Державна підсумкова атестація 4 клас 2017-2018 мова+читання
Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови
№ з/п | Види завдань | Кількість завдань | Кількість балів за кожне правильно виконане завдання | Максимальна кількість балів |
1. | Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній. | 1 | по 1 балу* | 1 бал |
2. | Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом | 3 | по 1 балу | 3 бали |
3. | Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам'ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи** | 1 | по 3 бали** | 3 бали |
4. | Завдання до тексту для перевірки мовних знань | 3 | по 1 балу | 3 бали |
5. | Творче завдання до тексту: побудова зв'язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень | 1 | по 2 бали*** | 2 бали |
Разом | 9 | - | 12 балів |
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
ВАРІАНТ 1
1. Прочитай уважно текст.
ДІДУСЕВА ТАЄМНИЦЯ
Якось бабуся сказала, що в лісі появилися гриби.
— Сьогодні, діти, дома сидіть. Буде дощ, — порадив дідусь.
— Де ж він візьметься, як на небі ані хмаринки? — запитав я. Не послухали ми дідуся, пішли в ліс.
Раптом налетіла чорна хмара, замиготіли блискавки, загуркотів грім! У лісі стало темно. Потім дощ линув.
— Чи не казав я вам: буде гроза? — дорікнув дідусь.
Через кілька днів він погукав нас і звелів відносити в сарай корито з пір'ям, бо вітер, мовляв, роздмухає його.
— Вітру ж нема, дідусю, — спантеличено розвів руками.
Незабаром піднявся сильний вітрюга.
— Ромчику, а як дідусь вгадує, яка буде погода? — дивувалася Оксана.
Я і сам не міг зрозуміти.
— Бо він чарівник, — сказав, аби щось сказати.
Оксана пильно придивлялася до дідуся. А коли дідусь знову заговорив про погоду, Оксана запитала його:
— Де ви узнаєте про погоду? Хто вам про неї каже?
— Багато хто. Ось бджілки кажуть, пташки...
— То ви, дідусю чарівник? — допитувалася вона.
Дідусь голосно зареготав:
— Хочете, вас навчу, як бути чарівниками?
І повів нас на пасіку.
— Бачите, не вилазять бджоли? — показав на вулик. — Тому що сьогодні буде гроза. Хоч небо зараз чисте, і сонце світить, а гроза все одно буде. Бджілки відчувають це і не вилітають з вулика, щоб не попасти під дощ. Мурашки також відчувають негоду. Бігають коло мурашника, бояться далеко заповзати.
— Що ж вам небо розказує? — поцікавилася Оксана.
— А ви приглядайтесь до нього. Учора ввечері сонце за хмари зайшло. Це прикмета на дощ. А коли захід червоний, то на вітер.
Дізналися ми, що й хмари на небі не завжди однакові і мають свої назви. Купчасті — на гарну погоду, а перисті — на негоду. Навіть по росі, по райдузі, по тому, як ластівки літають — низько чи високо, і по тому, як дим з димаря йде, можна вгадати погоду. Чимало є всяких прикмет. Треба лише підмічати їх і запам'ятовувати, тоді кожен зможе стати "чарівником"...
302 слова (За Борисом Комаром)
2. Познач, кому з персонажів належать слова «Він чарівник».
А дідусеві
Б Оксані
В Ромчикові
3. Познач, що дивувало Оксанку.
А як дідусь вгадує, яка буде погода.
Б як дідусь став чарівником.
В як вітер може роздмухати пір'я.
4. Закінчи речення.
Діти повернулися додому без грибів, бо___________________________________________
5. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, пропущені літери, розкрий дужки.
Моя бабуся працює в д..тячому садочку. Її поважають за прац..виті руки і щире серце. Нещодавно обласна газета вмістила замітку «Старанна працівниця». У ній вітали мою бабусю, ро(з,с)повідали, яка вона чудова людина. Я так раділа, ніби газета про мене п..сала.
Хто гарно працює, того шанують люди.
45 слів З журналу
6. Укажи дієслово, яким можна замінити вислів розпустити нюні .
А розплакатися
Б захворіти
В сміятися
7. Подані словосполучення запиши в родовому відмінку однини.
Давній друг ________________
Сусіднє село________________
Зелений олівець_______________
8. З'єднай лініями прислівники з відповідними питаннями.
хмарно, холодно • угорі, зліва • щороку, вчора • |
• коли? • як? • де? |
9. Ким працює (працювала) твоя бабуся? Напиши про це текст (4-5 речень).