Мета: узагальнити знання учнів про художній стиль, його особливості, сферу використання; формувати вміння чітко й послідовно розповідати про процес праці за власними спостереженнями, дотримуючись вимог стилю; розвивати культуру усного мовлення, логічного й образного мислення;виховувати національну самосвідомість, любов до народних звичаїв і традицій, повагу до праці та творчих людей – майстрів високого рівня.
Руки натхненно чаклували над кожним шматочком тіста. Господиня встигла вже поставити воду і, коли окріп уже забулькотів, виклала на підситок перший десяток вареників та почала по одному кидати їх у каструлю. Прозора вода враз скаламутилась, у ній затанцювали білі горошинки. Полинув ніжний аромат тіста й варених ягід. Потім вода знову забила в ключі, і незабаром варенички почали випливати нагору. За мить вони запаморочливо пахтіли на тарілці –білі-білі, з ледь помітним бузковим відливом (За І. Сенченком ).
Прісне тісто замішують на сироватці з яйцем, дають йому відстоятися. Розкачують у руках качалку діаметром 2-3 см, розрізають її на шматки. Кожен шматок обвалюють у борошні, розкачують варениці. Начиняють її сиром, картоплею або тушеною капустою. Варять у крутому окропі (3 кулінарної книги ).
Дієслова-синоніми - працює, трудиться, виготовляє, майструє, виробляєПрацювати (як?)– зосереджено, впевнено, успішно, систематично, не покладаючи рук, вміло, легко, повільно, активно. Слова для позначення послідовності дій,щоб не було повторення: спочатку, перш за все, потім, після цього, згодом, тепер, нарешті
Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі1. У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової дії.2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).
Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі1. У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової дії.2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).
Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі3. Під час опису трудового процесу вживайте слова, що аналізують виконувані операції. Наприклад: працювати швидко, легко, серйозно, спокійно, творчо, цікаво, зосереджено, вправно; праця успішна, благородна, відповідальна, напружена, нелегка, плідна, радісна, сумлінна.
Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі4. З метою створення тексту-опису процесу праці в художньому стилі використовуйте художні засоби (епітети, метафори, порівняння тощо).5. Пам’ятайте, що основною метою художнього опису трудового процесу є характеристика людини під час роботи та її ставлення до праці
Зразок твору про виконання дій у художньому стиліНедарма вважається, що праця облагороджує людину. Адже задля того, щоб зробити будь-що добре, потрібно вчитися та розвиватися. Уміла в своїй справі людина – наче митець, що створює шедевр. ЇЇ рухи красиві та відточені, хоч вона малює картину, хоч рубає дрова. Отаке захоплення в мене завжди виникає, коли я спостерігаю, як моя мама вишиває «хрестиком» картини. Моя мама Олена дуже любить вишивати. Раніше вона часто робила вишиванки у народному стилі, як її навчила бабуся. Зараз їй подобається вишивати величезні, ніби намальовані картини. Хоч вишивати хрестиком і не складно, це потребує майстерності та терпіння. Мама сідає біля вікна чи лампи та дістає з шухляди п’яльця зі спеціальною тканиною, різнокольорові нитки та ножиці, та схему картини, надруковану на папері. Вона акуратно розкладує все необхідне та приступає до роботи. Голка в маминих руках просто літає!
Мама швидко та легко робить стежки, рахуючи їх пошепки. Зайву нитку вона обережно відрізає гострими ножицями. В неї напоготові декілька голок з різними нитками, бо для однієї картини може знадобитися не менше десяти кольорів. Час від часу мама відсувається від своєї картини та дивиться, чи все зробила правильно. У цей час вона не любить, коли її відволікають, бо мусить стежити, щоб не збитися зі схеми. Коли мама втомлюється, то акуратно збирає своє приладдя назад у шухляду та деякий час роздивляється, що в неї вийшло. Мушу визнати, вона ніколи не буває повністю задоволена результатом, хоча її картини виходять дуже гарними. Та мама вважає, що завжди можна зробити ще краще – швидше та акуратніше. Тому вона з радістю береться за нові роботи, щоб навчитися новому.