Діагностувальна робота з української мови з теми "Текст, ознаки тексту", 5 клас, група результатів 4.

Про матеріал
Діагностувальна робота з української мови в 5 класі з теми "Текст, ознаки тексту" складена відповідно до рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання (наказ МОН України №1093 від 02.08.2024).
Перегляд файлу

Кузьменко Людмила Альбертівна, учителька української мови та літератури Спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №250 з поглибленим вивченням математики Деснянського району міста Києва

 

 

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА  З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5 КЛАСІ  З ТЕМИ

 «ТЕКСТ, ОЗНАКИ ТЕКСТУ» 

 

                                       ГРУПА  РЕЗУЛЬТАТІВ 4

Прочитайте уважно  текст

                                                     Графіт і олівець

У XV столітті на землях Англії було знайдено чорне каміння – графіт. Виявилося, що ним добре писати на папері. Королівським указом було суворо заборонено вивозити графіт за межі Англії. Спеціально відібрані майстри виготовляли тоненькі стрижні з графіту  і вставляли їх в оправу з червоного дерева. Ці олівці були дорогі. Ними англійські купці торгували по всій Європі.

Минуло сто років. Одного разу чеський фабрикант, власник фабрики, яка виготовляла тиглі (форми для розливу металу), випустив з рук один тигель. Значить, тим, з чого роблять тиглі, можна було писати. А робили їх із суміші глини й місцевого графіту. Фабрикант почав робити стрижні для олівців, які швидко розійшлися по всій Європі. Так секрет англійських олівців було розкрито. Сьогодні в Європі виробляють 350 різних видів олівців, а кольорів і відтінків у них понад сімдесят (А. Коваль).

  1. Назвіть  4 ознаки, які підтверджують, що це текст:

А. Актуальна тема.

Б. Можна визначити основну думку.

В. Наявні персонажі, які діють у тексті.

Г. Логічність, послідовність викладу думок.

           Ґ . Чітко вказано час події.

           Д. Речення по’вязані за змістом і граматично.

           Е. Можна визначити тему.

  1. Запишіть одним реченням тему тексту.
  2. Запишіть одним реченням основну думку тексту.
  3. Поділіть текст на мікротеми, складіть і запишіть план тексту.
  4. До якого типу належить текст.
  5. Випишіть із тексту 5 загальновживаних слів.

             КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ

1 питання: 4 по 0,5=2 бали.

2 питання: 1 бал.

3 питання: 1 бал.

4 питання не озвучується, так як учень/учениця самостійно ділять текст на мікротеми на власний розсуд.

5 питання: 1 бал.

6 питання: 5 слів по 0,2=1 бал.

 

Усього 12 балів.

 

 

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

№ питання

1

2

3

4

5

6

Кількість балів

4 по 0,5=2

1

1

6 пунктів плану, кожен по 1 балу =6 балів

1

5 слів по 0,2=1

Усього 12 балів.

 

 

  1. Б, Г, Д, Е.

4. План до тексту

1. Графіт-чорне каміння, яким можна писати.

2. Заборона вивезення графіту з Англії.

3.Виготовлення олівців.

4.Випадок на чеській фабриці

5.Секрет англійських олівців розкрито.

6. Різноманіття видів та кольорів олівців.

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку