Дидактична гра для старшокласників з української мови ‘Феєрія мандрів: ні в чому собі не відмовляй!’

Про матеріал
Автор - Хижняк Ганна Юріївна, вчитель англійської мови першої категорії Харківського ліцею №99 Харківської міської ради; студентка другого (магістерського рівня) Українського мовно-літературного факультету імені Г. Ф. Квітки-Основ'яненка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Дидактична гра для старшокласників з української мови ‘Феєрія мандрів: ні в чому собі не відмовляй!’. Гру рекомендується проводити в кінці вивчення теми правопису назв міст із подвоєнням приголосних; із літерою ‘и’ у складі; із апострофом.
Перегляд файлу

Хижняк Ганна

Дидактична гра для старшокласників з української мови  ‘Феєрія мандрів: ні в чому собі не відмовляй!’.

Гру рекомендується проводити в кінці вивчення   теми з опанування правил правопису   назв міст  із подвоєнням приголосних; із літерою ‘и’ у складі; із апострофом.

Структурні елементи гри.

№ з/п

Структурний елемент гри

Опис

1.

Мета

Навчальна: повторити та закріпити правила написання назв міст із подвоєнням приголосних; із літерою ‘и’ у складі;  із апострофом. Розвивальна: продемонструвати практичну корисність наскрізних навичок та вмінь набутих на різних  предметах шкільного курсу.

Виховна: підвищити мотивацію до навчання; практикувати навички роботи у команді.

2.

Зміст

Організуватися у команди, розподілити ролі у команді на час гри, побудувати маршрут мандрівки, спираючись на правила написання назв міст:

-   із подвоєнням приголосних;

-   із літерою ‘и’ у складі;

-   правопису назв міст із апострофом.

3.

Сюжет

Ми усі полюбляємо подорожувати. Зараз розпочався відбірковий етап телешоу ‘Феєрія мандрів: ні в

чому собі не відмовляй!’ Умови участі у телешоу:

За умовою організаторів телешоу ми можемо витратити необмежену кількість грошей, але тільки на витрати у містах у назві яких є:

-  подвоєні приголосні; -  літера ‘и’ у складі; -  апостроф.

  Потрібно спланувати маршрут і нанести його на карту.  Організатори виплатять по 50 тисяч грн на витрати у кожному місті, назва якого відповідатиме

 

 

 

умові. Виграє та команда, яка отримає найбільше грошей на подорож. Подорож стартує у м.Харків через 2 дні. Маршрут потрібно розпочати у м.Харків.

Штрафні санкції:

1.                 За кожну назву міста у маршруті, що не відповідає умові відбору, організатори штрафуватимуть на 70 тисяч грн.

2.                 За несвоєчасну здачу маршруту організатори штрафують команду на 30 тисяч грн за кожну хвилину запізнення.

Примітка:

Час закінчення буде оголошено сигналом^ ‘Па-бам’.

4.

Правила

 На формування команд і розподіл ролей у команді виділяється 5 хвилин.

На планування маршруту і нанесення його на карту виділяється 25 хвилин.

Через 30 хвилин мапи з нанесеним маршрутом і підписаними назвами міст потрібно здати організаторам (вказується де саме знаходиться це місце).

5.

Засоби

Політична мапа світу, мобільні телефони, зошити для нотаток, роздруковані контурні карти світу (по одній на кожну команду), прості олівці, ластики, ручки.

6.

Дії

Перед початком гри кожна команда розподіляє ролі: капітан команди, IT спеціаліст, тайм-менеджер, картограф. Відповідно до розподілених ролей члени команди готують і оформлюють маршрут подорожі. Команди виконують завдання; через визначений час здають маршрутні карти.

7.

Оцінка 

Для оцінювання і самооцінювання результатів гри учням надається бланк з таблицею для заповнення. Вчителем та капітанами команд перевіряється правильність заповнення маршрутної карти, штрафні санкції і обчислюється отримана сума грошей на подорож. Оголошується командапереможець.

8.

Результат

Підводиться підсумок гри. Виграє та команда, яка використала найбільшу кількість географічних назв із подвоєннями для побудови маршруту подорожі і

 

 

отримала найменші штрафні санкції за помилково обрані міста і несвоєчасну здачу мапи з маршрутом організаторам.

9.

Рефлексія

Учасники гри проводять аналіз відповідаючи на запитання:

1.   Що мені вдалося?

2.   Що мені було складно?

3.   Що мені сподобалося?

4.   Що я буду намагатися зробити наступного разу?

Довідкова інформація

Приклад: Київ – Таллінн – Брюссель– Марокко – Сьєрра-Леоне – Аддис-Абеба – Амман – Дакка...

Приклад: Київ – Братислава – Рим – Париж – Мадрид – Вашингтон; Бразилія – Аргентина – Чилі...

Приклад: Київ – Кам’яний Брід – Білогір’я – Мар’янка – Кам’янкаБузька – Міжгір’я – Кам’янець-Подільський...

pdf
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку