ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ ТА ОХОРОНА ДОВКІЛЛЯ

Про матеріал

формувати уміння застосовувати набуті знання про десятковий дріб до розв'язування прикладних завдань, розвивати уважність, логічне мислення, обчислювальні навички, виховувати старанність, самостійність, бажання працювати на уроці творчо, привернути увагу учнів до екологічних проблем, викликати в них почуття відповідальності за майбутнє планети.

Перегляд файлу

Тема: ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ ТА ОХОРОНА ДОВКІЛЛЯ .

            Інтегрований урок з математики та основ здоров’я

 

МЕТА: формувати уміння застосовувати набуті знання про десятковий дріб до розв’язування прикладних завдань, розвивати уважність, логічне мислення, обчислювальні навички, виховувати старанність, самостійність, бажання працювати на уроці творчо, привернути увагу учнів до екологічних проблем, викликати в них почуття відповідальності за майбутнє планети.

 
ТИП УРОКУ. Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок

ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, цікавий квадрат, таблиця екологічної піраміди  кросворд, література, присвячена охороні довкілля.

ХІД УРОКУ


I. Організація класу, оголошення теми, мети уроку.

Вчитель математики. Добрий день, діти! Сьогодні ми проводимо не зовсім звичайний урок. На нашому уроці ми спробуємо відшукати зв’язок між математикою і основами здоров’я. На уроках математики ми вивчили тему ”Десяткові дроби” (додавання і віднімання, множення і ділення, знаходження дробу від числа, числа за його дробом). Отримані знання будемо застосовувати до уроку основ здоров’я. Але яка ж тема уроку з основ здоров’я? Щоб дати відповідь на це запитання, вам потрібно розшифрувати запис (обчислити значення виразу та підставити відповідну букву)

З  1.12,4+1,5=13,9    

                                   Е   2.    10,7-3,2=7,5      
                                   М 3.    4,2•10=42          
                                   Л 4.    4,2•0,1=0,42       
                                   Я  5.    2,5•0,2=0,5         

                             Н 6.    6,4:2=3,2             
                             А 7.    5,6:0,8=7            

                             Ш 8.    4,5:0,5=9            

                                 С 9.    0,13•100=13         
                                 П 10.    243:10=24,3         
                                 І 11.    44,4:0,25=11,1       
                                Л 12.    0,3•1,4=0,42          
                                Ь 13.    8•0,125=1              
                                Н 14.    1,6•2=3,2               
                                И 15.    50-4,8=45,2          
                                Й 16.    8,7+14,3=23        

 

                  Д 17.    14,7-4,5=10,2       
                   І 18.    22,2•0,5=11,1        
                  М 19.    15,4+26,6=42                   

  1.              


    II. Вивчення нового матеріалу та застосування знань з математики

             Так, тема нашого уроку “Земля-наш спільний дім”. Земля - спільний  дім усіх народів ,які її населяють. Земля-спільний дім не лише людей, а й рослин і тварин, усього живого

    Як тихо над краєм, а серце стривожено б’ється
    Земля промовляє, як їй нелегко живеться.
    Чудове повітря отруйним насичене газом,
    І дихати грудям все важче і важче щоразу.
    Сплюндрована врода водою гнилою і сміттям,
    Ледь видно природу під порваним сірим лахміттям...

    Скільки ран залишили на Землі люди: засмічені ріки і моря, поріділі ліси, сплюндровані хімічними речовинами грунти, насичене отруйними парами повітря.

    Вчитель математики. В Чорному морі, недалеко від його берегів, внаслідок шторму, затонула баржа, яка перевозила нафту. Пляма, яка утворилася на поверхні води, займає площу 24,4 км 2 . Сильний вітер несе пляму до берегів Криму. Підрахуйте, будь-ласка, якої довжини буде пляма, якщо її ширина становить 80 м.
    Розв’язання: 80 м=0,08 км
                          24,4:0,08=2440:8=305 (км)-довжина плями.

          Як відомо, без їжі людина може прожити місяць, без води-тиждень, без повітря не може прожити і двох хвилин. Тому стан атмосферного повітря-одна з найголовніших екологічних проблем Землі. Людині для життя потрібне повітря певної якості. А під впливом діяльності людини хімічний склад і фізичні властивості повітря дедалі погіршуються.

    Вчитель математики.

