Матеріал містить дидактичну матрицю уроку літературного читання для 3 класу "М. Сингаївський « Вийшов травень з лісу», Л. Компанієць «Зимо, зимо, відступись», М. Рильський «Вербова гілка».
Матриця
Клас: 3 – А
Предмет : літературне читання
Тема: М. Сингаївський « Вийшов травень з лісу», Л. Компанієць «Зимо, зимо, відступись», М. Рильський «Вербова гілка».
Мета: Сформувати знання про М. Сингаївського, Л. Компанієць, М. Рильського та їхню творчість.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Рівень засвоєння знань:середній.
Тривалість уроку: 45хв
№ п/п |
Етапи уроку, цільові завдання та зміст навчального матеріалу |
Час |
Наочність |
Методи навчання |
Форми організації навчальної діяльності |
Контроь і корекція
|
Проміжний результат |
||
Зовнішня форма навчання |
Внутрішня сутність |
||||||||
Рівень пізнавальної активності |
Логіка розгортання думки і змісту |
||||||||
I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII. |
Організація класу. Ц.З.1 Організувати учнів до роботи - Доброго дня. Сьогодні урок літературного читання проведу у вас я. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Фонетична розминка Ц.З.2 Підготувати учнів до правильного читання 1.1 Робота над скоромовкою Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора. Ар-ар-ар: Ми поїдем в зоопарк. Ро-ро-ро: Доберемось на метро. Ру-ру-ру: В зоопарку кенгуру. Ру-ру-ру: Риє кріт собі нору. Ру-ру-ру: Заєць обдира кору. Ра-ра-ра: Закінчилася в нас гра. - Читання вчителем; - Читання скоромовки повільно; - Читання скоромовки в нормальному темпі; - Читання скоромовки швидко; 1.2 Гра «Складаночка» - Зі слова «Колискова» складіть нові слова.(Колос, сова, слово, коло, колиска, слива) Перевірка домашнього завдання Ц.З.3 Перевірити виконання домашнього завдання - Влаштуємо конкурс-гру на краще виразне читання вірша Лесі Українки «Уже весняне сонце припікає». Мотивація навчальної діяльності. 1. Повідомлення теми і мети уроку Ц. З. 4 Повідомити тему і мету уроку — Послухайте вірш Ф. Тютчева «ТРАВЕНЬ» — Який місяць оспівує у своєму вірші відомий російський поет Ф. Тютчев? — Сьогодні ми прочитаємо вірш українського поета Миколи Сингаївського «Вийшов травень з лісу», а також вкінці уроку у підручниках «Моя домашня читальня» познайомимось з віршами Лідії Компанієць «Зимо, зимо, відступись» та Максима Рильського « Вербова гілка» Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка Ц.З.5 Сформувати знання про М.Сингаївського — Микола Федорович Сингаївський народився 12 листопада 1936 р., в родині хліборобів, на Поліссі. Навчаючись у Київському університеті, працював у редакціях різних газет. У 1958 р. побачила світ перша збірка для дітей «Жива криничка». За книги «Вогневиця» і «Поступ» Сингаївський удостоєний звання лауреата Республіканської комсомольської премії імені М. Островського. Багато мелодій, написаних на вірші поета, стали «співучими» серед людей: «Чорнобривці», «Безсмертник», «Полісяночка», «В краю дитинства», «Сонце в долонях», «Розляглося наше поле» та інші. Одна зі збірок має назву «Я родом із пісні» — свідчення любові автора до цього жанру. - Більше про письменника ви дізнаєтесь, прочитавши біографію на с. 167. Робота в парах (діти один одному ставлять питання по прочитаному) - Де народився письменник? (На Житомирщині) - Скільки дітей було в сім’ї ? (12) - Як називалася його перша збірочка? («Жива криничка») Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша Миколи Сингаївського «Вийшов травень з лісу» (с. 167) Ц.