Задача 2 У І бригаді було 10 робітників, а в другій – 12. Кожен робітник першої бригади виготовляв за день 5 деталей, а другої – 6 деталей. Знайти, скільки гривень за день заробляли дві бригади разом. Оплата однієї деталі 2 грн.

Номер слайду 42

Економічне поняття – потреби, можливостіЗадача 17 кг яблук коштують стільки, скільки 4кг груш. Скільки кілограмів груш можна купити замість 35 кг яблук?

Номер слайду 43

Економічне поняття – економія часу. Задача 1 Робітник обточував 1 деталь за 50 хв., а після вдосконалення верстата – за 35 хв. На скільки менше часу витратить робітник на обточування 5 деталей?

Номер слайду 44

Економічне поняття – результативність праціЗадача 1 Перший оператор набирає на комп’ютері за годину 3 сторінки тексту, а другий – 4 сторінки. Скільки годин їм треба працювати разом у такому ж темпі, щоб набрати 42 сторінки?

Номер слайду 45

Задача 2 Учень обробив 18 деталей за 6 год. Скільки деталей обробить майстер за 7 год., якщо за 1 годину він обробить на 5 деталей більше, ніж учень?

Номер слайду 46

ситуації економічної спрямованості

Номер слайду 47

“Ціна”У супермаркет привезли декілька видів цукерок: “Білочка”, “Ластівка”, “Корівка”. Продавець красиво розташував їх, але про цінники забув. Що ти будеш робити, щоб купити цукерки? Варіанти дії: ввічливо запитаю про ціну; піду в інший магазин; попрошу поставити цінники тощо.

Номер слайду 48

“День народження”У вашого найкращого друга день народження. Яким повинен буди подарунок, щоб сподобався другу? Пригадайте свої подарунки на день народження.

Номер слайду 49

“Професії”Оленка та Петрик зайшли до супермаркету іграшок. Хлопчик дуже хотів купити конструктор. Але в магазині було дуже багато людей. Як дізнати, хто з них продавець?

Номер слайду 50

“Реклама”На кондитерській фабриці виготовили новий вид цукерок. Що необхідно зробити, щоб про ці смачні цукерки дізналися люди?

Номер слайду 51

“Покупка”Як ви вважаєте, що буде дешевше: кілограм яблук восени чи взимку? Поміркуйте, у яку пору року вигідніше купувати яблука.

Номер слайду 52

“Вибір”Що краще купити: два стола, що мають недоліки, чи один гарний стіл? Завдання: порівняйте столи; знайдіть недоліки. Чи можна самостійно виправити ці недоліки?

Номер слайду 53

“Обмін” У Михайлика, друга Катрусі, найкрасивіший велосипед серед усіх дітей у дворі. Віті дуже хотілось покататися на цьому велосипеді. Але проси не проси, а Мишко – жаднюга. Знайдіть компроміс у цій ситуації.

Номер слайду 54

“Правильний вибір” Хлопчик стояв і плакав у магазині біля іграшок. На полиці стояв величезний літак, про який він дуже мріяв. Але мати не хоче його купувати, каже, що треба купити продукти до вечері: хліб, картоплю, чай і торт, який дуже просив хлопець. Допоможи хлопчику прийняти правильне рішення.

Номер слайду 55

“Якісні товари”Дуже часто улюблені мультфільми переривають рекламою. Але чи всі товари такі корисні й хороші, як про це говорить реклама? Який же йогурт вигідно купувати?

Номер слайду 56

Запитання -заморочкивід Гнома економа

Номер слайду 57

Я веселий, добрий гном,Добрий гном Економ. Люблю гроші рахуватиі господарством керувати.

Номер слайду 58

Загадкаstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 59

Назвіть дитячі мультфільми, у яких засуджується жадібність донакопичення будь-якого багатства.

Номер слайду 60

«Золота антилопа», «Качині історії»,«Острів скарбів», «Пригоди Буратіно»

Номер слайду 61

Назвіть дитячі казки в яких розповідається про жадібність до будь-якого багатства

Номер слайду 62

«Казка про золоту рибку», «Мороз Іванович», «12 Місяців», «Змія і виноградар».

