Контрольна робота за темою «Дієслово як самостійна частина мови. Синтаксична роль, морфологічні ознаки»

Про матеріал
МЕТА: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам’ять, спритність, рішучість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; виховувати працьовитість, наполегливість, старанність; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

Контрольна робота за темою «Дієслово як самостійна частина мови. Синтаксична роль, морфологічні ознаки»

Варіант 2

Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)

1. Дієслово - це частина мови, яка:

   а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;

   б) означає дію або стан предмета;

   в) означає назву предмета;

   г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.

2. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.

   а)Відпускаючи, турбувати, перехідний.

   б) Спілкуючись, посміхнувся, принісши.

   в)ордувати, посивілий, серйозний.

   г) Бігатимете, господарюючи, освітлений.

3. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

   а)Нездужати, нездоровиться, цвіте.

   б)Летіти, одягати, переконуватися.

   в) Заздрити, цвів, охопити.

   г)Відпустити, горіти, мила.

4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:

   а) робити, сидить, читала;

   б) світає, співають, світить;

   в) писати, читати, малювати;

   г) дивитися, розмовляти, слухає.

5. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

     а) Охопити, побачити, ішов.

     б) Говорити, спати, сміятися.

     в) Сидіти, наїжачитися, діждалися.

     г) Малювала, стежити, махати.

6. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

   а) читав, малюю, буду вчити;

   б) проводити, прочитав, глянула;

   в) вивчати, привітав, говорити;

   г) казати, принести, ворушиться.

 

Середній  рівень (завдання по 1,5  бала)

 

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбут-                               1 Перерахував.

ній час.                                                                2 Буду вчити

Б Недоконаний вид, май-                                  3 Напечемо.

бутній час.                                                           4 Вимию.

В Доконаний вид, мину-                                    5 Малюватимемо

лий час.                                                                6 Підстелив      

 

8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.


А Минулий.                                                        1 Радіють, розповідають.

Б Теперішній.          2 Переписав, поневолив.

В Майбутній.                                                      3 Буду допомагати, визволимо.

                                                                              4 Запалив, скрикнув.

                                                                              5 Аналізую, ідуть.

                                                                              6 Допущу, зроблю.

 

Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)

9. Установити відповідності дієслова та його особи і числа

а) працюєш

1.   2 особа множини

б) шумлять

2.   1 особа однини

в) будується

3.   3 особа множини

г) просите

4.   2 особа однини

д) напишу

5.   3 особа однини

є) опадав

 

 

 

 

 10. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.

 

   Дід наказав Василькові дивитися в очі.

 

Високий рівень ( 3 бали)

 

 11. Випишіть дієслова з речення, визначте  їх особу, вид, час, число.

 

Небо грає, небо міниться усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу.

 

Зразок:

Грає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
3024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку