Тема. Ділення раціональних чисел
Мета: підготувати учнів до виконання тематичної контрольної роботи.
Тип уроку: систематизація та корекція знань.
Хід уроку
Оскільки цей урок є логічним завершенням попередньої роботи, схема його може бути такою самою, як і попереднього. Єдина відмінність — змістом навчального матеріалу є тема «Ділення раціональних чисел».
І. Перевірка домашнього завдання
Спочатку обговорюємо труднощі, що, можливо, виникли під час виконання домашнього завдання (див. урок № 96).
Усні вправи
а) |
|
б) |
|
3) 4,5a - 4,5b + 10a - 10b; 4) 100a + 101b - 200a – 202b.
Зведіть подібні доданки.
а) -25 · 106 - (-4); б) -4 · (-0,81) · 25; в) · (-8) · ;
г) -2,5 · (-13,4) · 0; д) -1,23 · (-4) · (-5) · (-5);
є)
а) Яка кількість від'ємних множників повинна бути в добутку, щоб він виражався додатним числом? від'ємним числом?
б) За якої умови добуток кількох множників дорівнює 0?
в) Як зміниться добуток декількох чисел, якщо його помножити на (-1)?
II. Систематизація знань
Проводиться в ігровій формі (див. попередній урок).
III. Відтворення, вдосконалення та корекція вмінь
На цьому уроці ми повторюємо та систематизуємо досвід, набутий у ході вивчення теми «Ділення раціональних чисел», але насправді ми систематизуємо знання про виконання всіх інших арифметичних дій у комплексі з діленням. Тому й завдання, відібрані на урок, є в основному «комплексними», тобто вимагають від учнів, окрім знань алгоритмів виконання арифметичних дій, ще й знання правил встановлення порядку виконання дій та правил, що виражають залежність між компонентами арифметичних дій.
а) -124 : 31; б) -33,77 : (-11); в) 53,4 : (-15);
г) 1,242 : (-0,27); д) -:; є) -1 : 4.
2) Виконайте дії:
а) 3,2 · (-6) - 7,8 : (8,8 - 10,1); б) (-31,7 : 63,4 – 23,4: (-1,17)) · (-2,4);
в) (-1,2 + 4,32 : (-1,8)) : (-0,001) · (-0,3).
3) Знайдіть значення виразу:
а); б); в);
г) ; д) ;
а) 5,2 : х = 5,2; x · = -1; х : 5,72 = 0;
б) -4 : х = 4; х : = -1; х : = 0;
в) -4х = -8,8; -6y = -36; -6х = 1;
г) -3,7 : (-х) = -1; -х : 4 = 0; -х : (-8,7) = 1.
a) y - y - y = ; б) 0,4z - z = 4,4;
в) 4(0,2х - 7) -5·(0,3х + 6) = 5; г) 22,4·- 35,1 = -45,9.
Додаткова вправа
Перше число на 2,9 більше за друге. Якщо перше число збільшити у 1,7 раза, а друге — у 1,9 раза, то різниця цих нових значень дорівнює 11,59. Знайдіть дані числа (складіть рівняння за умовою задачі та розв'яжіть його).
IV. Підсумки уроку
Тестові завдання
1) -75 : 5 = 15; 2) -169 : (-13) = -13; 3) 210 : (-10) = -21; 4) 0 : (-47) = 0.
1) 8; 2) 0; 3) -8; 4) -4.
1) ; 2) -4; 3) -; 4) 4.
V. Домашнє завдання
а) х - 2,3 = -4,2; б) 2х + 3,6 = 5; в) 20 - (5 - 4х) = 3; г) 14 - (-5 + 2х) = -3.
а) 2(4a - 5) - (2 - 3а); б) -3(5 - 7х) + 4(х - 7); в) 1,5(2 - 0,2а) + 3(-а + 1);
г) -2(-1 – 2a + 7b) - (4a – 8b + 1); д) -(0,5х - 1,1) - х;
є) (-0,25х + 0,3y) - 3(0,7х - 0,3у).