Номер слайду 63

Що таке бартер? В яких казках використовується цей процес ?

Номер слайду 64

Бартер – цеобмін товару на товар. Казки «Іван-Царенко та Сірий Вовк», «Лисичка Сестричка»).

Номер слайду 65

Номер слайду 66

Валюта – гроші інших держав. Америка – долар, Польша - злоті, Росія – рубель.

Номер слайду 67

Відгадайте загадку. Він людина діловита,Діловитіше нема,Справами всіма керує,Наполегливо працює. Знає, що? По чому? Й де?Ніхто його не проведе,Де купити? Що зробити?Більше грошей заробити.- Хто це діти?

Номер слайду 68

(Бізнесмен)- А що означає слово «бізнесмен»? (Бізнесмен – ділова людина).

Номер слайду 69

Він керує, годує і поїть,Оре і сіє, збирає й молотить. Знає, що люблять тварини і птиця,Що і коли готувати годиться,Що продавати, а що купувати,Як його в світі добра наживати.

Номер слайду 70

Фермер

Номер слайду 71

Номер слайду 72

Назвати одним словом. Зароблена копійка – краще краденої… Як називається обмін товару на товар ? Все, що продається і купується, називається… Як називається сплачування людиною певною кількості грошей за те, що вона порушила правила поведінки чи дорожнього руху? Людина, яка працює в банку, - це … Довідка: товар, штраф, банкір, гривні, бартер.

Номер слайду 73

Скажіть загальну назву- Іграшки, книжки, меблі, одяг, що продається в магазині... .- Гривні, долари, марки, рублі… .- Банкір, менеджер, комерсант … .- Магазин, кіоск, базар, крамниця, ярмарок….- Хліб, молоко, м’ясо, вермішель, масло.... Телевізор, праска, холодильник, електроплитка, магнітофон... Вода, газ, вугілля, нафта… . Довідка: бізнесмен; товар; природні багатства; торговельні пункти; електроприлади; гроші, валюта; продукти

Номер слайду 74

Доберіть слова, протилежні за значенням.- Бережливий – …- Працьовитий – …- Щедрий – …- Старий – …- Бідний- …- Премія- …Довідка: штраф, марнотратний, скупий, багатий, ледачий, новий.

Номер слайду 75

Закінчи речення. Хто не працює, той… . Хто хоче багато мати, тому треба…. Сім раз відміряй, а один…. Весна ледачого... . Здоров'я — то найбільше… . Має кожен комерсант в економіці… . Щоб добробут мати, треба… . Довідка: багатство, мало спати, не їсть, відріж, не любить, талант, працювати.

Номер слайду 76

Доберіть слова, однакові за значенням:економний - працьовитий – Довідка: (бережливий, ощадливий, хазяйновитий, роботящий, працелюбний, трудолюбивий )

Номер слайду 77

Поєднайте дві частини прислів’я, поясніть зміст БЕЗ СОКИРИ НЕ ТЕСЛЯ, ЗА ДОБРЕ ЗЛОДІЙСТВО. З РЕМЕСЛОМ ДРУЖИ - БЕЗ ГОЛКИ НЕ КРАВЕЦЬ. ПОГАНЕНЬКЕ РЕМЕСЛО КРАЩЕ А ШВЕЦЬ – БЕЗ ЧОБІТ. ТЕСЛЯ ЗАВЖДИ БЕЗ ВОРІТ, В ЖИТТІ НЕ ТУЖИ.

Номер слайду 78

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хто дбає, той не їсть. Хто не працює, красний. Хто хоче багато мати, той і має. Всяк дім господарем грошове дерево. Працелюбство ─ скатертина-самобранка. Бережливість ─тому треба мало спати.

pptx
Пов’язані теми
Економіка, Інші матеріали
Додано
20 березня 2018
Переглядів
4195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку