Хижняк Ганна
Дидактична гра для старшокласників з української мови ‘Феєрія мандрів: ні в чому собі не відмовляй!’.
Гру рекомендується проводити в кінці вивчення теми з опанування правил правопису назв міст із подвоєнням приголосних; із літерою ‘и’ у складі; із апострофом.
Структурні елементи гри.
№ з/п |
Структурний елемент гри |
Опис |
1. |
Мета |
Навчальна: повторити та закріпити правила написання назв міст із подвоєнням приголосних; із літерою ‘и’ у складі; із апострофом. Розвивальна: продемонструвати практичну корисність наскрізних навичок та вмінь набутих на різних предметах шкільного курсу. Виховна: підвищити мотивацію до навчання; практикувати навички роботи у команді. |
2. |
Зміст |
Організуватися у команди, розподілити ролі у команді на час гри, побудувати маршрут мандрівки, спираючись на правила написання назв міст: - із подвоєнням приголосних; - із літерою ‘и’ у складі; - правопису назв міст із апострофом. |
3. |
Сюжет |
Ми усі полюбляємо подорожувати. Зараз розпочався відбірковий етап телешоу ‘Феєрія мандрів: ні в чому собі не відмовляй!’ Умови участі у телешоу: За умовою організаторів телешоу ми можемо витратити необмежену кількість грошей, але тільки на витрати у містах у назві яких є: - подвоєні приголосні; - літера ‘и’ у складі; - апостроф. Потрібно спланувати маршрут і нанести його на карту. Організатори виплатять по 50 тисяч грн на витрати у кожному місті, назва якого відповідатиме |
|
|
умові. Виграє та команда, яка отримає найбільше грошей на подорож. Подорож стартує у м.Харків через 2 дні. Маршрут потрібно розпочати у м.Харків. Штрафні санкції: 1. За кожну назву міста у маршруті, що не відповідає умові відбору, організатори штрафуватимуть на 70 тисяч грн. 2. За несвоєчасну здачу маршруту організатори штрафують команду на 30 тисяч грн за кожну хвилину запізнення. Примітка: Час закінчення буде оголошено сигналом^ ‘Па-бам’. |
4. |
Правила |
На формування команд і розподіл ролей у команді виділяється 5 хвилин. На планування маршруту і нанесення його на карту виділяється 25 хвилин. Через 30 хвилин мапи з нанесеним маршрутом і підписаними назвами міст потрібно здати організаторам (вказується де саме знаходиться це місце). |
5. |
Засоби |
Політична мапа світу, мобільні телефони, зошити для нотаток, роздруковані контурні карти світу (по одній на кожну команду), прості олівці, ластики, ручки. |
6. |
Дії |
Перед початком гри кожна команда розподіляє ролі: капітан команди, IT спеціаліст, тайм-менеджер, картограф. Відповідно до розподілених ролей члени команди готують і оформлюють маршрут подорожі. Команди виконують завдання; через визначений час здають маршрутні карти. |
7. |
Оцінка |
Для оцінювання і самооцінювання результатів гри учням надається бланк з таблицею для заповнення. Вчителем та капітанами команд перевіряється правильність заповнення маршрутної карти, штрафні санкції і обчислюється отримана сума грошей на подорож. Оголошується командапереможець. |
8. |
Результат |
Підводиться підсумок гри. Виграє та команда, яка використала найбільшу кількість географічних назв із подвоєннями для побудови маршруту подорожі і |
|
|
отримала найменші штрафні санкції за помилково обрані міста і несвоєчасну здачу мапи з маршрутом організаторам. |
9. |
Рефлексія |
Учасники гри проводять аналіз відповідаючи на запитання: 1. Що мені вдалося? 2. Що мені було складно? 3. Що мені сподобалося? 4. Що я буду намагатися зробити наступного разу? |
Довідкова інформація
Приклад: Київ – Таллінн – Брюссель– Марокко – Сьєрра-Леоне – Аддис-Абеба – Амман – Дакка...
Приклад: Київ – Братислава – Рим – Париж – Мадрид – Вашингтон; Бразилія – Аргентина – Чилі...
Приклад: Київ – Кам’яний Брід – Білогір’я – Мар’янка – Кам’янкаБузька – Міжгір’я – Кам’янець-Подільський...