Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді вчителям математики ,при підготовці учнів до учнівської олімпіади з математики в 5-11 класах.
Перегляд файлу

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 5 клас

1.

 У гаманці в Семена  три  купюри : 1 гривня, 2 гривні і 5 гривень. Яку ціну,  із запропонованих у відповіді, Семен не може заплатити без здачі? Відповідь поясни.

А : 3 гривні; Б : 4 гривні; В : 6 гривень; Г: 7 гривень; Д : 8 гривень.

7 б

2.

 За квадратний стіл можуть сісти  четверо людей ( з кожного боку по одному ). Школярі до дня  іменинника зсунули  разом сім однакових столів так, що вони утворили один довгий прямокутний стіл. Скільки учнів може сісти за цей стіл?       

7 б

3.

  Куб, виміри якого 10 см х 10 см х 10 см помістили в посудину  з фарбою. Після того , як він висох, його розрізали на кубики з ребром 1 см . Скільки кубиків мають тільки дві пофарбовані грані?

7 б

4.

  Відновити пропущені цифри.

 

 

 

*

1

*

 

 

 

3

*

2

 

 

+

 

*

3

*

 

3

*

2

*

 

*

2

*

5

 

 

1

*

8

*

3

0

7 б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(рос)

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 5 клас

1.

 В кармане у Семёна три купюры: 1 гривна, 2 гривны и 5 гривен. Какую из предложенных вариантов  цены он не сможет заплатить без сдачи. Ответ обоснуй.

 А : 3 грн;  Б : 4 грн;  В : 6 грн ;  Г: 7 грн ;  Д : 8 грн .

7 б

2.

 За квадратным  столом могут сесть 4 человека(с каждой стороны по одному). Школьники на день именинника  сдвинули 7 столов.Сколько человек может поместиться за этим большим столом?

7 б

3.

  Куб, измерения которого 10 см х 10 см х 10 см поместили в посудину  с краской. После того как он высох,его разрезали на кубики с ребром 1см.  Сколько кубиков имеют только две окрашенные грани?

7 б

4.

  Восстанови пропущенные цифры.

 

 

 

*

1

*

 

 

 

3

*

2

 

 

+

 

*

3

*

 

3

*

2

*

 

*

2

*

5

 

 

1

*

8

*

3

0

7 б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(рос)

 

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 6 клас

 

  1.  

В феврале какого-то года 2419200 секунд. Высокосный ли этот был год?        ( В високосном году 366 дней, в других – 365 дней).

  1.  

  1.  

 

Натуральные числа от 1 до 12 размещены на вершинах фигуры,таким образом, что суммы четырёх чисел на одной прямой равны. На какой вершине будет находиться число 7?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Pictures\UJJDJKJVRF.jpg

  1.  

На аллее от дома до озера растет 17 деревьев. Юрий, уходя из дома к озеру, отметил мелом первое дерево, а затем каждое второе дерево. На обратном пути к дому он снова отметил первое дерево (от озера), а затем каждое третье дерево. Сколько деревьев осталось неотмеченный?

 

  1.  

Есть две кучки камней по 13 в каждой. За ход разрешается взять любое количество камней, но только с одной кучки. Проигрывает тот, кому нечего брать. Кто обеспечит себе победу в этой игре?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 6 клас

 

1

У лютому деякого року 2419200 секунд. Чи високосним був цей рік? (У високосному році 366 днів, в інших – 365 днів).

  1.  

2

 

C:\Users\User\Pictures\UJJDJKJVRF.jpgНатуральні числа від 1 до 12 розміщені на вершинах фігури, зображеної на малюнку таким чином, що суми довільних чотирьох чисел, розміщених на одній прямій, є однаковими. Де знаходиться число 7?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

На алеї від будинку до озера росте 17 дерев. Юрко, ідучи з дому до озера, відмітив крейдою перше дерево, а потім кожне друге дерево. На зворотному шляху до будинку він знову відмітив перше дерево (від озера), а потім кожне третє дерево. Скільки дерев залишилось невідміченими?

 

4

Є дві купки камінців по 13 в кожній. За хід дозволяється взяти будь-яку кількість камінців, але тільки з однієї купки. Програє той, кому нема що брати. Хто може забезпечити собі перемогу  в цій грі?

 

 

 

 

 

 

 

 

(рос)                                                                                                                                                                           

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 7 клас

 

  1.  

 

Есть две кучки камней по 13 в каждой. За ход разрешается взять любое количество камней, но только с одной кучки. Проигрывает тот, кому нечего брать. Кто обеспечит себе победу в этой игре?

 

  1.  

Какой день недели был вчера, если четверг был за четыре дня до         послезавтра ?

 

 

  1.  

Фигуры 1, 2, 3, 4, 5 - квадраты. Периметр квадрата 1 равна 12 см. Найдите периметр квадрата 5.

 

1

1

 

     3

 

 

 

 

                   5

 

   2

 

 

          4

4.

Решите уравнение:  |14 - |2x+3||=5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 7 клас

 

  1.  

 

Є дві купки камінців по 13 в кожній. За хід дозволяється взяти будь-яку кількість камінців, але тільки з однієї купки. Програє той, кому нема що брати. Хто може забезпечити собі перемогу  в цій грі?

