Дидактична гра з математики "Подорож у країну динозаврів" до теми “Вирази, тотожності, рівняння” для учнів 7-го класу.

Про матеріал
Дидактична гра з математики "Подорож у країну динозаврів" до теми “Вирази, тотожності, рівняння” для учнів 7-го класу.
Перегляд файлу

Дидактична гра з математики для 7-го класу

Подорож у країну динозаврів

Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей школярів під час вивчення теми “Вирази, тотожності, рівняння”.

Обладнання: картки із завданням, зображення динозаврів

Правила гри:

Клас ділиться на 2-4 групи залежно від кількості учнів. Призначаються посередники між групою і вчителем, які мають право брати участь у грі, але їхнім обов’язком є приносити розв'язки до стола ведучого. Для гри необхідні двоє: ведучий і помічник.

Хід гри

Ведучий. Уявіть, що ви потрапили в Загублений світ, який знаходиться невідомо де і з якого можна вибратися, тільки пройшовши через нього. Там ви побачите те, чого в своєму житті ніколи не зустрічали. У цьому світі ростуть величезні дерева, квіти, які набирають небувалих і незрозумілих форм.

Якщо ви подивитеся під ноги, то побачите жовтувато-рожевий ґрунт з безліччю різноманітних слідів. Кому вони належать? Це сліди не тигрів, і навіть не слонів, а велетенських доісторичних тварин, які населяли нашу Землю 120-60 млн. років тому.

Завдання кожної групи – пройти через територію динозаврів. Для цього потрібно розв’язати завдання, які ставить той чи інший велетень.

Коли ви заходите на територію якогось динозавра, на дошці спочатку з'являється його зображення, а потім завдання.

І етап. Зустріч з диплодоком.

Поблизу боліт бродили найбільші сухопутні тварини всіх часів – диплодоки. Їх довжина від голови до хвоста сягала 27 метрів, а вага – 10 тонн. Хоча диплодок мав величезні розміри, але був травоїдним, збирав листя дерев, коріння і плоди.

Завдання (4 хв.)

  1. Виконати дії:

11/3  +  5/6 + (2 1/6 ∙2) - 1/3

  1. Знайдіть значення виразів:

А) 33/5 1/3  + 6 4/9 :2;

Б) 2/3 - 8/23 (3/4 + 1 1/6);

В) 11/6 : 2 1/ 6 26

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 4 бали;

друга правильна відповідь – 2 бали;

третя правильна відповідь – 1 бали;

відповідь з помилками – 0 балів.

ІІ етап. Зустріч з птеранодоном.

Птеранодон – літаючий ящір, нащадок більш давніх – рамфоринха і птеродактиля.

Кожне з розгорнутих крил птеранодона досягало чотирьох метрів, але його тіло було невелике – розміром з гусака. Птеранодони мешкали величезними зграями вздовж морського узбережжя. Вони вправно ловили рибу своїми довгими беззубими дзьобами.

Завдання (3 хв.)

  1. Доведіть що:

А) сума 24∙17 + 17∙6 ділиться на 5;

Б) різниця 34∙85 – 74∙34 ділиться на 11;

В) вираз 28∙15 – 12∙15 + 23∙15 ділиться на 13

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 3 бали;

друга правильна відповідь – 1 бали;

відповідь з помилками – 0 балів.

ІІІ етап. Зустріч з еластозавром.

Еластозавр – водний ящір, який був хижаком і, можливо, предком морських котиків і тюленей.

Еластозаври досягали 12 метрів у довжину. Половина її припадала на довжелезну шию з головою. Тіло еластозаврів було добре пристосоване для життя у воді. Маленька голівка еластозавра мала зубасту пащу. Ці ящери спритно ловили рибу. Пізніше з’явилися інші водні тварини – іхтіозаври і дельфіни.

Завдання (2 хв.)

  1. Чи є тотожно рівними вирази:

А) х – у    і    у – х;

Б) –2а + 2а    і    0;

В) 2х + 7   і    2(х + 7)

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 2 бали;

друга правильна відповідь – 1 бали;

інші та з помилками – 0 балів.

ІV етап. Зустріч із стегозавром.

Стегозавр хоча й великий за розміром, але травоїдний. Цей динозавр жив  у болотах та на берегах озер. Довжина його тіла – 9 метрів, задніх ніг – 3,4 , а передніх – лише 1,2 метра. Його мозок був не більше за волоський горіх. На спині та хвості стегозавра знаходилось безліч рогових пластин, що захищали його.

Завдання (5 хв.)

  1. Спростіть вирази:

А) –2,6(5 - с) – с + 8;

Б) 0,2(3а - 1) + 0,3 – 0,6а;

В) 5(0,6 – 1,5р) + 8 –3,5р;

Г) 3(2m + 0,01) + 0,55m – 7;

Д) 12n + 9 – 6,5(3n + 1).

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 4 бали;

друга правильна відповідь – 3 бали;

третя правильна відповідь – 1 бал;

інші та з помилками – 0 балів.

V етап. Зустріч із тиранозавром.

Тиранозавр – найстрашніший Його довжина 14 метрів. Пересувався він на задніх лапах. Один крок царя ящерів становив 4 метри, слід на поверхні ґрунту – більше 80 см завдовжки, а зуб був завбільшки 30 см. Навіть найбільші ящери ховались від нього.

Завдання (7-10 хв.)

  1. Чи рівносильні рівняння:

А) 7(х - 3) = 49     і      х – 10 = 0;

Б) 1 – х = 10     і     2х + 6 = -3?

  1. Скільки коренів має рівняння:

А) ‌ х ‌ = -5;

Б) ‌ х ‌ + 1,3 = 2;

В) ‌ х ‌ = 11/3 + 1/6 ?

3. Доведіть, що коренем рівняння   1,4(у + 5) = 7 + 1,4у   є будь-яке число.

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 5 бали;

друга правильна відповідь – 4 бали;

третя правильна відповідь – 2 бали;

інші правильні відповіді – 1 бал;

з помилками – 0 балів.

VІ етап. Зустріч із торозавром.

Торозавр важив 8-9 тонн. Його довжина сягала 7,5 метрів, мав найбільшу голову поміж усіх тварин, що будь-коли мешкали на Землі, - 2,6 метра завдовжки. Попри його страшний вигляд, він не був хижаком. Його їжа – рослини.

Завдання (5 хв.)

  1. Розв’яжіть рівняння:

А) 2/7 х = 1/2 ;

Б) p - 1/4 = 3/8 + 1/2 p;

В) 5у = 6у;

Г) (13х - 15) – (9 + 6х) = -3х

2. При яких значеннях змінної значення виразів  2а – 13   і   а + 3  рівні?

 

Результати:

Перша правильна відповідь – 4 бали;

друга правильна відповідь – 3 бали;

третя правильна відповідь – 1 бал;

інші та з помилками – 0 балів.

 

У кінці гри підбиваються підсумки і нагороджуються переможці.

 

 

Вчитель математики зош № 6         Т. Г. Бєльська

 

doc
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку