З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 3 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2020)
Діагностична робота №6. (Лексична тема. Світ невидимий. Мовна тема. Іменник. Змінювання іменників за відмінками
у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
Рівень результату навчання |
розпізнавання об'єкта вивчення → |
“П” - початковий |
репродуктивний → |
“С” - середній |
продуктивний → |
“Д” - достатній |
продуктивно-творчий → |
“В” - високий |
Діагностична робота №6
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі), рівні досягнення учнів |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знає, за чим змінюються іменники (“П”) |
|
|
|
|
|
|
2 |
Знає і називає відмінки і їх запитання (“П”) |
|
|
|
|
|
|
3 |
Відміняє слово за відмінками, виділяє закінчення (“С”) |
|
|
|
|
|
|
4 |
Змінює іменники за відмінками, чергуючи приголосні звуки в основі (“С”) |
|
|
|
|
|
|
5 |
Визначає відмінки слів у реченнях (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
6 |
Складає текст про випадок із свого життя, дотримуючись елементів сюжету, придумуючи заголовок, дотримуючись структури тексту (“В”) |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 20-23 Тема 6.Світ невидимий
Діагностична робота №6
Варіант 1
Тема.Іменник.
Змінювання іменників за відмінками
1.Іменники змінюються за ...
А) родами
Б) родами і числами
В) родами, числами і відмінками
2.З'єднай назву відмінка з його запитанням
Н.в. (називний) ● ● кому? чому?
Р.в. (родовий) ● ● кого? що?
Д.в. (давальний) ● ● ким? чим?
З.в. (знахідний) ● ● кого? чого?
О.в. (орудний) ● ● на кому? на чому?
М.в. (місцевий) ● ● хто? що?
3.Провідміняй слово колискова за відмінками, виділи закінчення.
4.Постав і запиши іменники в давальному та місцевому відмінках однини. Підкресли в основі приголосні звуки, які чергуються
Д.в. М.в.
Книга - ____________ ____________
Пір'я - ____________ ____________
5.Перепиши речення. Визнач відмінок у підкреслених словах.
Під свіжим вітром піснями дзвеніла Україна.
Школярі допомогли ветеранові.
6.Пригадай про випадок із свого життя і запиши розповідь про те, як ти допоміг / допомогла старшим людям .
Тиждень 20-23 Тема 6.Світ невидимий
Діагностична робота №6
Варіант 2
Тема.Іменник.
Змінювання іменників за відмінками
1.Іменники змінюються за ...
А) родами і числами
Б) родами
В) родами, числами і відмінками
2.З'єднай назву відмінка з його запитанням
Н.в. (називний) ● ● ким? чим?
Р.в. (родовий) ● ● кого? що?
Д.в. (давальний) ● ● кому? чому?
З.в. (знахідний) ● ● кого? чого?
О.в. (орудний) ● ● хто? що?
М.в. (місцевий) ● ● на кому? на чому?
3.Провідміняй слово курчатко за відмінками, виділи закінчення.
4.Постав і запиши іменники в давальному та місцевому відмінках однини. Підкресли в основі приголосні звуки, які чергуються
Д.в. М.в.
Гречка - ____________ ____________
Вухо - ____________ ____________
5.Перепиши речення. Визнач відмінок у підкреслених словах.
У школі ми навчалися користуватися компасом.
Нашій вулиці дали нову назву.
6.Пригадай про випадок із свого життя і запиши розповідь про те, як ти допоміг / допомогла старшим людям .