Вхідна діагностична робота з української мови 9 клас
1. Лише словосполучення в рядку
А) цукерки «Лісова пісня», зошит і ручка, любий друг, усе затихло
Б) лити як з відра, йшов дощ, лапатий сніг, дуже холодно
В) плисти брасом, читати книжку, голосно співати, святкова сукня
Г) переходити межу, серйозний учитель, на столі, батьки і діти
Д) на дворі сонячно, тепла вода, тривалі заморозки, лід розтанув
2. Лише поширені словосполучення в рядку
А) посадити коло хати, запізнитися через неуважність, захворіти на грип, велика солодка груша
Б) багато відповідей на запитання, перебувати поза зоною досяжності, стукати у двері, скаржитися на сусіда
В) великий кущ гортензії, плакати від страху, лежати край берега, полювати на кабанів
Г) конкурс патріотичної пісні, перекласти текст з іспанської мови, віддати борг продавчині, плетений з лози кошик
3. Простим є речення
А) Сонце блищить, а мороз тріщить.
Б) І шумить діброва, і синіє шлях, і дзвенить дніпрова хвиля у дротах.
В) Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю.
Г) Та пітьма уже не так мучила Соломію, але холод проймав її наскрізь.
Д) Прилинув вітер, і в нічній хатині він про веселу волю заспівав.
4. Складним є речення
А) Почали гукати деркачі, перепел, бугай, ще якась птиця.
Б) Якось восени я йшов полем і побачив на великому лузі багато лелек.
В) Хотіла б я піснею стати у цюю хвилину ясну.
Г) Вода, яка скоро збігає, отрути не лишає.
Д) Найбільше для людини щастя – бути правдивим і до кінця сповідувати свої ідеали.
5. Двоскладним є речення
А) Людей питай, а свій розум май.
Б) Не бажай синові багатства, а бажай розуму!
В) Розумну річ приємно й слухать.
Г) У сусіда ума не позичиш.
Д) Без діла слабіє сила.
6. Односкладним є речення
А) Розумний ще з літа думає про зиму.
Б) Гостре словечко коле сердечко.
В) Слово – не стріла, а глибше ранить.
Г) Працю плуга по борозні видно.
Д) Порожній колосок дере носа у вершок.
7. Односкладним означено-особовим є речення
А) Задзвонили у Констанці рано в усі дзвони.
Б) Назриваю в гаю запашного зілля, запашного зілля, вибуялих трав.
В) Сійте вчасно – матимете рясно.
Г) До лисини дожив, а розуму не нажив.
Д) Яшкові не спалося.
8. Односкладним узагальнено- особовим є речення
А) По правді роби, по правді й буде.
Б) Щоб спрагу вгасити, треба води попити.
В) Море перепливти- не поле перейти!
Г) Зранку було тихо на обох пагорбах.
Д) Без труда нема плода.
9. Односкладним безособовим є речення
А) Нема диму без вогню.
Б) На сіно грекам кинули верету.
В) Йшли не довго, не блукали…
Г) Без вітру і билинка не ворухнеться.
Д) Посієш вітер – пожнеш бурю.
10. Виділені слова є однорідними присудками в реченні
А) Співає осінь щиро й журавлино.
Б) І сонце світить, і сніг крутиться.
В) Насунули снігові хмари і оповили небо.
Г) Цвіте малина, смородина, тютюн, квасоля.
Д) Ми маємо право на сум і любов, на щастя, на сонце і трави.
11. Виділені слова є однорідними підметами в реченні
А) Ввижалась юність безконечна, безмежна бачилась весна.
Б) Дощ ураз вимочує акуратно зачесане волосся і курточку.
В) Парк прикрашали статуї, фонтани, альтанки.
Г) Данило кличе за собою малого песика Кузьму.
Д) Хлопець знічев’я ганяв гусей, спустошував пташині гнізда.
12. Звертання є в реченні
А) Червонобоким яблуком округлим скотився день, доспілий і тяжкий.
Б) Хлопець замріяно слухав, розглядаючи високі стожари палаючого заходу.
В) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу, виростуть з тобою приспані тривоги.
Г) Прийми ж цей спів, хоч тугою повитий, та повний; хоч гіркий, та вільний…
Д) Де ти взяла звичку читати лежачи?
Відповіді:
1 – в 2 – г 3 – в 4 – г 5 – д 6 – г
7 – б 8 – а 9 – а 10 – в 11 – в 12 – в