Тема. Множення і ділення раціональних чисел.
Мета: встановити рівень засвоєння програмних знань та вмінь, набутих учнями протягом вивчення теми «Множення та ділення раціональних чисел».
Тип уроку: перевірка і корекція знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель знайомить учнів з умовами та вимогами до виконання завдань контрольної роботи.
II. Умови тематичної контрольної роботи
Варіант 1
а) -5,8 · (-6,5); б) 37,26 : (-9,2); в) 5·; г) -1:.
а) 0,5(l,6x - 6,4y) - 2,4(1,5x + y), якщо х = 3, у = -4,5;
б) , якщо m = -10, n = -0,1.
Додаткова вправа
Варіант 2
а) 4,6 · (-2,5); б) -25,344 : (-3,6); в) -1·; г) 1 : .
а) -8а - 2,5b; б) 23а + 1,8b – 32a - 2,4b; в) -6(х - 3) + 2(х - 5).
а) l,5(-2,4a + 3,8b) - 1,6(2,5a - b), якщо а = 2, b = -3;
б) , якщо p = -10, т = 0,1.
Додаткова вправа
III. Розв'язання і відповіді
Варіант 1
б) = -2m + n + 3,2m – 18n = 1,2m – 17n.
Якщо m = -10, n = -0,1, то 1,2·(-10) – 17·(-0,1) = -12 + 1,7 = -10,3.
Варіант 2
б) = -3p + m + 2,4p – 16m = -0,6p – 15m.
Якщо p = -10, m = 0,1, то -0,6 · (-10) – 15 · (0,1) = 6 - 1,5 = 4,5.
х = -15.
IV. Підсумки уроку
Якщо дозволить час, можна перед збиранням зошитів (або попередити про це на початку уроку) попросити записати відповіді на чернетки і оголосити, давши короткі пояснення, правильні відповіді.
V. Домашнє завдання
Можна запропонувати розв'язати завдання тематичної контрольної роботи іншого варіанту або ж завдання підвищеної складності на цю ж тему:
в) ; г) .
б) 1x · · (-4), якщо х = .