Діагностувальна робота з ключем оцінювання. Робота з літературним твором. Диктант. 4 клас

Про матеріал
Діагностувальна робота разом з ключем оцінювання. Робота з літературним твором. Диктант "ХЛОПЧИК, ЯКИЙ ХОТІВ БУТИ МЕТЕЛИКОМ" 4 клас
Перегляд файлу

                                                                                                               

Діагностувальна робота.

Робота з літературним твором.

Диктант

 

ХЛОПЧИК, ЯКИЙ ХОТІВ БУТИ МЕТЕЛИКОМ


        Ми сиділи з Олежком у траві над озером. Світило сонце. Над травою літав барвистий метелик. Ось він сів на пухнасту рожеву квітку конюшини… і раптом зник, ніби розтанув.

— Хочу бути метеликом, — раптом сказав Олежко.— У метелика жодних турбот, літай собі, бався.

— Що ж, тільки зажмур очі — і полетиш,— сказав я.

— Справді?

— Ти ще й не віриш?..

І  вже Олежко став метеликом і причаївся на квітці. На повні груди вдихав її запах і всміхався від щастя.

Несподівано рвучкий вітер гойднув квітку так, що Олежко ледве на ній втримався. Але то був не вітер. Один, потім другий птах шугнув униз, намагаючись уполювати метелика. Олежко пурхнув під листок лопуха. Тієї ж миті пташиний дзьоб клацнув над його головою. Довго роздумував незвичайний метелик. А потім сказав:

— Не хочу бути метеликом, краще - птахом.

— Що ж, можеш летіти,— сказав я.— Тільки зажмур очі.

І справді, Олежко став птахом. Налітавшись вволю, він спустився на галявину біля озера і почав ганятися за метеликом. Але тут згадав, як сам недавно милувався ним, і облишив полювання. «Добре, що я знаю: цього метелика чіпати не слід,— подумав він.— А коли б не знав?..» Краще полетіти на бабусине подвір’я.

На подвір’ї горобці насторожено поглядали на Олежка, очевидно, не бажали ділитися з ним гостинцями. Хлопчик вирішив не заважати птахам поки вони наситяться. Він заховався за стовбур старого горіха і розслабив крила.

Непомітно ввечері Олежко задрімав. Снилося йому, що хтось нечутно ступає по опалому листі м’якими лапами. Олежко миттю розплющив очі і попереду побачив писок сусідського кота Кузі. Сонько ледве встиг випурхнути з-під його пазурів.

— Ні,— сказав Олежко.— Краще бути котом…

— Що ж, ти тільки зажмур очі,— сказав я.

Олежко й сам не помітив, коли перекинувся на кота. І тут він відчув, що хтось обережно підкрадається до нього. Олежко метнувся з місця, немов сіра блискавка.  Під горіхом сидів пес Пірат і хижим оком стежив за котом-Олежком. І захотілося моєму товаришеві стати Піратом. Я сказав:

— Ти тільки зажмур очі.

Та Олежко раптом відмовився і знову став хлопчиком. Що від того зміниться? Адже й Пірат боїться корови Лиски. Але ж і Лиска когось боїться. У всіх є свої клопоти, але найбільше — в людини. Бо вона мусить знати і мову барвистого метелика, і мову Кузі, і Пірата. І всіх-всіх своїх сусідів на землі.

— Найкраще бути звичайним хлопчиком,— серйозно сказав Олежко.

— Бо тільки людина може захистити від кривди,- додав я.

                                                               За Анатолієм Михайленком (389 слів)

 

1. Казка – це: (1 б.)
А  невеликий за розміром розповідний художній твір про одну чи кілька подій 

             у житті людей, тварин.
Б  народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.
В  поетичний твір, поділений на рядки, які римуються.

 

       2. Яку з ознак дружби демонструє оповідач? (1 б.)

А справжні друзі порадять, як здійснити мрію

Б справжні друзі завжди готові прийти на допомогу

В справжні друзі не нав’язливі

 

      3. Яке прислів’я найточніше виражає пригоди Олежка? (1 б.)

А Без біди друга не пізнаєш

Б Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш.

В Вірний приятель — то найбільший скарб

 

4. Продовж речення. Чи згодний (-а) ти з такою думкою? (4 б.)

  У всіх є  свої клопоти, __________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

5. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності (3 б.)

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

А Найкраще бути людиною.

Б Відпочинок біля озера.

В Пригода Олежка - птаха.

Г Несподіване бажання Олежка.

Ґ Хиже око Пірата.

Д.      Хлопчик – метелик врятувався від  птахів.

 

    6.  Диктант (6 б.)

              На подвір’ї горобці насторожено поглядали на Олежка, очевидно, не бажали ділитися з ним гостинцями. Хлопчик вирішив не заважати птахам поки вони наситяться. Він заховався за стовбур старого горіха і розслабив крила.

              Непомітно ввечері Олежко задрімав. Снилося йому, що хтось нечутно ступає по опалому листі м’якими лапами. Олежко миттю розплющив очі і попереду побачив писок сусідського кота Кузі. Сонько ледве встиг випурхнути з-під його пазурів.

 

 

Ключ оцінювання

 

 

 

 

Завдання

Сформовано

Формується

1

Визначає фактичний зміст, тему, основну думку, пояснює причиново–наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлення, уточнює інформацію, ставить доцільні запитання.

1, 2, 3, 4

5 -7 б.

0 -4 б.

2

Аналізує  прочитаний текст, висловлює й обґрунтовує  власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки.

1 -5

7 -10 б.

0 -6 б.

3

Будує  зв’язні висловлювання (розповідь, опис, міркування, есе, діалог) в усній формі і письмовій формах, володіє монологічною та діалогічною формами мовлення, дотримується правил культури спілкування.

4

3 -4 б.

0 -2 б.

4

Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане.

6

4 -6 б.

0 -3 б.

 

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку