Гіпотеза: якщо застосувати дидактичні ігри на уроках математики, то це буде сприяти: Формування в дітей таких якостей особистості, як самостійність, колективізм, уміння планувати свою роботу. Мотивації підростаючого покоління до ефективної трудової і навчальної діяльності. Підвищення інтересу школярів до навчання.
• Урок-лото• Урок-композиція• Урок-огляд знань• Урок-аукціон• Урок-казка• Урок-диспут• Урок-діалог• Урок-круглий стіл• Урок-турнір• Урок-КВКЗалежно від змісту, форм і методів у рамках даної моделі може бути як одностороннє діяння суб'єктів, так і взаємодія, тобто може бути або модель А, або модель В, або обидві моделі разом
Організація та реалізація гри проходить по таких напрямках: дидактична мета ставиться перед учнями в формі ігрової задачі; діяльність учнів підпорядковується правилам гри; навчальний матеріал використовується в якості засобів гри; успішність виконання дидактичного завдання зв’язується з ігровим результатом.
Компоненти ігрової діяльностіСпонукальний – потреби, мотиви, інтереси, прагнення, які визначають бажання дитини брати участь у грі;Орієнтувальний – вибір засобів і способів ігрової діяльності; Виконавський - операції, які дають можливість реалізувати ігрову мету; Контрольно – оцінний – корекція і стимулювання активності ігрової діяльності.
Основні вимоги до системи дидактичних ігор *Система повинна сприяти розвиваючому навчанню. *Ігри повинні бути узгоджені з матеріалом підручника. * Система повинна здійснювати пропедевтичну функцію у вивченні математики. * Система повинна забезпечувати зростання активності учнів на уроці. * Система має бути зручною для роботи вчителя.
В дитячому віці гра – це норма і дитина повинна завжди гратись, навіть тоді, коли виконує серйозну справу. А Макаренко Правила для учнів під час гри * Уважно слухай і запам'ятовуйхід гри, необхідні дії, їх послі-довність; * успіх залежить від кінцевої мети; *не розпочинай гру, не дослу-хавши до кінця вказівки вчителя; *чесно визнай свою помилку;*уважно слухай відповідь товариша; *не хитруй.
3. Проведення гри: учитель стежить за ходом гри, контролює послідовність дій, надає необхідну допомогу, фіксує результати. 4. Обговорення гри: дається характеристика виконання дій, їхнього сприйняття учасниками, аналізуються позитивні й негативні сторони ходу гри. Етапи підготовки і проведення дидактичної гри
Обмеження для проведення дидактичних ігор: Не варто організовувати навчальну гру, якщо учні недостатньо знають тему. Недоцільно впроваджувати гру на заліках та іспитах, якщо вони не використовувались у процесі навчання. Не слід застосовувати ігри з тих предметів і програмних тем, де вони не можуть дати позитивного ефекту.