 

  1.  

Який день тижня був учора, якщо четвер був за чотири дні до післязавтра?

 

  1.  

Фігури 1, 2, 3, 4, 5 – квадрати. Периметр квадрата 1 дорівнює 12 см.  Знайдіть периметр квадрата 5.

 

1

1

 

     3

 

 

 

 

                   5

 

   2

 

 

          4

4.

Розв’язати рівняння:  |14 - |2x+3||=5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(рос)

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 8 клас

 

  1.  

Клоун сказал, что количество котят, которые живут у него равно их количества и еще котенка. Слова «котенка» вызвали смех. Однако клоун сказал правду. Сколько котят живет у нем?

 

 

  1.  

Саша, Борис и Василий собирали грибы. Борис нашел грибов на 20% больше, чем Саша, но на 20% меньше, чем Василий. На сколько процентов больше грибов нашел Василий, чем Саша?

 

  1.  

Решите уравнение:  в зависимости от  а.

  1.  

В прямоугольном треугольнике катет длиной 12см прилегает к углу   Найти длину биссектрисы второго острого угла треугольника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 8 клас

 

1

Клоун сказав, що кількість кошенят, які мешкають у нього дорівнює їх кількості і ще кошеняти. Слова « кошеняти» викликали сміх. Проте клоун сказав правду. Скільки кошенят мешкає у нього?

 

2

Сашко, Борис і Василь збирали гриби. Борис знайшов грибів на 20% більше, ніж Сашко, але на 20% менше, ніж Василь. На скільки відсотків більше грибів знайшов Василь, ніж Сашко?

 

3

Розв’язати  рівняння:  залежно від а.

4

У прямокутному трикутнику катет завдовжки 12см прилягає до кута Знайти довжину бісектриси другого гострого кута трикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики 9 клас

  1.  

Зал кінотеатру містить місць, які поділені між трьома секторами – центральним та двома однаковими – правим та лівим. Усі сектори містять по рядів. В центральному секторі по 28 місць в кожному ряду. Скільки місць у кожному ряду в правому та лівому секторах, якщо їх однакова кількість у кожному ряду?    

  1.  

При яких значень параметра а рівняння

2х2-4(+1)х+4+1=0 має єдиний розв’язок?

 

  1.  

На автомобілі нові шини. Шина на задньому колесі витримує пробіг 16000 км , а на передньому – 24000 км. Який максимальний шлях можна проїхати на цих шинах?

 

  1.  

RIS_88_1Дано трикутник АВС зі сторонами Провели бісектриси зовнішніх кутів при вершинах А та С і з вершини В на них опустили перпендикуляри ВМ і BN. Знайти довжину відрізка MN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики

10клас

1.

Четверо хлопців помітили, що  якщо  вони  складуть всі свої гроші  без  першого,  то  зберуть  90 грн,   без другого - 85, без третього - 80, без четвертого - 75 грн..   Скільки  у  кожного  грошей?                                                                           

2.

Розв’яжи рівняння

 

    |x-1|+|x-2|=x+3.

 

 

3.

При яких значень параметра а рівняння

2х2-4(+1)х+4+1=0 має єдиний розв’язок?

 

4.

 Дві висоти ромба, проведені з вершин його тупих кутів, перетинаються та діляться у відношенні 1:2. 

 Знайти  кути ромба.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ:

 

клас

№ завдання

Відповідь

5

клас

1.

4

2.

 16

3.

12*8=96  Вказівки:у кожного ребра 8 (10-2=8два при вершині у них зафарбовано 3 сторони) таких кубів,всього ребер 12.
 

4.

Відповідь:

 

 

 

4

1

5

 

 

 

3

8

2

 

 

 

8

3

0

 

3

3

2

0

 

1

2

4

5

 

 

1

5

8

5

3

0

6

клас

  1.  

Відповідь: ні,не високосний. Число 2419200 ділиться на 7 (перевіряється безпосередньо). Отже, у лютому 28 днів, а рік – звичайний.

 

  1.  

В точці Е

  1.  

5

  1.  

Другий гравець. Розв’язання. Другий гравець буде повторювати ходи першого,  але братиме камінці з іншої купки. (Метод симетричної стратегії).

 

7

клас

  1.  

Другий гравець. Розв’язання. Другий гравець буде повторювати ходи першого,  але братиме камінці з іншої купки. (Метод симетричної стратегії).

 

  1.  

П’ятниця

 

  1.  

Відповідь: 96 см.

Розв’язання:  Якщо  периметр   квадрата 1 дорівнює 12 см,  то  його  сторона    3 см (12 см : 4).  Тоді сторона квадрата 2 – 6 см  (3 см + 3 см), а сторона квдрата 3    9 см  (6 см + 3 см). Сторона квадрата 4 – 15 см (9 см + 6 см). Тоді сторона квадрата 5    24 см  (15 см + 9 см).   Периметр   квадрата 5   дорівнює   96 см

(24 см ∙ 4). 

  1.  

Відповідь: x=3, x= –6, x=8, x= –11

 

8

клас

  1.  