З.6 Сформувати знання про вірш М. Сингаївського «Вийшов травень з лісу» 1) Читання вірша вчителем - Послухайте вірш і скажете в образі кого поет змальовує травень?( В образі хлопчика) 2) Словникова робота - Які незрозумілі слова вам зустрілись? - Що означає слово «прослався»? (стелитися) 3) Виразне читання вірша учнями(мовчки) 4.Гра «Зоопарк» Читання вірша зі звуконаслідуванням різних тварин ( лисичка, зайчик, ведмедик, слон) 4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання. — Яким постає травень за рядками вірша?(веселим, радісним, дружелюбним) — Скажи словами вірша, як змінювалися луг, трави, квіти, зустрічаючи травень?( луг зазеленівся, трави прослались, зацвітали квіти) 5) Гра «Знайди риму». Вклонився — ... (зазеленівся). Усміхнувся — ... (роззувся). Прослались — ... (озивались). Квіти — ... (ходити). 6) Гра «Диктор телебачення». - Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів. 3. Опрацювання вірша Л.Компанієць «Зимо, зимо, відступись» Ц.З.7 Сформувати знання про ввірш Л.Компанієць «Зимо, зимо, відступись» 1) Читання вірша вчителем -Розгорніть підручники «Моя домашня читальня» на с.103. Я вам прочитаю вірш Лідії Компанієць «Зимо, зимо, відступись». Послухайте уважно і скажете про яку пору року йде мова? (Весна) 2) Читання вірша дітьми - Скажіть, чому березневі ранки – обманники? 3) Гра «Вовк і заєць) - серед учнів обирається учень, що виконуватиме роль вовка і зайця. Учень в ролі зайця починає читати поезію швидко, через деякий час(за командою вчителя) починає читати учень в ролі вовка. Він намагається наздогнати першого учня. 4. Опрацювання вірша М. Рильського «Вербова гілка» 1) Читання вірша вчителем - Послухайте вірш М. Рильського «Вербова гілка» і скажете символом, знаком чого була вербова гілочка для поета? 2) Гра «Дощик» - пішов маленький дощик( читають тихо) - дощик сильніший (читають голосніше) - злива (читають дуже голосно) - дощик затихає ( читають тихіше) - дощик затих ( читають мовчки) Підсумок уроку -З творчістю яких поетів ми сьогодні познайомились? (М. Сингаївський, Л. Компанієць, М.Рильський)VII. Домашнє завданняВивчити вірш напам’ять (с. 167). |
2хв.
3хв
4хв
10хв
2хв
3хв
10хв
5хв |
ТЗН
ТЗН
|
Словесна (розповідь)
Словесні (бесіда)
Словесні(бесіда)
Словесні(розповідь З ел.бесіди)
Словесна (Розповідь з ел. бесіди)
Бесіда з елементами розповіді, робота з підручником, дидактична гра
Бесіда, робота з підручником |
Репродуктивна
Репродуктивний
Репродуктивна
Репродуктивна
Пояснювально - ілюстративний
Частково – пошуковий
Частково - пошуковий |
Дедукція
Дедукція
Дедукція
Індуктивна
Дедуктивна
Індукція
Індукція
|
Загально-класна
Фронтальна
Індивідуальна
Фронтальна
Фронтальна
Фронтальна
Фронтальна |
У змісті
У змісті
У змісті
У змісті
У змісті |
П.Р.1. Готовність учнів до уроку.
П.Р.2 Готовність учнів до правильного читання
П.Р.3Перевірене домашнє завдання
П.Р.4 Знання теми і мети уроку
П.Р.5 Сформовані знання про М. Сингаївського
П.Р.6 Сформовані знання про вірш М. Сингаївського «Вийшов травень з лісу»
П.Р.7 Сформовані знання про вірш Л.Компанієць «Зимо, зимо, відступись»
|
Кінцевий результат: сформовані знання учнів про М. Сингаївського, Л. Компанієць, М. Рильського та їхню творчість.