ція Розвиток мовлення № 11-12. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі на основі власних спостережень з використанням діє

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про художній стиль, його особливості, сферу використання; формувати вміння чітко й послідовно розповідати про процес праці за власними спостереженнями, дотримуючись вимог стилю; розвивати культуру усного мовлення, логічного й образного мислення;виховувати національну самосвідомість, любов до народних зви­чаїв і традицій, повагу до праці та творчих людей – майстрів висо­кого рівня.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення № 11-12. Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів

Номер слайду 2

Мета: узагальнити знання учнів про художній стиль, його особливості, сферу використання; формувати вміння чітко й послідовно розповідати про процес праці за власними спостереженнями, дотримуючись вимог стилю; розвивати культуру усного мовлення, логічного й образного мислення;виховувати національну самосвідомість, любов до народних зви­чаїв і традицій, повагу до праці та творчих людей – майстрів висо­кого рівня.

Номер слайду 3

Вся радість життя у праці. Працювати – значить робити цей світ прекраснішим власними руками. Ромен Роллан

Номер слайду 4

“Мозковий штурм”Чи знаєте ви, що таке ЯРМАРОК?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Ярмарок – торг, що відбува­ється регулярно в установлений час на певному місці для продажу і закупівлі товарів

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ВСТУП,ПОЧАТОК ПОДІЇРОЗГОРТАННЯ ПОДІЇЗАВЕРШЕННЯ

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Руки натхненно чаклували над кожним шматочком тіста. Господиня встигла вже поставити воду і, коли окріп уже забуль­котів, виклала на підситок перший десяток вареників та почала по одному кидати їх у каструлю. Прозора вода враз скаламутилась, у ній затанцювали білі го­рошинки. Полинув ніжний аромат тіста й варених ягід. Потім вода знову забила в ключі, і незабаром варенички почали випли­вати нагору. За мить вони запаморочливо пахтіли на тарілці –білі-білі, з ледь помітним бузковим відливом (За І. Сенченком ).

Номер слайду 13

Прісне тісто замішують на сироватці з яйцем, дають йо­му відстоятися. Розкачують у руках качалку діаметром 2-3 см, розрізають її на шматки. Кожен шматок обвалюють у борошні, розкачують варениці. Начиняють її сиром, картоплею або туше­ною капустою. Варять у крутому окропі (3 кулінарної книги ).

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Дієслова-синоніми - працює, трудиться, виготовляє, майструє, виробляєПрацювати (як?)– зосереджено, впевнено, успішно, сис­тематично, не покладаючи рук, вміло, легко, повільно, ак­тивно. Слова для позначення послідовності дій,щоб не було повторення: спочатку, перш за все, потім, після цього, згодом, тепер, нарешті

Номер слайду 16

Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі1. У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової дії.2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).

Номер слайду 17

Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі1. У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує роботу, і зазначте назву трудової дії.2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо процес праці, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).

Номер слайду 18

Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі3. Під час опису трудового процесу вживайте слова, що аналізують виконувані операції. Наприклад: працювати швидко, легко, серйозно, спокійно, творчо, цікаво, зосереджено, вправно; праця успішна, благородна, відповідальна, напружена, нелегка, плідна, радісна, сумлінна.

Номер слайду 19

Як працювати над твором — описом процесу праці в художньому стилі4. З метою створення тексту-опису процесу праці в художньому стилі використовуйте художні засоби (епітети, метафори, порівняння тощо).5. Пам’ятайте, що основною метою художнього опису трудового процесу є характеристика людини під час роботи та її ставлення до праці

Номер слайду 20

Зразок твору про виконання дій у художньому стиліНедарма вважається, що праця облагороджує людину. Адже задля того, щоб зробити будь-що добре, потрібно вчитися та розвиватися. Уміла в своїй справі людина – наче митець, що створює шедевр. ЇЇ рухи красиві та відточені, хоч вона малює картину, хоч рубає дрова. Отаке захоплення в мене завжди виникає, коли я спостерігаю, як моя мама вишиває «хрестиком» картини. Моя мама Олена дуже любить вишивати. Раніше вона часто робила вишиванки у народному стилі, як її навчила бабуся. Зараз їй подобається вишивати величезні, ніби намальовані картини. Хоч вишивати хрестиком і не складно, це потребує майстерності та терпіння. Мама сідає біля вікна чи лампи та дістає з шухляди п’яльця зі спеціальною тканиною, різнокольорові нитки та ножиці, та схему картини, надруковану на папері. Вона акуратно розкладує все необхідне та приступає до роботи. Голка в маминих руках просто літає!

Номер слайду 21

Мама швидко та легко робить стежки, рахуючи їх пошепки. Зайву нитку вона обережно відрізає гострими ножицями. В неї напоготові декілька голок з різними нитками, бо для однієї картини може знадобитися не менше десяти кольорів. Час від часу мама відсувається від своєї картини та дивиться, чи все зробила правильно. У цей час вона не любить, коли її відволікають, бо мусить стежити, щоб не збитися зі схеми. Коли мама втомлюється, то акуратно збирає своє приладдя назад у шухляду та деякий час роздивляється, що в неї вийшло. Мушу визнати, вона ніколи не буває повністю задоволена результатом, хоча її картини виходять дуже гарними. Та мама вважає, що завжди можна зробити ще краще – швидше та акуратніше. Тому вона з радістю береться за нові роботи, щоб навчитися новому.

Номер слайду 22

Творче завдання Скориставшись пам’яткою, описати в художньому стилі роботу, яку доручають вам виконувати вдома. Складіть твір – розповідь про виконання улюбленої справи в художньому стилі, з використанням дієприслівників «Я готую улюблену страву»,

Номер слайду 23

Домашнє завдання Повторити §§ 29,31 Написати твір – розповідь про виконання улюбленої справи в художньому стилі з використанням дієприслівників «Я готую улюблену страву»,

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Приходько Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Анисенко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
26320
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку