Тема: Діагностувальна робота №1 з української мови. 5 клас. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах
Очікувані результати: учні виявляють достатній рівень засвоєння теми «Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах», сформованість умінь і навичок складати речення, діалог, визначати тип мовлення та вид речення; показують навички аналізу мовних явищ та наполегливість у навчанні.
Перебіг уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Робота над темою уроку
І варіант
Початковий рівень
а) розмова двох або кількох осіб;
б) висловлення однієї особи;
в) засіб спілкування.
а) вигук;
б) репліка;
в) рима.
а) знак оклику;
б) крапка;
в) тире.
а) група речень, об’єднаних спільною темою, основною думкою та граматично;
б) одне або кілька слів, поєднаних за змістом;
в) частина загальної теми.
а) те, що автор хоче нам сказати, порадити, до чого закликає;
б) те, про що в ньому йдеться;
в) ключові слова.
а) розповідь;
б) опис;
в роздум.
Середній рівень
Життя, без, уявити, книжка, неможливо.
Ридну мову діти засвоюют від батків.
Привіт, як твої справи? Чудово! Хочеш з нами сьогодні пограти у футбол? Із задоволенням. Домовились.
Достатній рівень
10-11. Перебудувати розповідне речення в запитальне та спонукальне:
Діти уважно дивляться на учителя.
Олена поспішає на урок.
Прийшла золотокоса осінь.
Високий рівень
12. Складіть речення: розповідне, питальне, спонукальне.
ІІ варіант
Початковий рівень
а) розмова двох або кількох осіб;
б) висловлення однієї особи;
в) засіб спілкування.
а) вигук;
б) репліка;
в) рима.
а) знак оклику;
б) крапка;
в) тире.
а) група речень, об’єднаних спільною темою, основною думкою та граматично;
б) одне або кілька слів, поєднаних за змістом і граматично та виражають закінчену думку;
в) частина загальної теми.
а) те, що автор хоче нам сказати, порадити, до чого закликає;
б) те, про що в ньому йдеться;
в) ключові слова.
а) розповідь;
б) опис;
в роздум.
Середній рівень
Дарує, книжка, радість, відкриттів, нам.
Від слова і льод росмерзає.
Привіт, ти зголоднів? Дуже! Пропоную разом пообідати в їдальні? Із задоволенням. Домовились.
Достатній рівень
10-11. Перебудувати розповідне речення в запитальне та спонукальне:
Сашко дуже хотів пограти у футбол.
Зразку пішов дощ.
Ми всі дуже очікуємо перемоги.
Високий рівень
12. Складіть речення: розповідне, питальне, спонукальне.
ВІДПОВІДІ
І варіант
Початковий рівень
а) розмова двох або кількох осіб;
б) висловлення однієї особи;
в) засіб спілкування.
а) вигук;
б) репліка;
в) рима.
а) знак оклику;
б) крапка;
в) тире.
а) група речень, об’єднаних спільною темою, основною думкою та граматично;
б) одне або кілька слів, поєднаних за змістом;
в) частина загальної теми.
а) те, що автор хоче нам сказати, порадити, до чого закликає;
б) те, про що в ньому йдеться;
в) ключові слова.
а) розповідь;
б) опис;
в роздум.
Середній рівень
Життя, без, уявити, книжка, неможливо.
Життя без книжки неможливо уявити.
Ридну мову діти засвоюют від батків.
Рідну мову діти засвоюють від батьків.
Привіт, як твої справи? Чудово! Хочеш з нами сьогодні пограти у футбол? Із задоволенням. Домовились.
- Привіт, як твої справи?
- Чудово!
- Хочеш з нами сьогодні пограти у футбол?
- Із задоволенням.
- Домовились.
Достатній рівень
10-11. Перебудувати розповідне речення в запитальне та спонукальне:
Діти уважно дивляться на учителя.
Діти уважно дивляться на вчителя?
Діти, уважно дивіться на вчителя!
Олена поспішає на урок.
Олена поспішає на урок?
Олено, поспіши на урок!
Прийшла золотокоса осінь.
Чи прийшла золотокоса осінь?
Прийди, золотокоса осінь!
Високий рівень
12. Складіть речення: розповідне, питальне, спонукальне.
ІІ варіант
Початковий рівень
а) розмова двох або кількох осіб;
б) висловлення однієї особи;
в) засіб спілкування.
а) вигук;
б) репліка;
в) рима.
а) знак оклику;
б) крапка;
в) тире.
а) група речень, об’єднаних спільною темою, основною думкою та граматично;
б) одне або кілька слів, поєднаних за змістом і граматично та виражають закінчену думку;
в) частина загальної теми.
а) те, що автор хоче нам сказати, порадити, до чого закликає;
б) те, про що в ньому йдеться;
в) ключові слова.
а) розповідь;
б) опис;
в роздум.
Середній рівень
Дарує, книжка, радість, відкриттів, нам.
Від слова і льод росмерзає.
Привіт, ти зголоднів? Дуже! Пропоную разом пообідати в їдальні? Із задоволенням. Домовились.
Достатній рівень
10-11. Перебудувати розповідне речення в запитальне та спонукальне:
Сашко дуже хотів пограти у футбол.
Зразку пішов дощ.
Ми всі дуже очікуємо перемоги.
Високий рівень
12. Складіть речення: розповідне, питальне, спонукальне.