3 кошеняти. Вказівка. Складемо рівняння:  . Звідки .

 

  1.  

на 50%.  Вказівка.  Нехай Борис зібрав х грибів, тоді Сашко – 0,8х, а Василь – 1,2х грибів. Василь зібрав на більше грибів, ніж Сашко.

 

  1.  

Запишемо рівняння у вигляді:.Добуток дорівнює нулю при або , тому розглянемо такі випадки:1)               при рівняння набуває вигляду , яке коренів не має;2)               при дістанемо рівняння , корені якого  -  всі числа;3)               при , тому .Відповідь. При   ;              при корені рівняння — всі числа; при коренів немає.

 

  1.  

Рисунок3 Вказівка.  Нехай в , бісектриса кута В, тобто , тоді рівнобічний і . З тому см, см, см   

 

9

клас

  1.  

Відповідь: .

Розв’язання.У центральному секторі усього місця. Тому в двох інших секторах – місць, тобто у кожному по . Оскільки там рівно однакових рядів, то у кожному по місць.

 

  1.  

 

 

Розв’язання. Оскільки в умові не сказано, що рівняння є квадратним, то спочатку розглянемо випадок =0, тобто рівняння -4х+1=0, яке має один розв’язок х =.

Решту значень а отримаємо з умови D=0:

D=16(+1)2-4.2. (4+1),

22-3-2=0;     1= -   і    2 =2.

Відповідь: при  -, 0; 2.

 

 

  1.  

  1.  

RIS_88_1Оскільки трикутники прямокутні, мають спільний катет та рівні кути, то вони рівні. Звідси випливає, що . Аналогічно, що . Отже, середня лінія .

 

 

 

 

 

 

 

.

Відповідь:

10 клас

1.

       Розв’язання.      Хай  в першого - x грн.,  в другого - y,  в  третього -  z,                         в четвертого -  t.   Умови завдання визначають,  що має місце система рівняння                                                           

      y + z + t = 90                                                                                                                       x + z + t = 80                                                                                                                                      x + y + t = 85                                                                                                                                                  x + y + z =75    (3б)                    

Склавши  всі  рівняння ,   отримуємо,  що 3(х + y + z + t) = 330,(4б) так що          х + y + z + t = 110.  Віднімаємо  з 110 послідовно  90,  85,  80,  75  знаходимо  х,  y,  z,  t.  (5б)                                                                                    (Відповідь:  20,  25,  30,  35 )

 

 

 

2.

Решение. Корни выражений, стоящих под модулем, — 1 и 2. Числовая ось разбивается точками 1 и 2 на три промежутка,

Рассмотрим каждый из этих случаев.

 

1)  Поскольку оба выражения, стоящие под модулем, неотрицательны на рассматриваемом промежутке, исходное уравнение преобразуется к виду x-1+x-2=x+3. Решение этого уравнения x=6. Этот корень попадает на промежуток  и поэтому является решением исходного уравнения.

 

2)  Поскольку первое выражение, стоящее под модулем, положительно, а второе отрицательно на рассматриваемом промежутке, то исходное уравнение преобразуется к виду x-1+2-x=x+3. Решение этого уравнения x=-2. Поскольку -2 не попадает на рассматриваемый промежуток [1,2), то этот корень — посторонний.

 

3)  Поскольку оба выражения, стоящие под модулем, отрицательны на рассматриваемом промежутке, исходное уравнение преобразуется к виду 1-x+2-x=x+3. Решение этого уравнения x=0. Этот корень принадлежит промежутку  и является решением исходного уравнения.

 

Ответ. {0;6}.

 

 

 

 

3.

 

Розв’язання. Оскільки в умові не сказано, що рівняння є квадратним, то спочатку розглянемо випадок =0, тобто рівняння -4х+1=0, яке має один розв’язок х =.

Решту значень а отримаємо з умови D=0:

D=16(+1)2-4.2. (4+1),

22-3-2=0;     1= -   і    2 =2.

Відповідь: при  -, 0; 2.

 

 

4.

 Розв’язання.     Розглянемо .               В нього  катет вдвічі менше за гіпотенузу ,  тому .                                            Тому друга  пара кутів ромба складає .                                                                                                                                       ( Відповідь: . )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні критерії оцінювання олімпіадної  роботи

 

7

Повне правильне розв’язання завдання

6 

Повне правильне розв’язання. Є недоліки, які в цілому не впливають на розв’язання

5 

Розв’язання в цілому вірне. Однак воно містить ряд помилок, або не розглянуті окремі випадки. Але воно може стати правильним після невеликих виправлень або доповнень

4 

Правильно розглянуто один з істотних випадків, вірно проведене дослідження або пояснення, частково розв’язане завдання

3

Доведені допоміжні твердження, вірно розпочато розв’язування

2

Розглянуто окремі важливі елементи розв’язання, або почато розв’язування завдання з подальшим невірним розв’язком

1

Розв’язуване  завдання  виконано з грубими помилками, які призвели до неправильного результату або присутня лише ідея розв’язку

0

Початок виконання завдання неправильний або до виконання завдання не приступав

 

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
4763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку