Конспект уроку з математики. Тема уроку: Площа прямокутника і квадрата
Навчальний предмет: математика. Клас: 5.
«Виховати людину, яка б уміла трудитися і головою, і руками, — колосально важлива річ...»
Значний внесок у розробку теорії та практики професійної підготовки школярів зробив український учений-педагог І. Ткаченко. Він прагнув, щоб праця ввійшла в духовний світ кожного вихованця і в життя колективу.
Професійна спрямованість на уроках математики полягає у створенні умов для розвитку творчих здібностей учнів через професійну спрямованість навчання. Суть такого підходу до навчання математики полягає в тому, щоб учні на практиці змогли використовувати знання, набуті на уроках математики.
Реалізація професійної спрямованості у навчально-виховному процесі не тільки веде до того, що учні одержують знання, а й сприяє формуванню в них уміння самостійно розібратися у зв’язках між загальноосвітніми та загально-технічними предметами, явищах навколишнього світу, дає змогу вчителю активізувати роботу учнів на уроках, що сприяє підвищенню ефективності навчального процесу.
Тема. Площа прямокутника і квадрата. Слайд 1
Мета.
Навчальна складова мети: вдосконалити знання учнів про поняття площа і площа прямокутника; застосовувати знання про площу прямокутника під час розв'язування задач практичного змісту. Формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ.
Учні повинні:
● знати одиниці вимірювання довжини, площі;
●переводити одні одиниці вимірювання довжини і площі в інші;
● записувати і пояснювати формули площі прямокутника;
●оформляти, аналізувати та синтезувати інформацію для розв’язування задач.
Розвивальна складова мети: вміти: швидко та ефективно шукати розв`язки задач, вірно та творчо використовувати дані для розв’язування задач.
Виховна складова мети : формування самостійності, активності, толерантності, взаємної доброзичливості, співробітництва, готовності прийти на допомогу вчителю або іншим учням, професійна орієнтація учнів.
Тип уроку: практичне застосування та вдосконалення знань, умінь та навичок.
Обладнання: проєктор.
Хід уроку.
1. Організаційний момент
2. Перевірка домашнього завдання
Учні усно коментують розв’язок задач із домашнього завдання.
На дошці прикріплюють листки із результатами вимірювань, які вони виконували за планом та інструкцією вчителя.
3. Актуалізація опорних знань
Діти, на сьогоднішньому уроці я пропоную вам уявити, що ви вже закінчуєте навчання у школі. Куди учень йде після школи? (Діти відповідають: йде далі вчитися або працювати).
Послухаємо вірш Д.Павличка «Мрія» і подумаємо чи вона здійсненна
МРІЯ
Як виросту, збудую хату
На хаті колесо приб'ю,
А там я поселю крилату,
Лелечу, клекітну сім'ю.
Нехай розводяться, гніздяться,
По всім деревам та хатам
Нехай мені щоночі сниться,
Що я літаю наче птах.
- Яка у ліричного героя мрія?
-Що потрібно людині для здійснення своєї мрії? (вчитися і працювати)
- Як ви вважаєте, чи потрібно людині в житті бути кимось, щоб здійснити свою мрію?
Запитання. Слайд 2
Іспит складено.
4. Розв’язування вправ
Бесіда.
Ви мабуть замислювалися, ким будете в майбутньому, що будете робити, ким станете. Професій у світі дуже багато і про всі професії ми не можемо поговорити під час уроку, але наш сьогоднійній урок тісно пов’язаний із професією будівельника. Що робить будівельник? А які професійні якості він має? Де вчать на будівельників? Слайд 3, 4, 5
Задача 1. Скільки потрібно фарби, щоб пофарбувати у класі кришки парт та підлогу ? Яка вартість покупки? Слайд 6
Скористаємось вашими вимірюваннями, для цього нам потрібна ширина та довжина класної кімнати, ширина та довжина кришки парти, відомості про те, скільки фарби використовується для фарбування 1 мм2, та вартість 1 банки фарби. На 1 мм2 потрібно 120 г фарби.
Учні по черзі виходять до дошки і розв’язують задачу.
Задача 2. Довжина підлоги 5 м, ширина — 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток зі сторонами 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю підлогу? Слайд 7
Складання плану розв`язування задачі колективно. Слайд 8. На слайді план розв’язування задачі.
Учні розв`язують самостійно. Після того як більшість учнів розв’яже задачу звіряють розв’язок. Слайд 9
Розв`язок.
Відповідь: 400 плиток.
Задача 3.Підлогу в кімнаті лакували тричі. Першого разу на кожний квадратний метр витратили 130 г лаку, другого разу — 80 г, третього — 50 г. Скільки всього лаку витратили, якщо кімната має розміри 6 м 25 см х 4 м? Слайд 10
Складання плану розв`язування задачі колективно. На слайді план розв’язування задачі. Слайд 11
1. Знайти площу кімнати у см2 і перетворити у м2.
2. Скільки витратили лаку за три рази разом на 1 м2?
3. Скільки всього лаку витратили?
Учні розв`язують самостійно. Після того як більшість учнів розв’яже задачу звіряють розв’язок. Слайд 12
Розв`язок.
Відповідь: 6500 г
Ми сьогодні на уроці розв’язували задачі, які потрібні для професії будівельник та у домашньому господарстві. А на наступних уроках навчимося розв’язувати задачі, які потрібні для опанування інших професій. Та не важливо яку професію має людина, важливо коли людина є професіоналом у своїй справі, працює та допомагає людям. Народні прислів'я та приказки вражають нас своєю влучністю, лаконічною формою, багатством змісту. Зараз ми побачимо, як ви знаєте прислів'я про працю.
Праця чоловіка годує, (а лінь марнує).
Бджола мала, (а й та працює).
Діло майстра (величає).
Де господар добре робить, (там і поле добре родить)\
На дерево дивись, як родить (а на людину, як робить).
Не одежа красить людину, (а добрі справи).
Терпіння і труд (все перетруть).
Сім раз відміряй, (а раз відріж).
Зробив діло — (гуляй сміло).
Тяжко тому жити, (хто не хоче робити).
Мала праця краща (за велике безділля).
Без терпіння (немає уміння).
Хочеш їсти калачі — (не сиди на печі).
Хто рано підводиться, (за тіш і діло водиться). Слайд 13
Оцінювання.
Література
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||
3. Елементи математичного моделювання у процесі вивчення геометричного матеріалу в 5 – 6 класах Філімонова М. О. Учитель математики Пирянський ліцей Швець В. О. Кандидат педагогічних наук, профессор Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://scaspee.com/6/post/2013/07/the-elements-of-mathematical-modellingin-the-study-of-geometric-materialin5th-6th-forms-m-o-filimonova-v-o-shvets.html
3.2. Прикладна спрямованість шкільного курсу математики. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.allbest.ru/
6.1. Математика. Методичний портал. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metodportal.com/
6.2.Теплиці каталог. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://navesy.com.ua/catalog/teplicy.html