    2. В 100 г повітря, що вдихається, 20,94 г кисню, а в 100 г повітря, що видихається, 16,26 г кисню. На скільки грамів кисню в 100 г повітря, що видихається, менше, ніж у 100 г повітря, що вдихається?
    Розв’язання: 20,94-16,26=4,68 (г)

    3. Лежачи спокійно, людина вдихає15 л кисню за 1 годину, коли читаєкнижку мовчки- в 1,16 раза більше, а коли читає книжку вголос – в 1,48 раза більше, ніж лежачи спокійно. Яка потреба людині в кисні в цих випадках?
    Розв’язання: 1. 15•1,16=17,4 (л)-коли читає мовчки
                          2. 15•1,48=22,2 (л)-коли читає в голос

    Людина дуже необдумано поводиться із цим неоціненним багатством природи. Лише один сучасний пасажирський літак протягом 8 годин польоту з Європи в Америку поглинає до 70 т кисню, викидаючи в атмосферу десятки тисяч тонн вуглекислого газу і різних шкідливих спулук. А один автомобіль з бензиновим двигуном, який пройшов 15 тис. км, споживає, 4350 кг кисню, а виділяє 3250 кг вуглекислого газу та 650 кг шкідливих сполук.

    Вчитель математики. Чим же поповнити нестачу кисню?

    1. 1 га лісу очищає за рік 18 млн. м3 повітря і поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихають 200 чоловік. Розв’язавши рівняння, ви зможете вказати, які дерева вбивають бактерії за 15-20 хв.
    Липа-7,05                                  Сосна-7,5
    Береза-1,25                                Граб-2,25
    Тополя-7,5                                 Дуб-1,25
    В’яз-4,5                                      Бук-7,25

    Рівняння 1варіант                                                Рівняння 2варіант
    х+3,75=5                                                         9,2-х=1,7
  2. х=1,25                                                                х=7,5
    Корінь рівняння відповідає потрібному дереву.

    Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода-початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”-Антуан деСент-Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнанні звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

    Вчитель математики.
    1. В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).
    Розв’язання: 1. 5 млн. м3•30=150 млн. м3
                          2. 5 млн. м3•365=1825 млн. м3

    Вчитель біології. Люди повинні вживати заходи, які забезпечать нормальний стан водних об’єктів, а саме
    1)    нормувати якість води;
    2)    удосконалювати технологічні процеси для скорочення обсягів викидів забруднень у водойми;
    3)    очищати стічні води створенням безвідходних виробництв із закритим циклом;
    4)    раціонально використовувати водні ресурси.
    Спеціалісти підрахували, що подачу води можна скоротити на 21%, якби люди були економними.

    Вчитель математики.
    1.Всередньому кожна людина споживає 170 л води за добу при потребі організму 2 л. У скільки разів більше води споживає людина, ніж потреба її організму?
    Розв’язання:170:2=85 (раз)
    2. Економісти підрахували, що, якщо з крана тече цівка води товщиною в сірник, лише за одну добу це дає втрати 700 л води. Скільки відер води втрачається, якщо в одному відрі 10 л води?
    Розв’язання:700:10=70 (відер)
    3. А якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає одна краплина води, то за добу витікає 6,2 кг води. Скільки кілограмів води витече за тиждень?
    Розв’язання: 6,2•7=43,4 (кг)-води.

    . Стан довкілля, а насамперед води, визначає збереження генофонду націі. Ось чому ми повинні сьогодні говорити про “екологічно чисте мислення”. А тих, хто скидає отруйні стоки, росорює охоронні зони, зберігає без належного захисту добрива і отрутохімікати, назвати злочинцями.
        Чарівна наша планета Земля! Однак її флора і фауна найбільш беззахисні перед діяльністю людини. Сьогодні в Україні потребують охорони близько 600 видів рослин і понад 380 видів тварин.
                На світі ніхто і ніколи не зайвий:
                ні вовк, ні лисиця, ні боягуз-зайчик
                Корисні комахи, потрібні і птахи,
                І гриби, і краби, і ставкові жаби...

    Вчитель математики. Зубр рідкісний вид тварин, що потребує охорони. На Україні налічується понад 200 зубрів. Дізнатися про масу зубра вам допоможе цікавий квадрат.

  3.  

0,15

0,37

0,29

0,25

0,9

2,7

2,8

0,38

0,15


  1.  


1. З першого рядка виберіть найбільше число
2. З другого рядка виберіть найменше число
3. З третього рядка виберіть не найбільше і не найменше число
4. Знайдіть суму цих трьох чисел в тоннах і одержите відповідь на
                                     запитання
Розв’язання: 0,37+0,25+0,38=1 (т)-маса зубра.

. Екологія. Вона падає на наші голови мільйонами цифр. Кожна цифра-хвороба, вимерлий вид, забруднене місто, тонни відходів. Людина знаходиться на вершині екологічної піраміди.


Кожна людина повинна знати і розуміти турботи і проблеми нашого довкілля, усвідомити, що вона у боргу перед природою. Логіка проста: ти живеш на світі, дихаєш повітрям, п’єш воду, вживаєш їжу-дари природи, ти мусиш розрахуватися за це-берегти і допомагати їй.

