Державна підсумкова атестація 4 клас 2017-2018 мова+читання

Про матеріал

Державна підсумкова атестація 4 клас 2017-2018 мова+читання

Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

по 1 балу*

1 бал

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

3

по 1 балу

3 бали

3.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам'ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**

1

по 3 бали**

3 бали

4.

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

3

по 1 балу

3 бали

5.

Творче завдання до тексту: побудова зв'язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень

1

по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів

* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;

** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.

Перегляд файлу

 

ВАРІАНТ 1

1. Прочитай уважно текст.

 

ДІДУСЕВА ТАЄМНИЦЯ 

  Якось бабуся сказала, що в лісі появилися гриби.

— Сьогодні, діти, дома сидіть. Буде дощ, — порадив дідусь.

— Де ж він візьметься, як на небі ані хмаринки? — запитав я. Не послухали ми дідуся, пішли в ліс.

  Раптом налетіла чорна хмара, замиготіли блискавки, загуркотів грім! У лісі стало темно. Потім дощ линув.

— Чи не казав я вам: буде гроза? — дорікнув дідусь.

Через кілька днів він погукав нас і звелів відносити в сарай корито з пір'ям, бо вітер, мовляв, роздмухає його.

— Вітру ж нема, дідусю, — спантеличено розвів руками.

  Незабаром піднявся сильний вітрюга.

— Ромчику, а як дідусь вгадує, яка буде погода? — дивувалася Оксана.

  Я і сам не міг зрозуміти.

— Бо він чарівник, — сказав, аби щось сказати.

  Оксана пильно придивлялася до дідуся. А коли дідусь знову заговорив про погоду, Оксана запитала його:

— Де ви узнаєте про погоду? Хто вам про неї каже?

— Багато хто. Ось бджілки кажуть, пташки...

— То ви, дідусю чарівник? — допитувалася вона.

  Дідусь голосно зареготав:

— Хочете, вас навчу, як бути чарівниками?

  І повів нас на пасіку.

— Бачите, не вилазять бджоли? — показав на вулик. — Тому що сьогодні буде гроза. Хоч небо зараз чисте, і сонце світить, а гроза все одно буде. Бджілки відчувають це і не вилітають з вулика, щоб не попасти під дощ. Мурашки також відчувають негоду. Бігають коло мурашника, бояться далеко заповзати.

— Що ж вам небо розказує? — поцікавилася Оксана.

— А ви приглядайтесь до нього. Учора ввечері сонце за хмари зайшло. Це прикмета на дощ. А коли захід червоний, то на вітер.

  Дізналися ми, що й хмари на небі не завжди однакові і мають свої назви. Купчасті — на гарну погоду, а перисті — на негоду. Навіть по росі, по райдузі, по тому, як ластівки літають — низько чи високо, і по тому, як дим з димаря йде, можна вгадати погоду. Чимало є всяких прикмет. Треба лише підмічати їх і запам'ятовувати, тоді кожен зможе стати "чарівником"...  

 

 302 слова (За Борисом Комаром)

 

2. Познач, кому з персонажів належать слова «Він чарівник». 

А  дідусеві

Б  Оксані

В  Ромчикові

 

 

3. Познач, що дивувало Оксанку.

 

А  як дідусь вгадує, яка буде погода.

Б  як дідусь став чарівником.

В  як вітер може роздмухати пір'я.

 

4. Закінчи речення. 

Діти повернулися додому без грибів, бо­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________________

 

5. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, пропущені літери, розкрий дужки.

    Моя бабуся працює в д..тячому садочку. Її поважають за прац..виті руки і щире серце. Нещодавно обласна газета вмістила замітку «Старанна працівниця». У ній вітали мою бабусю, ро(з,с)повідали, яка вона чудова людина. Я так раділа, ніби газета про мене п..сала.

    Хто гарно працює, того шанують люди.

   45 слів                                                                                                                                         З журналу

 

6. Укажи дієслово, яким можна замінити вислів розпустити нюні .

А  розплакатися

Б  захворіти

В  сміятися

 

7. Подані словосполучення запиши в родовому відмінку однини.

 

Давній друг ________________

 

Сусіднє село________________

 

Зелений олівець_______________ 

 

8. З'єднай лініями прислівники з відповідними питаннями.

хмарно, холодно  

угорі, зліва           

щороку, вчора      

   коли?

   як?

   де?

 

 

9. Ким працює (працювала) твоя бабуся? Напиши про це текст (4-5 речень).

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку