Контрольна робота за темою «Дієслово як самостійна частина мови. Синтаксична роль, морфологічні ознаки»

Про матеріал
МЕТА: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам’ять, спритність, рішучість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; виховувати працьовитість, наполегливість, старанність; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

 

Контрольна робота за темою «Дієслово як самостійна частина мови. Синтаксична роль, морфологічні ознаки»

Варіант 1

Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)

 

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

   а) робити, сидить, читала;

   б) світає, співають, світить;

   в) писати, читати, малювати;

   г) дивитися, розмовляти, слухає.

3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, принести, ворушиться.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:

   а) пообіцяла, стояли, доказати;

   б) падало, мріяв, вміти;

   в) люблю, думав, відпочивати;

   г)прочитав, відвідала, забули.

5. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

   а) Працював би, купують, заспіваймо.

   б) Будемо говорити, обступаючи.

   в) Розуміючи, надісланий, ховаючи.

   г) Учити, навчивши, учення.

6. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

     а) Охопити, побачити, ішов.

     б) Говорити, спати, сміятися.

     в) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

     г) Малювала, стежити, махати.

 

Середній  рівень (завдання по1 ,5 бала)

 

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбут-                              1 Буду в'язати.

ній час.                                                              2 Перечитав.

Б Недоконаний вид, май-                                3 Працюватимемо.

бутній час.                                                         4 Змалюю.

В Доконаний вид, мину-                                  5 Підписав,

лий час.                                                              6 Зроблю.

                                                                              

8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий.                                        1 Сподіватимусь, буде малювати.

Б Теперішній.                                     2 Відпочинеш, полечу.

В Майбутній.                                      З Працюють, ігнорує.

                                                             4 Сконала, допомогли.

                                                              5 Відвідав, утекли.

 

Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)

9. Установіть відповідність:                                                                      

 

Форма дієслова

Приклади

1.Дієприкметник

А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував

2. Інфінітив

Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши

3.Особові дієслова

В) ілюстрований, зшита, крокуючий,  омріяне

4.Безособові дієслова

Г) краяти, кипіти,  зашуміти, лукавити

5. Дієприслівник

Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано

 

Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти

 

 

 

10. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.

 

Уміння слухати – важлива риса співрозмовника.

 

 

Високий рівень ( 3 бали)

 

  1. Випишіть дієслова з тексту, визначте  їх особу, вид, час, число.

        Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. 

Зразок:

Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
2237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку