Конспект уроку з української мови у 7 класі
Тема уроку: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу .
Мета :
навчальна : закріпити лінгвістичні уміння школярів, виробляти навички правильного написання слів.
розвивальна : розвивати мислення, творчі здібності, привчати учнів бути уважними при написанні орфограм
виховна : сприяти формуванню любові до рідної мови, прагнення підносити рівень компетентності в царині мови.
Тип уроку : Урок – інтелектуальна гра « Лінгвіст 2020».
Епіграф уроку:
« Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості та зацікавленості.»
В. Сухомлинський
Обладнання : ілюстративні матеріали, роздавальні картки, таблиці, кольорові пелюстки.
Хід уроку
Організаційний момент.
Створення позитивного настрою за допомогою кольорів
Діти обирають кольорові пелюстки умовної квітки і коментують, який у них настрій на початку уроку.
Слово вчителя
Давно відомо, що навчання – це праця, і його не можна перетворювати на гру. Та все ж погоджуюся з думкою, що для дитини гра - це найсерйозніша справа. Саме під час гри відбувається розумовий розвиток наших дітей.
« Гра - це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається живлющий потік уявлень, понять про навколишній світ», - стверджував В. Сухомлинський.
Виконання завдань може бути індивідуальним, парним, груповим. Учень, який за підсумками гри набере найбільшу кількість балів, вважається переможцем - Лінгвістом -2020.
1 завдання
ДЖУНГЛІ ОРФОГРАФІЧНИХ ПОМИЛОК
Правильно записати слова
Пів\ ясеня, пів\Києва, світло\зелений, сто\річний, військово\морський, чорно\окий, хто\зна\чим, будь\хто, жовто\ гарячий, аби\чим, двох\тисячний, старан..ий, казна\ з\чим.
2 завдання
ЛЕКСИЧНІ СТЕЖИНИ
Відредагуйте речення
Музей закривається в вісімнадцять годин. Він робив на посаді директора біля 10 років. Цю книжку дала мені Наталка, вона мені дуже сподобалась. Його відношення до неї змінилося.
Добрати до іншомовних слів власне українські відповідники
Толерантність, процент, апатія, регрес, дефект, вакантний.
3 завдання
ФОНЕТИЧНІ ВУЛКАНИ
Які букви завжди позначають 2 звуки?
Як утворюються голосні звуки?
Знайти зайве слово, порахувавши букви і звуки.
Мрія, щастя, ячмінь, Запоріжжя.
4 завдання
ВОДОСПАДИ СЛОВОТВОРУ
Від поданих слів утворити якнайбільше нових слів з різними способами і записати.
Земля, квіти, весна, Україна
Від іменників утворити присвійні прикметники і правильно їх записати.
Ольга, мати, донька, вовк, соловей.
5 завдання
СТРІМКІ СКЕЛІ МОРФОЛОГІЇ
Добрати антоніми до прикметників і утворити від них ступені порівняння
Широкий. Дешевий. Низький. Вузький.
Визначити рід наведених іменників, утворивши з ними словосполучення.
Мадам, кенгуру, Тбілісі, таксі, ООН.
6 завдання
ВЕРШИНА ТВОРЧОСТІ
Скласти і записати висловлювання (5 -7р.), використавши відоме прислів’я «Шабля ранить тіло, а слово – душу».
Рефлексія
За допомогою смайлика визначити ступінь задоволення уроком і своєю роботою на ньому.
Домашнє завдання
Повторити вивчені орфограми.
Написати твір-мініатюру на тему: “Роль мови у сучасному світі”