Спільні критерії до вправи «Сімейний бюджет»
Предмет Клас Вчитель
|
Математика
5
Любар Ольга Василівна |
Тема уроку |
Натуральні числа і дії з ними. (Порівняння натуральних чисел.) |
Назва вправи |
Сімейний бюджет
|
Мета вправи |
Ознайомити зі структурою та розрахунком сімейного бюджету, поглибити розуміння прав людини, формувати повагу до інших думок і переконань, впевненість в своїх силах, відповідальність кожного за покращення життя в своїй сім’ї
|
Форма/метод роботи |
Робота в парах, групова робота; проблемний метод, дискусія
|
ключова складова громадянської компетент- ності
|
•вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами; • вміння аргументувати та відстоювати свою позицію; • ощадливість і поміркованість. |
додаткова/і складова/і компетентності
|
Вміння аналізували отримані кількісні показники; складати математичну модель текстової задачі; працювати в групі; повага до інших думок і переконань
|
очікувані результати
|
• знає з чого складається сімейний бюджет; • розуміє суть поняття «право на гідний життєвий рівень»; • розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; • усвідомлює необхідність планування сімейного бюджету. |
навчальні результати з програми навчання |
складає математичну модель текстової задачі; розв’язує рівняння; аналізує кількісні показники
|
тривалість вправи
|
20 хвилин |
інструкція до проведення |
Запропонуйте учням визначити речі, які, на їхню думку, необхідні їм і членам їхньої родини. 1. Наголосіть на тому, що перелічені речі є потребами і для їх задоволення необхідні певні кошти. 2. Запитайте, хто, на думку учнів, несе відповідальність за те, щоб кожна людина мала можливість задовольнити базові потреби? 3. Познайомте учнів із змістом ст. 11 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права, ст. 25 Загальної декларації прав людини та надайте їм інформацію «Сімейний бюджет». 4. Запропонуйте учням розв’язати задачі на розрахунок сімейного бюджету.
Приклади задач 1. Сім’я має річний бюджет 120 000 гривень. На прожиття вона витрачає 7000 гривень щомісяця. Чи має можливість ця сім’я придбати товари: газову плиту вартістю 10200 грн., сімейну оздоровчу путівку ціною 35000 грн.? 2. Прожитковий мінімум в Україні становить 1684 грн. Родина складається з 5 осіб, з яких працюють лише двоє: мати отримує 4500 грн., батько – 6000 грн. Скільки коштів необхідно заробити додатково для забезпечення нормального існування родини? |
питання для обговорення |
Від чого залежить фінансовий стан родини? Як це повязано із загальним економічним розвитком держави? Які потреби людини допомогає задовольнити держава? Чому важливо контролювати власний бюджет? |
підсумок за результатами проведення вправи
|
Підведення до висновку про необхідність планування сімейного бюджету. |