Вчитель математики. Жодна людина не може стояти осторонь проблем довкілля, оскільки кожний з нас-частка природного світу. Ми всі залежимо від середовища, яке нас оточує, а воно залежить від нас.
        Якщо ти віриш у майбутнє,
        В його прийдешність, у життя,
        Дзвони у дзвони, кричи людям,
        Бо більш не буде вороття.
        Віддай забуту свіжість травам
        Відмий від бруду всі хмарки,
        Відреставруй нам синє небо
        Ідощ крізь сито проціди.
        Хай оживе вода Дніпра,
        Правічні височать дуби,
        І хай полин, трава-чорнобиль,
        Не стане іменем біди.
        Хай шурхотить прозора хвиля,
        І золотиться чистий пляж,
        І щоб не дихав так натужно
        Наш океан у латках плям.

III. Підсумки уроку, завдання додому.Наш незвичайний урок добіг кінця. 

    Так, молодці! Дякую всім вам за участь. Гадаю, що всі дійшли висновку: людина має піклуватися про навколишнє середовище, ставитися з добротою, любовью до всього живого заради життя на Землі. На наступний урок підготуйте коротке повідомлення про екологічний стан нашого міста, району, будинку, квартири.

 1. За нормою на кожного учня в класі повинно припадати не менше як 4,5 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити в класі, довжина якого 8,4 м, ширина менша від довжини в 1,4 рази, а висота в 1,5 раза менша від ширини.
Розв’язання:
1.    8,4:1,4=6 (м)-ширина
2.    6:1,5=4 (м)-висота
3.    8,4•6•4=50,4•4=201,6 (м3)-об’єм
4.    201,6:4,5=44,8
Відповідь: 44 учня
1.    Що є нашим спільним домом?
2.    Без чого людина не може прожити і двох хвилин?
3.    Що є найбільшим багатством на світі?
4.    Що ми маємо охороняти?
5.    Який предмет на прикладах і задачах допоміг нам розібратися з довкіллям?

 

 

 

 

 ДОДАТКИ

1.12,4+1,5=

 

 2. 10,7-3,2=

 

3. 4,2•10=          

 

4. 4,2•0,1=

 

5. 2,5•0,2=        

 

6. 6,4:2=             

 

7.   5,6:0,8=         

 

8. 4,5:0,5=           

 

9. 0,13•100=        

 

10. 243:10=         

 

11. 44,4:0,25=      

 

12. 0,3•1,4=         

 

13. 8•0,125=             

 

14. 1,6•2=            

 

15. 50-4,8=          

 

16. 8,7+14,3=        

 

17. 14,7-4,5=       

 

18. 22,2•0,5=       

 

19. 15,4+26,6=                  

 

 

 

 

 

 

 

 

1.В Чорному морі, недалеко від його берегів, внаслідок шторму, затонула баржа, яка перевозила нафту. Пляма, яка утворилася на поверхні води, займає площу 24,4 км 2 . Сильний вітер несе пляму до берегів Криму. Підрахуйте, будь-ласка, якої довжини буде пляма, якщо її ширина становить 80 м.

 

2. 2. В 100 г повітря, що вдихається, 20,94 г кисню, а в 100 г повітря, що видихається, 16,26 г кисню. На скільки грамів кисню в 100 г повітря, що видихається, менше, ніж у 100 г повітря, що вдихається?


3. 1 га лісу очищає за рік 18 млн. м3 повітря і поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихають 200 чоловік. Розв’язавши рівняння, ви зможете вказати, які дерева вбивають бактерії за 15-20 хв.
Липа-7,05                                  Сосна-7,5
Береза-1,25                                Граб-2,25
Тополя-7,5                                 Дуб-1,25
В’яз-4,5                                      Бук-7,25

Рівняння 1варіант                                                Рівняння 2варіант
х+3,75=5                                                                     9,2-х=1,7

 

4. . В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).

 

5. Всередньому кожна людина споживає 170 л води за добу при потребі організму 2 л. У скільки разів більше води споживає людина, ніж потреба її організму?

6. Економісти підрахували, що, якщо з крана тече цівка води товщиною в сірник, лише за одну добу це дає втрати 700 л води. Скільки відер води втрачається, якщо в одному відрі 10 л води?

7. А якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає одна краплина води, то за добу витікає 6,2 кг води. Скільки кілограмів води витече за тиждень?

 

8. Дізнатися про масу зубра вам допоможе цікавий квадрат

 


 

0,15

0,37

0,29

0,25

0,9

2,7

2,8

0,38

0,15

   а). З першого рядка виберіть найбільше число
   б). З другого рядка виберіть найменше число
   в). З третього рядка виберіть не найбільше і не                                                                                                                    найменше

  г). Знайдіть суму цих трьох чисел в тоннах і одержите відповідь на   запитання                         
 

 

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку